Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

KMP PX21, Processor til pillebrænder

Spørgsmål vedr. Pellx samt det tilbehør der laves til Pellx Brændere
m1981
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26 jun 2012 03:30
Mit fyr: kmp/UNO Pillx PX21
Areal: 136
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Geografisk sted: grindsted / Billund

KMP PX21, Processor til pillebrænder

Indlæg af m1981 » 12 sep 2012 00:24

Hej håber nogen kan hjælpe mig
Har et fyr der er ca 5 år gammel og pga at den falder så tit ud på fejl(rød lampe lyser) og
jeg har prøvet så meget andet uden held, så tænkte jeg
om man skulle købe en ny processer måske var der fejl som er rettet eller ting som er forbedret på
en nyere processer...

Men den eneste jeg kan finde hedder PX21 2v7,3
og når jeg kigger på min (se billede) står der UV7,4
DSC00449.jpg
i min verden så er min da nyere, men syntes jo ikke det kan passe da det er over 5 år siden fyret kom op
er der nogen der kan hælpe mig om hvad der er bedst

Hilsen Michael


thorpilsner
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 117
Tilmeldt: 27 sep 2011 19:16
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: Ca 200
Brændsel: Brænde
Dagligt forbrug: En børefuld
Geografisk sted: Djursland

KMP PX21, Processor til pillebrænder

Indlæg af thorpilsner » 12 sep 2012 06:44

Er din brænder den model med styringen på selve brænderen? I så fald har jeg hørt at processoren fiser af med tiden pga varme.

Har du ellers været tilfreds med din pellx ?

m1981
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 26 jun 2012 03:30
Mit fyr: kmp/UNO Pillx PX21
Areal: 136
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 7250
Geografisk sted: grindsted / Billund

KMP PX21, Processor til pillebrænder

Indlæg af m1981 » 13 sep 2012 00:48

Ja det er den hvor styringen sidder på selve brænderen...

Om jeg er tilfreds, det ved jeg ikke helt hvad jeg skal svare til..... da jeg fik installeret fyret var huset lejet ud og flyttede først selv tilbage i huset sidste år....
Der fra og til nu skulle jeg først lære fyret at kende, det var flere ting galt dem der havde boet der havde ikke rigtig sat sig ind i det, så der var flere ting der lige skulle ordnes der, som at rense fyret/siloen/ rense kedlen/rense blæseren(den havde probmeler med at starte nogen gange så fik det renset og smurt så kørte det igen) og skifte smelteslangen. det første stykke tid blev fyret ved med at falde ud kunne ikke holde gang i den, men fandt så ud af det var flammevagten der var helt sodet til så da den blev renset hjalp det på det.. men igennem vinteren har den stadig et problem med at den falder ud (rød lampe lyser) nogen gange er det under opstart andre gange kan den køre flere dage uden problemer, har prøvet at skifte piller men uden nogen held der andet end jeg har fundet ud af der er meget forskel på piller og hvor meget slagger det giver, nogen kan jeg slet ikke bruge for der hober der slagger sig op i løbet af et par dage og fyret falder ud fordi det fylder brændkammert op...
nu starter fyrings sæsonen igen og jeg har så flere ting som jeg vil prøve for at se om jeg ikke kan holde gang i fyret, har undersøgt det med processer og fandt ud af at den nyeste version hedder 7,5 og min er 7,4 så det kan hvis ikke betale sig at skifte den, men jeg vil så :
installere en Trækstabilisator i røgrøret, der er ingen i dag.
montere en pillestop i brændkamret.
begynde at bruge en slat madolie i siloen når den en ved at være tom, det skulle fjerne smuld.
købt en ny Holder til flammevagt, se om det er bedre hvis den slutter mere tæt end den fjeder der er i dag ud i rummet, fejl læsning af lys
og ellers bare rense of optimere pillernes vej til brændkamret så det ikke er der er problem...

med kmp px21 / pellex er det jo ikke meget hjælp man får ved fejlvisningen der er kun en rød lampe der lyser og så
skal man selv finde ud af hvad der er galt..

Hilsen Michael

thorpilsner
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 117
Tilmeldt: 27 sep 2011 19:16
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: Ca 200
Brændsel: Brænde
Dagligt forbrug: En børefuld
Geografisk sted: Djursland

KMP PX21, Processor til pillebrænder

Indlæg af thorpilsner » 13 sep 2012 16:14

Hej igen

Det er 1. Sæson jeg skal køre med min Pellx, det er så den model før den du har hvor styringen skal hænge på væggen.

Kender du noget til at man kan slå lav last fra ?

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 52 gange

KMP PX21, Processor til pillebrænder

Indlæg af Flammen » 13 sep 2012 21:20

thorpilsner » 13 Sep 2012, 16:14 skrev:Hej igen

Det er 1. Sæson jeg skal køre med min Pellx, det er så den model før den du har hvor styringen skal hænge på væggen.

Kender du noget til at man kan slå lav last fra ?
er det modellen med styrringsprintet på brænderen, så er der en jumper der skal flyttes. så kører den ligesom en oliebrænder... on-off(100-0%) uden lavlast


thorpilsner
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 117
Tilmeldt: 27 sep 2011 19:16
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: Ca 200
Brændsel: Brænde
Dagligt forbrug: En børefuld
Geografisk sted: Djursland

KMP PX21, Processor til pillebrænder

Indlæg af thorpilsner » 14 sep 2012 00:23

Flammen » 13 Sep 2012, 21:20 skrev: er det modellen med styrringsprintet på brænderen, så er der en jumper der skal flyttes. så kører den ligesom en oliebrænder... on-off(100-0%) uden lavlast

Den model jeg har, er den hvor selve styringen hænger på væggen? hmm jeg ved ikke hvor printet er. hvordan ser sådan en jumper ud? vil det ikke slide enormt meget på el tænderen hvis den kun kører høj last?

Brugeravatar
gel
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 171
Tilmeldt: 20 feb 2010 11:12
Mit fyr: Passat
Areal: 250
Brændsel: træ & olie
Modtaget likes: 1 gang

KMP PX21, Processor til pillebrænder

Indlæg af gel » 15 okt 2012 18:15

printet = styringen.
De første modeller havde print/styring på selve brænderen, det er på disse modeller der sidder en jumper/lus.

KlausD 4880
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08 dec 2013 20:04

KMP PX21, Processor til pillebrænder

Indlæg af KlausD 4880 » 14 okt 2014 19:28

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan købe processoren til en pillex px 21? Det er den hvor styringen sidder på brænderen. mvh KLaus

nemocharley

KMP PX21, Processor til pillebrænder

Indlæg af nemocharley » 14 okt 2014 19:52

tror der er flere muligheder - pillestoker, kærsgaards vvs, kmp-danmark (de har hvis jeg husker ret en forhandlerliste), du kan jo også nethandle svensk.

Hvis du skal mødes med nogen personligt må du lige trawle lidt adresser igennem på ovenstående.

Hvad kedel sidder din pellex på?

nemocharley

KMP PX21, Processor til pillebrænder

Indlæg af nemocharley » 14 okt 2014 19:53

hov - glemte lige forhandlerlisten

http://www.kmp-danmark.dk/forhandlere/?s=12


Besvar