Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Termostat i ladeventil

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Brugeravatar
tomfisch
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 108
Tilmeldt: 02 feb 2010 20:32
Mit fyr: Nibe Vedex 3300
Areal: 230 m2
Brændsel: Løvtræ + diverse
Fremviser gerne i postnummer: 9370
Årligt forbrug: 30 rm/løv
Geografisk sted: Ulsted

Termostat i ladeventil

Indlæg af tomfisch » 27 nov 2012 18:47

Hvor længe holder termostaten i en ladeventil? Kan den blive træg allerede efter fire år? Jeg har haft problemer med temperaturen på returvandet til kedlen i et par uger nu. Normalt vil denne temperatur ligge mellem 62 og 70 grader, men nu er den pludselig steget til omkring 75 grader, hvor den ligger ret stabilt. Jeg kører normalt ladepumpen på trin III, men prøver i aften at køre på trin II, og indtil videre med det resultat at returtemperaturen pendler mellem 66 og 75 grader. Kedeltemperaturen er også steget en anelse.
Nibe Vedex 3300 35 kW, Technische Alternative UVR1611 styring, 1000 L akku, åben ekspansion, Termovar ladeventil, trækstabilisator, Värmebaronen 6010 6 kW vandvarmer (backup)


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Termostat i ladeventil

Indlæg af Zarge » 27 nov 2012 19:47

Prøv at lukke den af, og pille termostaten ud, det kan jo være der er kommet snask ind i den med tiden...

levi

Termostat i ladeventil

Indlæg af levi » 27 nov 2012 19:48

tomfisch skrev:Hvor længe holder termostaten i en ladeventil? Kan den blive træg allerede efter fire år? Jeg har haft problemer med temperaturen på returvandet til kedlen i et par uger nu. Normalt vil denne temperatur ligge mellem 62 og 70 grader, men nu er den pludselig steget til omkring 75 grader, hvor den ligger ret stabilt. Jeg kører normalt ladepumpen på trin III, men prøver i aften at køre på trin II, og indtil videre med det resultat at returtemperaturen pendler mellem 66 og 75 grader. Kedeltemperaturen er også steget en anelse.
4 år i levetid er der vist ikke noget at pege fingre af :great:


Besvar