Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Megapro lux gulvvarmeshunt

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Megapro lux gulvvarmeshunt

Indlæg af elpres » 12 okt 2013 20:16

Tænkte at jeg lige ville dele mine erfaringer med udluftningen af min Megapro lux gulvvarmeshunt købt hos Dansk VVS center.

[album]1726[/album]

jeg har fået lagt gulvvarme rørene ud i 7 kredse, og der bliver støbt om ca 10 dage. Så som det anbefales vil jeg sørge for at anlægget er trykprøvet inden da.

jeg købte et samlesæt så jeg kunne se hvor meget tryk der var, og monterede som vist på billedet. (øverst til højre)
herefter proppede jeg kedelfremløbet (venstre side nederst), og monterede en hane på den der bliver kedel retur (højre side nederst).
åbnede alle flowmålerne helt (skruede dem imod uret) og satte så en vandslange på og satte tryk på anlægget, ca 2 bar.
herefter åbnede jeg dækslet på smedegaard pumpen, drejde den lille drejeknap til max tryk, og satte de 2 små switche til fast tryk, og ingen natsænkning ( OFF, OFF).
så skulle der strøm på pumpen, og efter lidt udluftning, så lod jeg det køre et par timer og stoppede så pumpen og noterede mig hvad tryk der var på, så jeg kunne se hvordan det så ud dagen efter.

jeg havde lidt problemer med et utæt dykrør, og en defekt flowmåler, men det er jo ikke sikkert du har det samme problem.
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob


Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Megapro lux gulvvarmeshunt

Indlæg af elpres » 20 okt 2013 21:09

Jeg må hellere lige tilføje at ovenstående setup nok bør have en trykekspansionsbeholder monteret også, ellers vil trykmåleren nemt kunne vise udslag grundet omgivelsernes skiftende temperaturer.
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob

Besvar