Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Problem med VVB og gulvvarme

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Vad
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 54
Tilmeldt: 15 dec 2013 10:43
Mit fyr: Scotte BS1016 16kw
Areal: 175
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8462
Dagligt forbrug: 20
Årligt forbrug: 6

Problem med VVB og gulvvarme

Indlæg af Vad » 05 dec 2014 17:51

Hjælp!

Nu er der jo blevet koldt og scotten er startet op til drift 24/7 - de første par dage kom der varme overalt inkl. gulvvarmen i køkkenet og varmt vand i vvb - det sidste gik dog lidt i hat, idet gennemstrømingen gennem VVB ikke stoppede selvom den ønskede temperatur var opnået - så der blev brugt en masse piller i forbindelse med det.

jeg forsøgte så at stille lidt på retur ventilen der sidder lige efter VVB -en - og nu kommer der intet gennemløb af vand fra fyret?? ligegyldig hvad jeg indstiller returtermostaten på? jeg har så haft den skilt af og konstateret, at "pinden" kan arbejde i selve termostaten og har samlet den igen - det hjalp ikke.

i forbindelse med ovenstående projekt har gulvvarmen i køkkenet så valgt at stoppe - det burde jo intet have med hinanden at gøre - men koldt er gulvet.

Min VVB er en METRo Term 644c 110 l, opsat i 2008 kan jeg se på skiltet med varmepatron (heldigvis).

Håber at der er en Kyndig sjæl der har nogle gode ideer!

på forhånd tak for hjælpen.

MVH

Henrik Vad


Vad
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 54
Tilmeldt: 15 dec 2013 10:43
Mit fyr: Scotte BS1016 16kw
Areal: 175
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8462
Dagligt forbrug: 20
Årligt forbrug: 6

Problem med VVB og gulvvarme

Indlæg af Vad » 05 dec 2014 18:46

Så ser det ud til at være løst!! - i min desperation satte jeg pumpen til at køre for fuld skrue i ti minutter og så tilbage på auto - og nu kommer det varme vand rundt overalt igen.....

Besvar