omrøre til kl2

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
viborg
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19 mar 2009 22:15

omrøre til kl2

Indlæg af viborg »

da jeg har let adgang til træspåner på jobbet, overvejer jeg at fyre med dem om sommeren, da det nok er nemmere at styre med varmen-der er ikke så meget brandværdi i dem.
men de har det med at pakke meget(har prøvet det i en periode,selv blandet med piller)så jeg skal have lavet en omrøre,så jeg ville høre om der er nogle der har lavet sådan en,eller har de samme tanker om at få sådan en lavet?
forslag modtages med glæde.

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Re: omrøre til kl2

Indlæg af Rene`larsen »

[quote="viborg"]da jeg har let adgang til træspåner på jobbet, overvejer jeg at fyre med dem om sommeren, da det nok er nemmere at styre med varmen-der er ikke så meget brandværdi i dem.
men de har det med at pakke meget(har prøvet det i en periode,selv blandet med piller)så jeg skal have lavet en omrøre,så jeg ville høre om der er nogle der har lavet sådan en,eller har de samme tanker om at få sådan en lavet?
forslag modtages med glæde.


en omrøre vil ikke virke,med den magasinudformning.med du kunne prøve med en viberator der monteres uden på magasinet liagro har dem
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer
pesen
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 20
Tilmeldt: 20 jan 2009 20:45

Re: omrøre til kl2

Indlæg af pesen »

viborg skrev:da jeg har let adgang til træspåner på jobbet, overvejer jeg at fyre med dem om sommeren, da det nok er nemmere at styre med varmen-der er ikke så meget brandværdi i dem.
men de har det med at pakke meget(har prøvet det i en periode,selv blandet med piller)så jeg skal have lavet en omrøre,så jeg ville høre om der er nogle der har lavet sådan en,eller har de samme tanker om at få sådan en lavet?
forslag modtages med glæde.
link til en der virker fint http://www.luftvibrator.dk/ tag ikke den mindste ,så hellere afmonter nogle skiver
Brugeravatar
Smedstoker
Stoker VI
Stoker VI
17
Indlæg: 216
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:14
Mit fyr: Benekov VL25 m. Iltstyring
Areal: 250m²
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Rebild Syd
Kontakt:

Re: omrøre til kl2

Indlæg af Smedstoker »

Med lidt tålmodighed og hvis man er lidt fingersnild kan man godt fyre med det meste i en Benekov/KL. Jeg havde en vibrator til at hænge i magasinet.
Kopi af 00 001.jpg
Har en bekendt der fyrer med knust spånplade i sin Benekov han har lavet omrører i sin.
Mvh Gert

Drift og installation for VL25/50, stokerdagbog,
teknisk og servicemanual til TM3006 kan ses på
http://www.familien-smed.dk
viborg
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19 mar 2009 22:15

Re: omrøre til kl2

Indlæg af viborg »

det ville være godt med sådan en viberator men hvor skaffer man sådan en,har søgt på nettet og ved prodocenten at benekov stoker uden held.
så hvis der er nogle der har en ide´ om hvor man anskaffer sig en viberator henne ville det være godt med et link.

og tak for de hurtige svar

pesen
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 20
Tilmeldt: 20 jan 2009 20:45

Re: omrøre til kl2

Indlæg af pesen »

viborg skrev:det ville være godt med sådan en viberator men hvor skaffer man sådan en,har søgt på nettet og ved prodocenten at benekov stoker uden held.
så hvis der er nogle der har en ide´ om hvor man anskaffer sig en viberator henne ville det være godt med et link.

og tak for de hurtige svar
hejsa har da lagt et link ind ,vil du se hvordan den virker så skriv til bohp@mail.dk bor ikke langt fra viborg

bo petersen

Besvar