Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Akkutank forkert monteret.

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Akkutank forkert monteret.

Indlæg af Tom_AT » 02 maj 2013 17:44

20 kg træ bliver da alligevel hurtigt til noget synes jeg. Hvorfor ikke bare få det bragt i orden?


jopa

Akkutank forkert monteret.

Indlæg af jopa » 02 maj 2013 20:46

Tom_AT skrev:20 kg træ bliver da alligevel hurtigt til noget synes jeg. Hvorfor ikke bare få det bragt i orden?
Som skrevet af andre så er det nærmest et religions ? om den skal i top eller bund, men problemet løser sig da jeg har indkøbt ekstra akku og når den skal tilsluttes sammen med ekstra ekspansionstank kan jeg jo smide returen i bund fra den nye tank.

Det er et efterårsprojekt så derfor lader jeg det være som det er pt.

pt står den på nedrivning af havestue og derefter bygge ny, så 20kg træ ekstra betyder intet her i sommermånederne.
Regner/håber på at få ekstra akkutank monteret inden næste vinter eller til næste forår.

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Akkutank forkert monteret.

Indlæg af mejeristen » 02 maj 2013 22:14

WoodyHugo skrev:
Hej Jopa

Du kan måle din retur temp. og hvis den er imellem 25-30 grader varm ville jeg montere returen i bunden af tanken . Vil også sige at retur temperaturer under 30 grader er rigtig flot og med cirkulations pumpe/r der køre laveste hastighed ,har man perfekt lagdeling og varmt vand i mange timer :great:

HMMMMM jeg har en "gammel installation" min retur temp, ligger på 25-29 grd. normalt, dog på 38-42 grd når VVB henter varme min retur går ind i akkutanken 1/3 del fra toppen og jeg har en meget fin lagdeling!!! såe...
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

jopa

Akkutank forkert monteret.

Indlæg af jopa » 02 maj 2013 22:45

Har lige taget et dejligt karbad og bemærker nu at returen ligger på 47 gr hvor den er ved at varme min vvb op, så helt tosset er det nok ikke alligevel.


Besvar