Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hvad ville det koste i piller?

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Morten J
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 164
Tilmeldt: 15 jan 2011 10:04
Mit fyr: scotte blackstar 16kw
Areal: 207
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Randers

Re: hvad ville det koste i piller?

Indlæg af Morten J » 21 mar 2011 20:15

TaagMan » 21 Mar 2011, 20:09 skrev:Bliver helt stakåndet af at læse det :P
Ja, jeg er squ også færdig med at save og flække træ, er vildt lykkelig over, at jeg ikke skal igang nu icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif , det eneste jeg lige kan komme over, er det træ til brændeovnen icon_cheesygrin.gif , så hellere tage et par timer ekstra på arbejde, det er der squ flere penge i.


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: hvad ville det koste i piller?

Indlæg af TaagMan » 21 mar 2011 20:20

Morten J » 21 Mar 2011, 20:15 skrev: Ja, jeg er squ også færdig med at save og flække træ, er vildt lykkelig over, at jeg ikke skal igang nu icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif , det eneste jeg lige kan komme over, er det træ til brændeovnen icon_cheesygrin.gif , så hellere tage et par timer ekstra på arbejde, det er der squ flere penge i.
Jeg er glad for jeg selv kan vælge hvornår jeg vil udfolde mig fysisk... jeg har stået og flækket træ på ubelejlige tidspunkter før... og alt det halløj med at skulle fylde på og tænde op... det hadede man dengang, fordi det ikke altid var belejliget... og i dag savner man det en sjælden gang imellem...

Forstår udemærket hvad du mener Flemmingth... tror bare der er fordele og ulemper ved begge dele ;)
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Morten J
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 164
Tilmeldt: 15 jan 2011 10:04
Mit fyr: scotte blackstar 16kw
Areal: 207
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Randers

Re: hvad ville det koste i piller?

Indlæg af Morten J » 21 mar 2011 20:25

Jeg synes nu, at for mig, var det lige så stor en byrde, når man arbejder så meget som jeg gør, at vide at man nu skulle igang med 40-50 rummeter træ, men egentligt ikke havde tid til det, det var lidt stressende. Har nu ikke noget imod, at lave lidt til brændeovnen, når der er tid. icon_cheesygrin.gif


Besvar