Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Woody/Scotte fotosensor som flammevagt?

Spørgsmål vedr. Pellx samt det tilbehør der laves til Pellx Brændere
Besvar
lawinther
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12 apr 2011 08:58

Woody/Scotte fotosensor som flammevagt?

Indlæg af lawinther » 22 okt 2014 18:26

Kan man bruge en woody/scotte fotosensor som flammevagt?? De er væsentligt billigere end de "rigtige"..


xkfc

Woody/Scotte fotosensor som flammevagt?

Indlæg af xkfc » 22 okt 2014 18:54

Uha, du er nok nød til at uddybe spørgsmålet, det kunne være rart at vide hvad der "rigtige" er, måske også hvilket fyr du har? :oops:

Jeg har en aha... kan jeg bruge den som en uhu icon_cheesygrin.gif

Hilsen kenneth

lawinther
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12 apr 2011 08:58

Woody/Scotte fotosensor som flammevagt?

Indlæg af lawinther » 22 okt 2014 19:07

Hej Kenneth og i andre,

Det er en PX20 hvor flammevagten er gået til. På pillestoker(dot)dk findes der en ny og en gammel model. Det er den gamle jeg har nu og også burde bruge. Den til Woody/scotte er dog 3gange billigere, så derfor interessant at vide om den kan bruges i en px20.

dannidines

Woody/Scotte fotosensor som flammevagt?

Indlæg af dannidines » 22 okt 2014 19:34

Hvor er du fra? Jeg har en fotosensor du kunne låne som test hvis det var i nærområdet
lawinther skrev:Hej Kenneth og i andre,

Det er en PX20 hvor flammevagten er gået til. På pillestoker(dot)dk findes der en ny og en gammel model. Det er den gamle jeg har nu og også burde bruge. Den til Woody/scotte er dog 3gange billigere, så derfor interessant at vide om den kan bruges i en px20.

xkfc

Woody/Scotte fotosensor som flammevagt?

Indlæg af xkfc » 22 okt 2014 19:51

Flammevagten/ fotosensor er en del af sikkerheden så du skal passe godt på hvad du laver.
Umiddelbart passer NBE modellen ikke, og hovedet er lavet af plast hvorfor det ikke tåler meget varme. Modellen til din brænder ser ud til at være lavet af glas.
Jeg ville købe en der passer..

Hilsen Kenneth


dannidines

Woody/Scotte fotosensor som flammevagt?

Indlæg af dannidines » 23 okt 2014 07:58

Xkfc har ret ifm sikkerhed og være varsom, som f.eks. at man ikke lige smider en kuglehane ind mellem kedel og overtryksventil (må man ikke!!) for hvis man ved et uheld får lukket den, så virker sikkerheden ikke og det siger BUM!

Fotosensoren virker ved at når den ser lys, så er fyret i drift, smelter den, soder til og/eller bliver defekt på anden vis, så vil fyret ikke starte = hvis en NBE (eller TB mini) passer i hullet, men bliver for varm og smelter = sikkerheden virker ifm fyret slukker. Dog har man så lige spildt 122/125 kr.

Jeg ville ikke være nervøs ved at prøve, sikkerheden bibeholdes jf. ovenstående, men HVIS sådan fætter passer ind, så ville jeg nuppe en TP mini - den er magen til Scottens, men lysfølsomheden lader til at være mere rolig.
xkfc skrev:Flammevagten/ fotosensor er en del af sikkerheden så du skal passe godt på hvad du laver.
Umiddelbart passer NBE modellen ikke, og hovedet er lavet af plast hvorfor det ikke tåler meget varme. Modellen til din brænder ser ud til at være lavet af glas.
Jeg ville købe en der passer..

Hilsen Kenneth

dannidines

Woody/Scotte fotosensor som flammevagt?

Indlæg af dannidines » 23 okt 2014 08:00

xkfc skrev:Jeg har en aha... kan jeg bruge den som en uhu icon_cheesygrin.gif

Hilsen kenneth
Hehe ;D


Besvar