Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

nye brændekedel

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
thomass
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:07

nye brændekedel

Indlæg af thomass » 02 aug 2011 21:21

Hej

Jeg er ved at sætte nyt brændefyr op en attack 25. med 1000 liters akkutank.
mit spørgsmål er nu
hvordan montere jeg dette korrekt (har købt ladomat og ved hvordan den monteres) jeg vil gerne have at det varme vand først kommer ind i huset inden akkutank opvarmes.
er der nogle der kan hjælpe. ?

Mvh Thomas


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

nye brændekedel

Indlæg af Zarge » 02 aug 2011 21:29

tja... du skal lade direkte på tanken, og så tage udtaget til huset fra tanken (evt fra et Tee i tanken, sommer sidder på fyret/huset hvis du forstår), det giver måske en lille forsinkelse i varmen til huset, men det er den rigtige løsning... så slipper du for døvl med evt spidsbelastning, fyret knokler, og tanken tar automatisk over når huser er mæt... ;-)

levi

nye brændekedel

Indlæg af levi » 02 aug 2011 21:33

thomass » 02 Aug 2011, 21:21 skrev:Hej

Jeg er ved at sætte nyt brændefyr op en attack 25. med 1000 liters akkutank.
mit spørgsmål er nu
hvordan montere jeg dette korrekt (har købt ladomat og ved hvordan den monteres) jeg vil gerne have at det varme vand først kommer ind i huset inden akkutank opvarmes.
er der nogle der kan hjælpe. ?

Mvh Thomas
Tillykke med købet af Attack kedlen, - lad os endelig høre nogle erfaringer med den, - jeg har netop modtaget en til vores sæson til udstillingen, - og indtrykket indtil nu er meget positivt..!

Hvilken model har du købt ?

Dem vi kommer med er den model der hedder DP profi - http://dev.dvcenter.dk/gasogen-braendef ... sogen.html (Og nej det er IKKE reklame, - denne side jeg linker til er kun en testside, - man kan ikke købe på den)... :great:

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

nye brændekedel

Indlæg af Zarge » 02 aug 2011 21:39

humm. den ser ny ud... men yndskykd jeg siger det, men udfra billederne ligner den noget til "indbygning"...

levi

nye brændekedel

Indlæg af levi » 02 aug 2011 21:42

Zarge » 02 Aug 2011, 21:39 skrev:humm. den ser ny ud... men yndskykd jeg siger det, men udfra billederne ligner den noget til "indbygning"...
Den er ikke til indbygning, - man har forsøgt at lave et 2011 design :great:


thomass
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:07

nye brændekedel

Indlæg af thomass » 02 aug 2011 21:43

levi » 02 Aug 2011, 21:33 skrev: Tillykke med købet af Attack kedlen, - lad os endelig høre nogle erfaringer med den, - jeg har netop modtaget en til vores sæson til udstillingen, - og indtrykket indtil nu er meget positivt..!

Hvilken model har du købt ?

Dem vi kommer med er den model der hedder DP profi - http://dev.dvcenter.dk/gasogen-braendef ... sogen.html (Og nej det er IKKE reklame, - denne side jeg linker til er kun en testside, - man kan ikke købe på den)... :great:
Jeg har DP Profi 25 KW

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

nye brændekedel

Indlæg af Zarge » 02 aug 2011 21:49

ok, regned jeg hellerikke med, men det ser ud som om der er en front, og så er selve kedken "nøgen"...

levi

nye brændekedel

Indlæg af levi » 02 aug 2011 21:50

Zarge » 02 Aug 2011, 21:49 skrev:ok, regned jeg hellerikke med, men det ser ud som om der er en front, og så er selve kedken "nøgen"...
Det er faktisk en standard firkantet kedel, - der har fået en "front" på, - fronten er anderledes alt efter hvilken model man vælger.

De har 3 versioner :great:

thomass
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:07

nye brændekedel

Indlæg af thomass » 12 aug 2011 17:01

Hej

Nu fik jeg fyret op i min nye kedel i går og det virker rigtigt godt.
da den var varm var der 1,8 bar på anlægget og inden start 1,4 bar nu er det kølet af til 50 grader i akkutank og der er kun 0,2 bar på anlægget ?? hvorfor det ? der er ikke nogle utæt heder nogle steder er det normalt med et nyt fyr eller hvad ? jeg har luftet ud mange gange og der er ikke luft i sytemet (der er også 2 automat udluftere)


Besvar