gulvvarme på 1. sal

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

gulvvarme på 1. sal

Indlæg af Havmand »

Tom_AT » 27 Sep 2012, 22:59 skrev:arh 100 meter, er det ikke lidt i underkanten?

Mener bestemt at have hørt flere steder fra at man generelt siger 120 meter pr kreds.

flueknepperi måske :-D
Men det kan jo være de afgørende 20 meter :-)
Fair nok, Tom... Der er 120 meter i en rulle, så en rulle pr. Kreds...
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

levi

gulvvarme på 1. sal

Indlæg af levi »

scottefyr » 27 Sep 2012, 20:58 skrev:Hej

Jeg er relativt ny her på forum og i pillefyrs verdenen, ja faktisk har jeg ikke noget pillefyr men det er dog bestilt. icon_cheesygrin.gif

Jeg har forsøgt at opdrive et diagram hvor man har 1. sal med i men det er ikke lykkedes mig endnu, så jeg har fremstillet et selv som jeg lige ville ha nogen fejl rettelser og tips til :)

Og så har jeg et spørgsmål til det... Er det nødvendigt med en separat pumpe til at pumpe vandet op på 1. sal (ca. 4m) og i så fald, hvor skal den sidde?? (eller er det nok at bruge kedel shuntets pumpe??)

mvh. søren

p.s. jeg håber i kan tyde det diagram icon_cheesygrin.gif
Den måde du har lavet det på der er i mine øjne PERFEKT, - absolut også den måde jeg ville lave det på :great:
scottefyr
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 21
Tilmeldt: 25 sep 2012 22:28
Mit fyr: Scotte Blackstar 10kw
Areal: 90
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 10

gulvvarme på 1. sal

Indlæg af scottefyr »

Jeg har kun ét rør op til førstesalen, det er derfor jeg ville købe 2 shunte :) og grunden til at jeg så ikke trækker et ekstra rør er at det er røv besværligt og jeg skal splitte en del ad så det kommer næsten til at blive billegere at købe et ekstra shunt.

Der er 45 kvm i grundplan og det er delt op 50/50 ca. sådan er det også på førstesalen.

Jeg må vist hellere ta' nogen før/efter billeder så i kan se hvad jeg har måtte leve med :D


Men tak for jeres input, jeg skal sikkert også bruge nogen tips som grøn fyrbøder senere. Ove fra dansk vvs center har lige ringet og meddelt at mit pillefyr står klar i butikken så der er ingen tid at spilde i weekenden :)

Besvar