Trækstabilisator på røgrør

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
HSC
Stoker VII
Stoker VII
16
Indlæg: 262
Tilmeldt: 08 jun 2007 10:02
Mit fyr: Baxi 2.5 - 600L
Areal: For tiden kun 100m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 4920
Dagligt forbrug: 28kg/døgn
Geografisk sted: Vestlolland

Trækstabilisator på røgrør

Indlæg af HSC »

Hej,

Kører på 3 fyringssæson med min 'BAXI' KW trækstabilisator...

HAr opdaget at soklen der sidder spændt fast rundt om røgrør er tæret igennem - nmok grundet en del pausefyring med tilhørende sos første fyringssæson :shock:

Nogen der har hekset i at svejse et stykke røgrør på aftræksrøret fra kedelen...???

Min BAXI 2.5 er udstyret med Ø150mm røgstuds - Ø på trækstabilisatoren har jeg ikke målt men den er mindre!!! Så tænker enten et Ø130 kan tilpasses og svejses på siden...

Nogen der har erfaring i sådan et stykke arbejde...
/HSC - Henrik C

BAXI 2.5 Multiheat m. 600L magasin, iltstyring (homemade), Vølund Quattro, 2x12m fjernvarmerør, Danfoss RAVK ventil+føler VVB, BAXI trækstabilistor.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Trækstabilisator på røgrør

Indlæg af Bigfoot »

det er forholdsvis nemt egentlig.... hvis du starter med at tilpasse enden på det lille rør, som skal svejses på, så det passer til krumningen af det 150mm rør du har som skorsten, og så bagefter mærker røgrøret op hvor du skal skære ud, når det lille rør er tilpasset, så får du det pæneste resultat.
Du kan jo bare nøjes med at hæfte det på røgrøret bagefter, og så kitte samlingen bagefter med udstødningspasta.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Besvar