Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

installation af atmos pillefyr-kollektor solpanel - vvb + bu

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
holmlisbeth
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15 maj 2010 10:47
Mit fyr: Atmos 30 kw pillefyr
Areal: 400 m2
Geografisk sted: St.Marcel i Frankrig

installation af atmos pillefyr-kollektor solpanel - vvb + bu

Indlæg af holmlisbeth » 03 jun 2014 12:26

ok jeg skal løbe for nu vender tilbage sent aften og så hører jeg fra firmaet i Tyskland forhåbentlig - foreløbig mange tak for tips
lisbeth


Brugeravatar
holmlisbeth
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15 maj 2010 10:47
Mit fyr: Atmos 30 kw pillefyr
Areal: 400 m2
Geografisk sted: St.Marcel i Frankrig

installation af atmos pillefyr-kollektor solpanel - vvb + bu

Indlæg af holmlisbeth » 08 jun 2014 21:23

ja jeg har prøvet via faktura og diverse indlægspapirer i kasserne så vi nu har et overblik over hvilke hoveddele det hele består af - så mangler tegningen som firmaet har godkendt - fordi smeden har ændret på tegningen - det er ham der har stået for kontakten med firmaet. nu ringer jeg til dem på tirsdag og hører om de har nogle kopier og om de har gode råd.
vi bliver nødt til at få en varmetekniker til at sætte det sammen og få de forskellige sikkerheds systemer til at fungere - vi har været langt omkring og nu forestår så at give smeden besked om, at det her ikke går og vi skal have en anden løsning.
iflg. kommentarer fra jer og hvad vi har fundet og ved - så har vi fået det bedste fyr - gode vvb - solarvarmekollektorer af god kvalitet med tilhørende systemer til sammenbygning og styring - så skal det jo også skrues rigtigt sammen og vi skulle jo helst gerne have en vejledning i hvordan vi tackler hverdagen med det hele. det kan vi ikke få med en smed der ikke aner hvad de forskellige dele er - iøvrigt har jeg for lang tid siden købt Ernst´s bog og læst den mange gange men - jeg er ikke smed - jeg er pensionist - meget af det forstår jeg sagtens men det praktiske har jeg ingen forstand på - det er nok så vigtigt at vide hvad man IKKE kan - ligesom det man godt kan. faktisk spurgte jeg for 4 år siden om gode råd vedr. projektering af det hele også på denne side - se gl. indlæg - men det kom der ikke meget ud af - måske hersker der fordomme omkring at vi bor i Frankrig - men vi er helt almindelige mennesker så vi finder nogle løsninger. God Pinse

Brugeravatar
holmlisbeth
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15 maj 2010 10:47
Mit fyr: Atmos 30 kw pillefyr
Areal: 400 m2
Geografisk sted: St.Marcel i Frankrig

installation af atmos pillefyr-kollektor solpanel - vvb + bu

Indlæg af holmlisbeth » 22 jun 2014 01:03

sidste nyt fra de sydlige himmelstrøg - smeden er fyret og vi har kontaktet firmaet der har solgt det hele - de leder efter en varmetekniker der kan komme og gøre installationen i orden samt skal en elektriker med forstand på styringer lave alt det . så så langt så godt. man har fra firmaet konstateret - via billeder - at hydrauliske dele er forkert monteret - hvad det så betyder? men vi håber på det hele lykkes - jeg har stadig ikke fået fotoalbum til at virke håber på gode råd.
det resize program vil ikke virke når jeg prøver -
god søndag.


Besvar