Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tigris shunt tager ikke mod varme

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Miccim
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 156
Tilmeldt: 22 mar 2010 16:01
Mit fyr: Scotte 16kw, blackstar
Areal: 100
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5600

Tigris shunt tager ikke mod varme

Indlæg af Miccim » 03 okt 2011 22:32

Takker for de data. Alle "kanalerne" er åbne og lige nu står den på 2,7, uden telestater vel og mærke så det kan jeg ikke regne med. :)

Der er isoleret med 300mm i gulvet og 150mm i væggene. Loftet har fået 70mm fordi der skal laves første sal om et års tid, så ved godt det er for lidt. Nu er jeg mere rolig og glæder mig til at få det justeret ind så det kører mest optimalt. :)

Jo lavere den står betyder val at der er længere responstid når man mangler varme?


kadett 76
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20 okt 2010 23:22
Mit fyr: DSU 10 med autotænding
Areal: 270 m2
Brændsel: alt der kan brænde, både fast og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: jylland

Tigris shunt tager ikke mod varme

Indlæg af kadett 76 » 03 okt 2011 23:06

det er helt korrekt, men den skal også helst varme 24 timer i døgnet for så sender du ikke mere varme ind i rummet end rummet kræver, samtidig er du helt sikker på at du ikke ødelægger selv billige trægulve og du får et jævnt varmt gulv over hele rummet, en gulvarme indstøbt i betondæk har en forsinkelse på 12 - 24 timer uanset så vi kan ikke bare skynde os at skrue op hvis vi fryser, når temperaturen er lav er gulvet altid (om vinteren) varm i større eller mindre grad og temp udsving er ikke ret store, kun derved får vi god komfort fra gulvvarme, vil vi andet hedder det radiatore eller den nye type kvik gulvvarme, men alt andet lige så mener jeg at betoninstøbt gulvarme er den bedste da vi får den der helt jævne og rolige opvarmning nede fra gulvet op op og samtidig slipper vi for at se på radiatore (ja ja godt nok kan man få designmodeller der forresten oftest virker af h til men det er nu kønnest helt uden)

Miccim
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 156
Tilmeldt: 22 mar 2010 16:01
Mit fyr: Scotte 16kw, blackstar
Areal: 100
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5600

Tigris shunt tager ikke mod varme

Indlæg af Miccim » 03 okt 2011 23:11

Jo.. Det kan jeg godt se. tak for tippene. :)


Besvar