Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gulvvarme på 1. sal

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Gulvvarme på 1. sal

Indlæg af Tom_AT » 25 apr 2012 21:48

Jeg hiver lige denne tråd frem igen. Jeg har kig på en Wavin 10-kreds GV shunt, incl pumpe shunt, trådløs styring osv osv.

Er der nogen der kender noget til kvaliteten af Wavin i forhold til Megapro gv shunt? Jeg betvivler egentlig ikke Wavin men er alligevel lidt nysgerrig efter hvordan det er i forhold til Megapro.

Jeg har tænkt mig at lave gulvvarme på samme måde som dette, altså trække alle gv rør oven på gulvspånplader. Hvad siger i til det.
http://album.koludabyg.dk/renovering%20 ... 42854c74=0


levi

Gulvvarme på 1. sal

Indlæg af levi » 25 apr 2012 21:59

Tom_AT » 25 Apr 2012, 21:48 skrev:Jeg hiver lige denne tråd frem igen. Jeg har kig på en Wavin 10-kreds GV shunt, incl pumpe shunt, trådløs styring osv osv.

Er der nogen der kender noget til kvaliteten af Wavin i forhold til Megapro gv shunt? Jeg betvivler egentlig ikke Wavin men er alligevel lidt nysgerrig efter hvordan det er i forhold til Megapro.

Jeg har tænkt mig at lave gulvvarme på samme måde som dette, altså trække alle gv rør oven på gulvspånplader. Hvad siger i til det.
http://album.koludabyg.dk/renovering%20 ... 42854c74=0
Wavin har et lækkere design end megapro, - kvalitetsmæssigt er der ikke forskel på de 2 omtalte mærker :great:

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Gulvvarme på 1. sal

Indlæg af Tom_AT » 25 apr 2012 22:04

Okay :-)
Altså shunten skal jo ind i et skab, så designet gør måske ikke så meget :-)

Hvad er din holdning til at trække gv-rørene som i linket?

levi

Gulvvarme på 1. sal

Indlæg af levi » 25 apr 2012 22:08

Tom_AT » 25 Apr 2012, 22:04 skrev:Okay :-)
Altså shunten skal jo ind i et skab, så designet gør måske ikke så meget :-)

Hvad er din holdning til at trække gv-rørene som i linket?
Absolut min foretrukne måde (Og også den billigste måde at gøre det på) - forøvrigt er det mig der har leveret materialer til det projekt du linker til - koludabyg er en af mine erhvervskunder icon_cheesygrin.gif :great:

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Gulvvarme på 1. sal

Indlæg af Tom_AT » 25 apr 2012 22:12

Okay hehe..

Min betænkning går lidt på det med at trække "transportstrækningen" mellem rum og shunt uisoleret oven på gulvspånpladerne sammen med den egentlig gulvvarme lagt i varmefordelingspladerne. Vil der ikke være et varmetab på den måde. Eller det er måske meget begrænset?

Okay, det var jo lige bonus-info. Ham Koluda er ganske aktiv på lav-det-selv forum. Det var hamselv der linkede til dette galleri for noget tid siden.


levi

Gulvvarme på 1. sal

Indlæg af levi » 25 apr 2012 22:14

Tom_AT » 25 Apr 2012, 22:12 skrev:Okay hehe..

Min betænkning går lidt på det med at trække "transportstrækningen" mellem rum og shunt uisoleret oven på gulvspånpladerne sammen med den egentlig gulvvarme lagt i varmefordelingspladerne. Vil der ikke være et varmetab på den måde. Eller det er måske meget begrænset?
I et fuldisoleret dæk som du linker til vil tabet være meget begrænset (Varmen stiger jo op af, - så du "taber ikke varmen" fra fødeslangerne) :great:

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Gulvvarme på 1. sal

Indlæg af Tom_AT » 25 apr 2012 22:20

Ja okay, det kan jeg godt se. Tænkte bare om der ville være et varmetab, inden varmen når derhen hvor det skal bruges. I mit tilfælde vil shunten blive placeret i en gang, således at der er ca 2-3 meter transport ud til 4 rum.
De resterende 6 kredse vil senere bliver ført ned i stueetagen, hvor der så vil blive ca 4-7 meter transportstrækning i bjælkelag for isoleret forsatsvæg, ingen der ryger i gulvet. Men den tid den sorg :-)

Lige pt er det kun de 4 rum på første salen jeg bekymrer mig om. Men det lader til at dette er måden at gøre det på :-)


Besvar