Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

vvb + lagertank

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Brugeravatar
holmlisbeth
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15 maj 2010 10:47
Mit fyr: Atmos 30 kw pillefyr
Areal: 400 m2
Geografisk sted: St.Marcel i Frankrig

vvb + lagertank

Indlæg af holmlisbeth » 22 jun 2014 00:59

hej

er der nogen der på simpel vis kan forklare mig om vvb og lagertank tilslutninger - vi har et pillefyr atmos 30kw samt et solar - kollektor 54 vacuumrør samt solstyring - ladomater + en lign. ved fyret som er ved at blive installeret.

som jeg har forstået det oprindeligt så skal solvarmen gå direkte i vvb nogenlunde midt på i den studs til nederste snegl - i toppen er vvtank
vores smed påstår at returløb fra gulvvarmen skal gå ind i bunden på lagertanken og samtidig ind i bunden af vvb med en kontraventil på.
det forstår jeg ikke - solfanger er tilsluttet begge beholdere med 3-vejsventil - i lagertanken er en snegl i bunden.
hvad er den simple forklaring på retur fra gulvvarmen overhovedet skal i lagertanken + er der sat en trykekspensionsbeholder 150 l op på forbindelsesrør ml. de to tanke - 3/4" rør

jeg havde forstået det sådan at man med atmos kun anvender vvb og ikke lagertanken for det er jo for dyrt at fyre den op med pillefyret og ikke nødvendigt - det taber jo også varme - af at stå der :(


Besvar