Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjælp mit Pellx 21 køre ikke

Spørgsmål vedr. Pellx samt det tilbehør der laves til Pellx Brændere
Besvar
Tomb80+
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 06 sep 2016 09:43

Hjælp mit Pellx 21 køre ikke

Indlæg af Tomb80+ » 06 sep 2016 09:49

Hej jeg har lige fornyeligt over taget en gård med et pellx 21, jeg har lidt problemer med at få det til at køre, igår kørte jeg test på brænderen, lys måleren, de virker umiddelbart som de skal men fyret startet stadig ikke op så kørte jeg en test på temperaturføleren og så fik jeg fyret til at starte op og den gik på højefekt, men den varmet kedlen op til omkring 80grader før den slog fra, det gik ikke igang igen da temperatur faldt. Jeg prøvede at køre program 3 isted og det startede fint op igen indtil det lavet en fejlmelding eller alarm 2. Så jeg tænker at det er temperaturføleren det er galt med
P.S
I må meget gerne komme med råd eller vejledning, jeg er helt grøn. Så vil at vide om min ide med det termostat er helt galt. Kan det virke delvis, reagere for langsom så kedlen nå at blive for varm inden den går på lavefekt


Brugeravatar
PellX21
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 05 feb 2016 21:41
Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
Areal: 140 & 60m2 værksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 22 gange

Re: Hjælp mit Pellx 21 køre ikke

Indlæg af PellX21 » 06 sep 2016 12:46

det er nok sikringselementet, der har slukket den - jeg tror, som du selv er inde på, at der skal en ny temp.føler til. Hvis du efterfølgende kan nøjes med at sætte den på lav effekt og evt. sætte en timer på den, så den kun har 6-8 tændinger over døgnet, så får du en mere problemfri drift på den.

Jeg kørte min på den måde i en del år med ganske få problemer. Jeg har nu en mindre buffertank på anlægget, hvilket fungerer rigtig godt.

skal lige tilføje at jeg ikke kørte med den i højsommeren, men istedet brugte strøm til brugsvandet, og at kedlen kan holde til de store temp. udsving, da det er en gammel støbejernskedel.

Besvar