Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Periodisk fejl P21

Spørgsmål vedr. Pellx samt det tilbehør der laves til Pellx Brændere
Besvar
truels
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 01 jan 2019 21:07
Mit fyr: Pellx p21
Areal: 390
Brændsel: træpiller 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 7 t

Periodisk fejl P21

Indlæg af truels » 01 jan 2019 21:18

Omkring hver 6. gang fyret kører stopper det med fejlmelding 7 lamper; "brænderen er tændt, men ikke får tilstrækkeligt stort signal fra flammeovervågeren 2 minutter inde i driftsprogrammet"
Eller det går i "ekstra sikkert driftprogram" som enten kan skyldes for høj temp. v triaceenhed eller udløst flammeovervåger pga. forstyrrelse i brændsel eller ekstremt sug i skorsten (jeg har monteret trækregulator på afgangsrør, og den virker).

Indtil nu har jeg sikret mig der ikke er smulder i silobund/sneglstart, justeret start/driftdosis, tjekket flammeovervåger under drift, renset røgrør og røgspjæld, renset brænder, sprøjtet m kontaktspray, men problemet fortsætter.

Er der mon nogen der har erfaring med lignende problem, eller en god idé?

VH
Truels


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Periodisk fejl P21

Indlæg af HR LUCCA » 02 jan 2019 22:35

Velkommen til , nu kender jeg intet til et Pellx Pillefyr , men med den fejl kunne det tyde på at der ikke kommer ild i pillerne efter 2 minutter eller lys sensor ikke virker som den skal , hvis der ikke kommer ild, kan fejler feks være for lille pillemængde ved opstart , eltænder der ikke virker som den skal , måske dårlig forbindelses .
Lys sensor ligner sådan en der sider på et NBE fyr , og på dem er det set der kan kommer periodisk dårlig forbindelse i dem .

truels
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 01 jan 2019 21:07
Mit fyr: Pellx p21
Areal: 390
Brændsel: træpiller 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 7 t

Re: Periodisk fejl P21

Indlæg af truels » 03 jan 2019 08:43

Hej og tak for svar,
Start dosis er tjekket og fyret starter da også de fleste gange, - men det er interessant at en lyssensor kan have periodisk dårlig forbindelse. Er det overhovedet muligt at tjekke sådan en periodisk fejl?

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Periodisk fejl P21

Indlæg af HR LUCCA » 03 jan 2019 22:43

På NBE lys sensor mener jeg fejlen sommetider har ligget i samlingen mellem sensor og ledning .
Et andet sted fejlen måske kan være er måske for lille bål eller sensor ser ikke sider i den rigtig retning .


Besvar