VVS'er til installation af Fyr og akku

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Delphy
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 68
Tilmeldt: 23 okt 2011 09:45
Har takket: 2 gange

VVS'er til installation af Fyr og akku

Indlæg af Delphy »

Hej,

ATMOS GSX50 projektet skrider langsomt frem - og nu er vi langt om længe ved at være klar til selve installationen (Fyrrummet og skorsten skulle lige på plads først). Jeg lavede et indlæg for 1 år siden vedr. det samme :oops: ... :oops: ... :oops: men i mellemtiden er omfanget af opgaven ændret, så jeg ville hellere oprette et nyt fremfor at skabe en masse forvirring.

Kort fortalt - der skal sættes et ATMOS GSX 50 op, med 3000 liters akku og 300 L. trykeksp. i fyrrummet (som er i laden). Inde i huset skal der tilsluttes en ny VVB, og det hele skal kobles op mod den eksisterende varmekreds. Alle slanger til/fra hus er trukket, og vand er installeret så ingen problemer der. Alle større dele er her allerede - også laddomat. Men der mangler fittings og pumper osv.

Jeg forestiller mig at det første der skal ske er at vi får syn for sagen - og vedkommende danner sig et overblik over opgaven og hvilke stumper der skal indkøbes.

Hvad siger I - er der nogen der er interesseret (eller kender nogen) der er intersset i sådan en opgave? Nåhja, jeg bor i Vestsjælland :wink:

Tak for jeres input :great:

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

VVS'er til installation af Fyr og akku

Indlæg af triumph »

Svend fra Dansk VVS center (Levi) Gør et kannon stykke arbejde
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

VVS'er til installation af Fyr og akku

Indlæg af Tom_AT »

Hvorfor oprette endnu en tråd?
Delphy
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 68
Tilmeldt: 23 okt 2011 09:45
Har takket: 2 gange

VVS'er til installation af Fyr og akku

Indlæg af Delphy »

@Tom: Den første tråd er fra Juni sidste år - grunden til at jeg oprettede en ny her til morgen var at sørge for at beskrivelsen af arbejdet modsvarede det aktuelle - for at undgå forvirring. Det lader så til at der netop skete det modsatte - Havmand har ihvertfald svaret på det gamle indlæg i stedet, men det vigtigste er jo at info bliver modtaget :lol: Deruodver - jeg vil prøve at tage fat i Levi om det. Hvis der er andre der selv kan / har kendskab til nogle, så må I endelig sige til - og smid gerne en besked. :great:

Tak!
Delphy
Stoker III
Stoker III
12
Indlæg: 68
Tilmeldt: 23 okt 2011 09:45
Har takket: 2 gange

VVS'er til installation af Fyr og akku

Indlæg af Delphy »

Hej Igen, kan det virkelig passe at der ikke nogen (Altså udover Levi, som jeg taler med i øjeblikket, men som har lidt kapacitetsproblemer i sommerferien) der kan/kender nogle der kan påtage sig installationen af en ATMOS med hvad dertilhører? Der er en kasse øl i dusør for et navn som ender med at installere :great:

levi

VVS'er til installation af Fyr og akku

Indlæg af levi »

Delphy skrev:Hej Igen, kan det virkelig passe at der ikke nogen (Altså udover Levi, som jeg taler med i øjeblikket, men som har lidt kapacitetsproblemer i sommerferien) der kan/kender nogle der kan påtage sig installationen af en ATMOS med hvad dertilhører? Der er en kasse øl i dusør for et navn som ender med at installere :great:
Dygtige montører vokser ikke på træerne - og slet ikke når vi snakker fyringsanlæg som skiller sig ud fra simple installationer som Gas/Fjernvarme.

Men du kan jo altid ringe rundt til de forskellige vvsère i dit nærområde og se om de virker kompetente - og om de er villige til at montere et anlæg du selv har handlet :)

Hvad regner du selv med at monteringen løber op i ? - så kan jeg svare på om det er realistisk eller ej :)

Besvar