Side 4 af 4

undertryksmåler

: 21 feb 2013 23:33
af xkfc
TaagMan skrev:
0.1 mBar er 10 Pa... ser ikke ud til at den kan målere mere præcist end i 0.1 mBar intervaller, så jeg kan ikke se den har den store værdi.
Den ville passe til min skorsten, nederste trækstabilisator står på 10pa og øverste på 20pa og når det blæser godt kan de være næsten helt åbne begge to, så udslag ville man kunne se.

Men det er en grov skala, jeg vil også gætte på 0,1mbar. Instrumenter med finere opløsning koster en del mønter, en trillebør kan være nødvendig.

Eksempel. http://www.ebay.de/itm/testo-510-Differ ... 1e72a451c5 her er opløsningen 0,01mbar altså 1pa.

undertryksmåler

: 25 feb 2013 19:19
af pll
tremil skrev:Hej
Fandt du en måde at måle trækket på?
Så denne på ebay, men ved ikke om den er anvendelig til formålet:
http://www.ebay.de/itm/UNIVERSELLES-DIG ... 2a17ca1703
Nøjagtigheden er +-0,3% af fuld skale 13780 Pa, det svarer til -+41,34 Pa så den er ikke meget bevendt til måling af skorstenstræk.

undertryksmåler

: 26 feb 2013 09:36
af xkfc
pll skrev: Nøjagtigheden er +-0,3% af fuld skale 13780 Pa, det svarer til -+41,34 Pa så den er ikke meget bevendt til måling af skorstenstræk.
Din bil viser sikkert også 15km/t for meget på toppen, men derfor kan du da ikke bare lægge 15km/t til når du kører 5km/t!

Mit multimeter kan vise 1000V der er en unøjagtighed på +- 1% altså 10V men alligevel måler jeg da 0,1V eller et batteri på 1,5V uden problemer.?

Men skalaen er grov, sammenlignet med en bil der kan køre 200km/t svarer det vel til 0 - 50 - 100 - 150 - 200, ikks særlig informativt :oops:
Den jeg linker til ville vise 0 - 5 - 10 - 15 osv. det kunne måske bruges.