semirens på blackstar 1016

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Slettet 18097

semirens på blackstar 1016

Indlæg af Slettet 18097 »

Hej alle sammen......

Er ny her på siden og har et par tekniske detaljer ang. vores nye fyr jeg gerne vil høre om i herinde ved noget om.
Vi monterede vores nye Blackstar pillefyr i går. Der er tale om den udgave med 16 kw brænder, 1016 kedel og 200 liters magasin.
Mit problem er at vi for det første er i tvivl om om det overhovedet er et 16 kw brændehoved vi har fået.....der står godt nok 16 kw på kassen, men når fyret kører 49% viser det 5,1 kw i ydelse på displayet.......hvorfor det.....halvdelen af de 16 kw er jo ikke 5,1?????
Spørgsmål nummer to er.... Hvor på fyret/styringen skal semirensmotoren monteres.....troede faktisk at det stik der sidder bag på selve kedelen skulle have konstant spænding, men kunne godt se at permanent rens ikke er nødvendigt trods alt..

Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
10
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 86 gange

semirens på blackstar 1016

Indlæg af T-mek »

psj skrev:Hej alle sammen......

Er ny her på siden og har et par tekniske detaljer ang. vores nye fyr jeg gerne vil høre om i herinde ved noget om.
Vi monterede vores nye Blackstar pillefyr i går. Der er tale om den udgave med 16 kw brænder, 1016 kedel og 200 liters magasin.
Mit problem er at vi for det første er i tvivl om om det overhovedet er et 16 kw brændehoved vi har fået.....der står godt nok 16 kw på kassen, men når fyret kører 49% viser det 5,1 kw i ydelse på displayet.......hvorfor det.....halvdelen af de 16 kw er jo ikke 5,1?????
Spørgsmål nummer to er.... Hvor på fyret/styringen skal semirensmotoren monteres.....troede faktisk at det stik der sidder bag på selve kedelen skulle have konstant spænding, men kunne godt se at permanent rens ikke er nødvendigt trods alt..
Har du valgt størrelse på brænder i styring ?
Hvilken model styring har du ? Sikkert 7 eller 10
Semirens bag på kedel kan du med fordel montere på udgang i styring (askerens) så renser den 2 min. for hver 20 kg piller.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.
Slettet 18097

semirens på blackstar 1016

Indlæg af Slettet 18097 »

Jeg har ikke valgt størrelse på brænder i styring. Det er styring version 7. Prøver i morgen at finde udtaget i styringen ang. askerens.
Kan i øvrigt heller ikke se hvor min fotosensor sidder. To af mine kammerater har et tilsvarende der er henholdsvis et år ældre og ca fire år ældre. De har begge sensor ind i venstre side når der kikkes in i brænderen bagfra????
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

semirens på blackstar 1016

Indlæg af pille bruger »

Er din styring på StokerCloud ?
Er der to eltændere i din brænder ?
På brænderen ved siden af faldrøret er der en bliketiket.
Der står brænder effekten.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Besvar