Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

alpha2 l slukker

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
viskum
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 11 sep 2014 23:57

alpha2 l slukker

Indlæg af viskum » 14 sep 2014 13:58

Men den har åbnet de hoveder der har lyst før, bare ikke mere kan jeg have nulstillet den ved et uheld da jeg har taget strømmen?


Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

alpha2 l slukker

Indlæg af Jens » 14 sep 2014 15:38

Lyder lidt bekymrende :(
Den bør fastholde alle indstillinger ved et strømsvigt, så det burde ikke gøre noget at du har haft strømmen af, - men du kan jo evt prøve at tage manualen og så starte helt forfra med programmering af de enkelte kredse, og se om det gør nogen forskel.

Hvis den åbner telestaterne (det var det de hed, de der autohoveder :wink: ), så kan det være pumpeudgangen i styringen det er galt med. Men hvis den nu heller ikke åbner for telestaterne, når der er signal fra rumtermostat, - så er det altså ikke godt. Tror ikke der er en finsikring i styringen, ellers kunne en sådan jo være sprungen.

Prøv at læse denne tråd viewtopic.php?f=58&t=16796
det er godt nok ikke opmuntrende læsning, men du kunne evt prøve at sende en pb til trådstarteren og høre hvad løsningen blev for ham.
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !

viskum
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 11 sep 2014 23:57

alpha2 l slukker

Indlæg af viskum » 14 sep 2014 16:44

hmm, måske er der ikke forbindelse fra rum termostater, til styringen, kan jo være der den er gal, at den ikke kalder på varmt vand , og pumpen slukker da det er en alpha 2 l, ( strøm besparende) så tænker at pille låget af min rumtemostat, og trykke på "set" knappen i 10 sek, og ser om den registrer forbindelse på styringen, og hvis ikke så kan det jo være den slet ikke kalder på varmt vand. og derved lukker for grundfos alpha 2 pumpen,

og hvis der er forbindelse så er jeg presset hehe :) så må jeg prøve at indkode termostaterne igen, og se om det hjælper.


Besvar