Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Trådløs rumtermostat med lille hysterese

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Trådløs rumtermostat med lille hysterese

Indlæg af Flemmingth » 22 okt 2013 21:21

I køkken og bryggers betongulv med klinker har vi gulvvarme forsynet med blandesløjfe.
Temp. reguleres manuelt, næsten altid af mig. Ser det ud til koldere vejr, får temp. reg. et nøk opad, og et nøk nedad hvis der er udsigt til varmere vejr.
Jeg regnede med at en trådløs termostat kunne gøre det bedre end jeg, så jeg investerede i én (SAS816WHB-0-RF) for laaaang tid siden, men fik den først tilsluttet i sommers. :oops:
Den kan IKKE gøre det bedre - tværtimod :evil: Kan ikke se i medfølgende dokumentation hvad hysteresen er, men fornemmer den er ±1°C (set=22°medfører åben ved 21° og luk ved 23°), eller noget i den retning. Det er i hvert fald ALT for meget.
Jeg søger noget der kan holde temp. indenfor ca. ½ grad, altså åben ved 22°og luk ved 22,5°.
Har kig på en Wavin AHC 8200. Så vidt jeg kan se, kan man på den vælge mellem 3 hystereser: ±0,1°, ±0,2° og ±0,5°.
Prisen er godt nok lidt vel pebret, men medmindre I kan komme med et fornuftigt alternativ, ender jeg nok op med en Wavin - selvom det kommer til at gøre ondt :cry:

Edit: Tastefejl rettet.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


Besvar