Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kuglehaner...

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Kuglehaner...

Indlæg af BWJ » 10 dec 2011 21:13

Ja selvfølgelig, du skal jo sælge :lol:
Jeg troede bare vi talte om holdbarhed, og funktionalitet.

Mercedes og Skoda er også begge biler som kommer fra A til B, - men hvor længe :wink:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


levi

Kuglehaner...

Indlæg af levi » 10 dec 2011 21:18

BWJ » 10 Dec 2011, 21:13 skrev:Ja selvfølgelig, du skal jo sælge :lol:
Jeg troede bare vi talte om holdbarhed, og funktionalitet.

Mercedes og Skoda er også begge biler som kommer fra A til B, - men hvor længe :wink:
Pjat med dig, - jeg kan da sagtens sælge de omtalte mærker, - men hvorfor dog det når jeg ved man kan få ligeså god kvalitet UDEN at betale for navnet - man får trods alt en del viden inden for fittings etc. efter 12 år i grossist branchen! :oops:

Hvis du vil have TA hos mig - så siger du bare til, - så får du TA, - No problemo :great:

Jeg sælger INTET i min butik jeg ikke kan stå inde for, - og det kan jeg med 100 procent god samvittighed skrive under på!

Og JO, - jeg har førhen solgt produkter som jeg ikke kunne stå inde for, - det var en af de største grunde til at jeg endte ud som selvstændig, - så jeg selv kunne vælge hvilke produkter/kvaliteter der skulle ligge på mine hylder - mit liv er for kort til billigt lort og reklamationer i hobetal!

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Kuglehaner...

Indlæg af BWJ » 10 dec 2011 21:33

Hov, jeg har vist ikke sagt at du skal sælge de nævnte mærker, jeg konstaterer bare hvad der holder.
Mht. erfaring for hvad der holder, og hvad der er knap så godt mener jeg, at jeg kan udtale mig om med 24 år i branchen.
Det er fint nok at hr. og fru Jensen kan købe billige jævne ventiler, men de kommer aldrig på højde med førnævnte.
Du vil aldrig se en rådgivende ingeniør, tillade montage af tilfældige Noname ventiler i større installationer, bla fordi de som minimun skal holde i 5 år.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

levi

Kuglehaner...

Indlæg af levi » 10 dec 2011 21:52

BWJ » 10 Dec 2011, 21:33 skrev:Hov, jeg har vist ikke sagt at du skal sælge de nævnte mærker, jeg konstaterer bare hvad der holder.
Mht. erfaring for hvad der holder, og hvad der er knap så godt mener jeg, at jeg kan udtale mig om med 24 år i branchen.
Det er fint nok at hr. og fru Jensen kan købe billige jævne ventiler, men de kommer aldrig på højde med førnævnte.
Du vil aldrig se en rådgivende ingeniør, tillade montage af tilfældige Noname ventiler i større installationer, bla fordi de som minimun skal holde i 5 år.
Du er for snæversynet til at jeg kan trænge igennem, - jeg har solgt kuglehaner til bla. Novo Nordisk i Kalundborg, - og hvis der var den mindste tvivl om vores kvalitet - så kan jeg garantere dig for at de ikke havde valgt vores kuglehaner!

Men som i tidligere indlæg, - så er du desværre ikke modtagelig for andre produkter/mærker end dem du er flasket op med, - og det gør at din horisont er ekstremt snæver!

Kom ind i 2012, - og indse at der er masser af produkter i vores branche, - som faktisk er ligeså gode som de gamle mærker både du og jeg er flasket op med! :great:

Jeg siger jo netop at man skal holde sig fra kinesere, - flere af de mærker du nævner bliver faktisk produceret i netop Italien på licens, - det er sådan en ting en grossist lærer, - at mange af de produkter vi har bliver lavet på de samme fabrikker rundt omkring, - det får en vvs-mand, - eller en vvs-installatør ikke nogen info om! - Det gjorde jeg heller ikke dengang jeg stadig havde en rørtang i hånden!

Så selvom du har været rørlægger i 24 år, - så kan du stadig godt lære en del kan jeg høre :great:

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Kuglehaner...

Indlæg af Bigfoot » 10 dec 2011 22:32

BWJ » 10 Dec 2011, 21:13 skrev:Ja selvfølgelig, du skal jo sælge :lol:
Jeg troede bare vi talte om holdbarhed, og funktionalitet.

Mercedes og Skoda er også begge biler som kommer fra A til B, - men hvor længe :wink:
hmm... jeg kører da en skoda, som har bedre komfort og funktionalitet, end det meste af mercedes programmet... sådan en skoda superb, det dur. Den har da trillet 340.000 km nu, og kører stadig som en ny bil. :great:

Men lige når det kommer til kuglehaner, så har jeg det sådan, at jeg bruger det som ligger øverst i kassen ved min makker. Ingen anelse hvad Brdr Dahl sælger for nogen, men jeg har endnu ikke haft nogen problemer.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Erik2
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16 nov 2010 20:18

Kuglehaner...

Indlæg af Erik2 » 10 dec 2011 22:40

Der er forskel på Skoda og Mercedes. Skoda har ikke massive rustproblemer som Mercedes.

levi

Kuglehaner...

Indlæg af levi » 10 dec 2011 22:51

Erik2 » 10 Dec 2011, 22:40 skrev:Der er forskel på Skoda og Mercedes. Skoda har ikke massive rustproblemer som Mercedes.
hehe icon_cheesygrin.gif

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Kuglehaner...

Indlæg af abn » 10 dec 2011 23:16

Her har jeg prøvet det samme. Billige kuglehaner som har siddet i x-antal måneder og første gang man skal bruge dem så sidder de fast. Men da DVCenter stadig er lidt sløve i betrækket, så må vi jyder jo vente til han tager sig sammen og får stablet en biks sammen her i det nordiske lavland som vi kan gå på rov i. :wink:
Mvh Anders

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Kuglehaner...

Indlæg af Havmand » 11 dec 2011 09:59

abn » 10 Dec 2011, 23:16 skrev:Her har jeg prøvet det samme. Billige kuglehaner som har siddet i x-antal måneder og første gang man skal bruge dem så sidder de fast. Men da DVCenter stadig er lidt sløve i betrækket, så må vi jyder jo vente til han tager sig sammen og får stablet en biks sammen her i det nordiske lavland som vi kan gå på rov i. :wink:
Ja, der er sku ikke megen fart over feltet, hvad angår ekspansion... Sydsjælland kunne også godt bruge en biks...
Der ligger i forvejen en gnaske fin forretning, lige til formålet, dog skal varelageret, personale og dele af facadeskiltene skiftes ud :great: :great: :great: :great: icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Erik2
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 114
Tilmeldt: 16 nov 2010 20:18

Kuglehaner...

Indlæg af Erik2 » 11 dec 2011 10:07

Nu skal I ikke være så onde ved "Ole Thestrup". Ham i Roskildes har sparet mig mange penge, for takket være hans indstilling til kundebetjening og rådgivning går jeg som regel hurtigt igen uden at købe noget. :evil:


Besvar