Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Utæt flow dims

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Utæt flow dims

Indlæg af elpres » 11 okt 2013 17:40

Hej gutter,

Har lige fået sat min nye megapro Lux gulvvarmeshunt sat op, og sat tryk på. Desværre kommer der vand ud fra flowmåleren, imellem plastic dimsen og skrue anordningen, ud over det så er dyklommen til temp utæt, men den kan jo nemt skiftes/byttes.
Men hvad gør jeg med den her utæthed, kan jeg tætne noget? Jeg har prøvet at stramme den møtrik der holder flowmåleren lidt, men uden resultat.

Billede
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob


Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Utæt flow dims

Indlæg af elpres » 12 okt 2013 06:19

Måske jeg lige skal præcisere at utætheden er imellem møtrikken og 6 tallet på flow skalaen..
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob

levi

Utæt flow dims

Indlæg af levi » 12 okt 2013 11:39

elpres skrev:Måske jeg lige skal præcisere at utætheden er imellem møtrikken og 6 tallet på flow skalaen..
Ny flowmåler - den har fået et slag - hent en i Roskilde :great:

Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Utæt flow dims

Indlæg af elpres » 12 okt 2013 16:42

jeg tror jeg har fået en "mandags" shunt... dykrøret var utæt i lodningen, og én flowmåler var utæt, og en anden virkede ikke (der manglede den lille runde plastic dims, som går ned i fordelerrøret).
nuvel, jeg har talt med Ove om det, og han sender mig nogen dele, men lidt ærgeligt, nu hvor jeg lige var klar til at trykprøve hele setuppet.
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob

Ole Harbo
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 dec 2012 18:31

Utæt flow dims

Indlæg af Ole Harbo » 23 nov 2014 10:15

Hej
Nu er det et års tid siden du skrev dit indlæg, vil blot sige at jeg har haft de samme problemer med min messingfordeler fra VVS-Experten og har måttet skifte 4 flowmålere, heriblandt en der var skiftet én gang. Det er jeg ved at være temmelig træt af. Jeg tør heller ikke stille på dem længere, for at de ikke skal blive utætte. Der sidder en filtpakning der ikke tåler så meget.
På min seneste faktura står der i varelinien: "FLOWMÅLERE T/MESSING MAX 2 BAR". Kan man trykprøve ved kun 2 bar ? Måske er dit (og mit ??) tryk for højt ? Jeg har 2,1 iflg. kedlens måler og 1,7 iflg. måler på ekspansionsbeholder. Hvis jeg går ret meget under det, får jeg problemer med cirkulationen.
Andre med flowmålererfaringer ?
Hilsen Ole


Brugeravatar
elpres
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 21 sep 2012 20:09
Mit fyr: Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio
Areal: 180m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4000
Dagligt forbrug: 18 kg
Geografisk sted: Roskilde
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 12 gange
Kontakt:

Utæt flow di

Indlæg af elpres » 23 nov 2014 12:10

Ole Harbo skrev:Hej
Nu er det et års tid siden du skrev dit indlæg, vil blot sige at jeg har haft de samme problemer med min messingfordeler fra VVS-Experten og har måttet skifte 4 flowmålere, heriblandt en der var skiftet én gang. Det er jeg ved at være temmelig træt af. Jeg tør heller ikke stille på dem længere, for at de ikke skal blive utætte. Der sidder en filtpakning der ikke tåler så meget.
På min seneste faktura står der i varelinien: "FLOWMÅLERE T/MESSING MAX 2 BAR". Kan man trykprøve ved kun 2 bar ? Måske er dit (og mit ??) tryk for højt ? Jeg har 2,1 iflg. kedlens måler og 1,7 iflg. måler på ekspansionsbeholder. Hvis jeg går ret meget under det, får jeg problemer med cirkulationen.
Andre med flowmålererfaringer ?
Hilsen Ole
Ja, jeg har også omkring 2 bar på mit anlæg, så det er da meget muligt det er derfor jeg havde de problemer. Jeg har faktisk ikke rodet med det siden, da jeg imellemtiden har koncentreret mig om resten af det byggeprojekt, som gulvvarmen er en del af.
Jeg sad jo rigtig meget og skruede op og ned på de her flowdimser, og blev også ret træt af dem, nogen var meget stramme at dreje rundt og andre var lette, og ja, en tynd lille pakning havde de. Jeg kan huske at jeg tænkte at det ville være rart med nogle lidt "lækre" flowdimser, måske af glas og med en bedre indstilliings mulighed. Måske er det overkill, da man jo nok ikke skal rode med det så snart det er i drift og fungere.
--> Scotte BS 16KW semirens v 6.79, VVB prio <--
Jakob


Besvar