Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Utæt pillebeholder??

Spørgsmål vedr. Pellx samt det tilbehør der laves til Pellx Brændere
Besvar
Jofrei
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 10 feb 2013 14:58
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Utæt pillebeholder??

Indlæg af Jofrei » 15 jun 2021 16:09

Vi har et Pellux 100 med original pillebeholder.
Jeg er ved at male vores fyrrum, og flyttede i den forbindelse pillebeholderen ud fra væggen,
stor var min undren, da der væltede piller ud, omkring 2 poser vil jeg tro, måske mere,
jeg kan ikke rigtigt se nogle huller nogen steder, men spekulerer på, om pillerne kan komme op,
af det firkantede rør, hvor den runde snegl er skubbet ned i, da det runde rør, jo af gode grunde,
ikke fylder det firkantede rør helt op, ude i hjørnerne.
Kan det være det, eller er der andre der har haft det samme problem?

John.


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Re: Utæt pillebeholder??

Indlæg af Lintz » 15 jun 2021 18:36

Jofrei skrev:
15 jun 2021 16:09
Vi har et Pellux 100 med original pillebeholder.
Jeg er ved at male vores fyrrum, og flyttede i den forbindelse pillebeholderen ud fra væggen,
stor var min undren, da der væltede piller ud, omkring 2 poser vil jeg tro, måske mere,
jeg kan ikke rigtigt se nogle huller nogen steder, men spekulerer på, om pillerne kan komme op,
af det firkantede rør, hvor den runde snegl er skubbet ned i, da det runde rør, jo af gode grunde,
ikke fylder det firkantede rør helt op, ude i hjørnerne.
Kan det være det, eller er der andre der har haft det samme problem?

John.
Nu skal jeg først sige at jeg ikke kender siloen til en Pellux men jeg har en ekstern silo til min Scotte og havde lidt det problem at der raslede små piller og smuld ud der hvor sneglen går ind.
På denne silo er hullet ovalt - Altså kan der være et gab for oven eller for neden.
Jeg løste problemet ved at banke en lille kile ind under sneglrøret så det blev løftet helt i top og så hældte jeg smuld ned i silo og pakkede det under sneglen - Nu kommer der stort set ikke noget ud den vej.

Om det er lidt det samme problem du oplever skal jeg ikke kunne sige men har du ingen huller ellers, hvor skulle det så komme ud ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar