Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Må pex rør installeres i alle bygningsdele?

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Brugeravatar
sørenh
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 55
Tilmeldt: 21 jun 2011 16:26
Mit fyr: Scotte opop 20kW
Areal: 230 kvm
Brændsel: Ystad 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: ca. 45 kg
Årligt forbrug: ca. 9 ton

Må pex rør installeres i alle bygningsdele?

Indlæg af sørenh » 26 okt 2014 09:12

Hej

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, for at finde svar på mit spørgsmål omkring lovgivning om pex rør anvendelses områder.

Det er ikke rigtigt nævnt nogle steder, hvor vidt man må installer pex rør. Dog foreskrives det at man skal installer rør i rør, for senere udskiftning ved eventuelle skader på rør.
Da jeg ikke har tilgang til "SBI 175 - varmeanlæg" eller "DS 469 varme og køleanlæg i bygninger", kan en kyndig VVS installatør eller anden der har stået med samme spørgsmål svare på ovenstående.

Håber ved jeres hjælp at kunne få den nødvendigt viden.

Mange "varme" hilsner
Sørenh :great:
______________________________________________________________
Mvh
Søren

Citat af A.J.P Tayler - Hvis mennesker skal respektere hinanden for, hvad de er, må de holde op med respektere hinanden for, hvad de har.


levi

Må pex rør installeres i alle bygningsdele?

Indlæg af levi » 26 okt 2014 09:51

sørenh skrev:Hej

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, for at finde svar på mit spørgsmål omkring lovgivning om pex rør anvendelses områder.

Det er ikke rigtigt nævnt nogle steder, hvor vidt man må installer pex rør. Dog foreskrives det at man skal installer rør i rør, for senere udskiftning ved eventuelle skader på rør.
Da jeg ikke har tilgang til "SBI 175 - varmeanlæg" eller "DS 469 varme og køleanlæg i bygninger", kan en kyndig VVS installatør eller anden der har stået med samme spørgsmål svare på ovenstående.

Håber ved jeres hjælp at kunne få den nødvendigt viden.

Mange "varme" hilsner
Sørenh :great:
Ja det må bruges overalt :)

Dog er der visse kommuner der ikke vil have man bruger pex-rør hvis man f.eks har direkte fjernvarme, - men det er også det eneste tilfælde jeg kan komme på hvor man ikke kan anvende pex-rør i huset :great:

Brugeravatar
sørenh
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 55
Tilmeldt: 21 jun 2011 16:26
Mit fyr: Scotte opop 20kW
Areal: 230 kvm
Brændsel: Ystad 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: ca. 45 kg
Årligt forbrug: ca. 9 ton

Må pex rør installeres i alle bygningsdele?

Indlæg af sørenh » 26 okt 2014 20:24

Tak Søren

Det var rigtig godt at få det svar jeg håbede allermest på. Nu kan jeg så fortsætte planlægningen af radiator projektet på 1 salen. Det er en del lettere at arbejde med.. Super.

Mvh
Sørenh
______________________________________________________________
Mvh
Søren

Citat af A.J.P Tayler - Hvis mennesker skal respektere hinanden for, hvad de er, må de holde op med respektere hinanden for, hvad de har.


Besvar