Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

vandbåret gulvvarme på centralvarme anlæg

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
levi

vandbåret gulvvarme på centralvarme anlæg

Indlæg af levi » 19 dec 2012 23:32

supra thomas skrev:ok det må jeg prøve, er min første gang jeg prøver dette, så så længe den kan holde en stabil temp. så er der indreguleret korrekt. vis den ikke kan så skal der mere flow til

Jeps korrekt

men er der noget jeg skal være opmærksom på nu jeg er rumfølere? for så køre anlægget jo ikke hele tiden jo, så er det vel lidt svært at indregulere eller???

Du skal være opmærksom på at det tager tid at indregulere anlægget - sæt flowet for højt til at starte med f.eks på 5, - og drosl så 1 ned hver dag - så længe du kan holde varmen er der flow nok, - den dag du pludselig ikke kan holde varmen længere så sæt flowet op med 1 igen - vupti så har du flowet indstillet efter det aktuelle behov pr. kreds :great:


levi

vandbåret gulvvarme på centralvarme anlæg

Indlæg af levi » 19 dec 2012 23:36

supra thomas skrev:eller skal telestaterne afmonteres til rumfølerne og så man styre temp på via flowmålerne istedet??
Nej du skal ikke afmontere telestaterne!

supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Modtaget likes: 1 gang

vandbåret gulvvarme på centralvarme anlæg

Indlæg af supra thomas » 19 dec 2012 23:40

ok 1000 tak for hjælpe til mine måske dumme spørgsmål ;) vender tilbage så snart der er nyt i sagen ;)

levi

vandbåret gulvvarme på centralvarme anlæg

Indlæg af levi » 19 dec 2012 23:41

supra thomas skrev:ok 1000 tak for hjælpe til mine måske dumme spørgsmål ;) vender tilbage så snart der er nyt i sagen ;)
Der findes ikke dumme spørgsmål :great:

supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Modtaget likes: 1 gang

vandbåret gulvvarme på centralvarme anlæg

Indlæg af supra thomas » 20 dec 2012 18:21

jeg syntes IKKE rigtig jeg kan få det til at funke ordentlig. den bliver ved med at åbne og lukker for fremløb hvorfor gør den det????

og min retur kommer aldrig over 30 grader hvorfor gør den ikke det????

de flowmålere som sidder i toppen står og åbner og lukker for flow hele tiden , cikulations pumpe står på højeste trin.


lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

vandbåret gulvvarme på centralvarme anlæg

Indlæg af lille_smed » 20 dec 2012 19:26

de 53 kvm dem har du vel lavet i 2 kredse .. og mange meter slange har du

supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Modtaget likes: 1 gang

vandbåret gulvvarme på centralvarme anlæg

Indlæg af supra thomas » 20 dec 2012 21:06

jo det er lavet i 2 kreds..

kan luft i systemet godt gøre der kommer varme på. men også gøre at fremløb og retur stiger og falder i temp hele tiden????

ved ikke hvor mange meter der er. da jeg ikke selv har lagt rørende..

supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Modtaget likes: 1 gang

vandbåret gulvvarme på centralvarme anlæg

Indlæg af supra thomas » 20 dec 2012 21:40

det skal lige siges at jeg fint kan holde en stabil temp på omkring de 17 18 grader i garagen. det eneste der bekrymre mig er de fremløb og retur temp..

den svinger stadig op og ned hele tiden, kan ikke sætte en stabil fremløb. da den jo svinger de grader, så den går jo fra 35 til 45 grader i fremløb og 25 til 35 grader i retur.. det kan da ikke passe jeg ikke så få en stabil fremløb på eks 45 grader , uden den svinger frem og tilbage i temp hele tiden??????

pendec

vandbåret gulvvarme på centralvarme anlæg

Indlæg af pendec » 20 dec 2012 22:25

? jeg syntes ikke din tegning i anden tråd afspejlede åben expansion? der er sådan en tilsluttet ved fyret?

og luft i rørerne kan jo nok godt være årsagen til fald i temp, du kan jo ikke varme luften i røret så der kommer måske et fald der.
du skrev også at din pumpe vendte forkert (som på mit første billed med strøm på højre side), så pumpen sender det nedad? så skrev du det modsatte. måske noget du skal se på der?

prøv at læs dette indlæg her

levi

vandbåret gulvvarme på centralvarme anlæg

Indlæg af levi » 21 dec 2012 10:15

supra thomas skrev:det skal lige siges at jeg fint kan holde en stabil temp på omkring de 17 18 grader i garagen. det eneste der bekrymre mig er de fremløb og retur temp..

den svinger stadig op og ned hele tiden, kan ikke sætte en stabil fremløb. da den jo svinger de grader, så den går jo fra 35 til 45 grader i fremløb og 25 til 35 grader i retur.. det kan da ikke passe jeg ikke så få en stabil fremløb på eks 45 grader , uden den svinger frem og tilbage i temp hele tiden??????
Hvilken pumpe har du på shunten ?


Besvar