Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

KL 15. Sneglproblemer

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
levi

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af levi » 28 maj 2008 13:26

Jeg har desværre ikke haft sagen på mit bord fra starten af, så om der er lavet fodfejl i den pågældende sag skal være mig usagt.

Vi tager altid vores reklamationer seriøst, det syntes jeg nu også vores mange besvarelser indikerer.

Alle forretninger laver fejl, det er uundgåeligt - vi forsøger i det mindste via bla. denne tråd at blive bedre - og tilmed udbygge de nuværende garantibestemmelser så kunden i fremtiden selv kan være med til at strikke den løsning sammen han/hun ønsker.

Slut prut herfra :0)


KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af KimW » 28 maj 2008 23:07

Hej Søren,

Her er forslag til garanti/forsikring

Sakset fra Baxi:

Service
BAXI har egen serviceafdeling. Servicekonceptet er målrettet imod at hjælpe og rådgive VVS-installatører.
Servicekonceptet indeholder bl.a. følgende forhold:
BAXI udfører som hovedregel selv service i produktets garantiperiode. Det skal sikre, at eventuelle fejl og mangler på nye produkter bliver konstateret så tidligt i forløbet, at korrigerende handlinger kan gennemføres i såvel konstruktion som produktion. Alle servicebesøg registreres.
BAXI ønsker at give en korrekt service indenfor en acceptabel tidshorisont således, at kunderne ikke bliver overladt til sig selv såfremt de får et problem med et af vore produkter.
BAXI er lagerførende af alle gængse reservedele til vore produkter og kan leveres med kort varsel. Udgår et produkt af vort sortiment skal BAXI kunne levere reservedele i mindst 10 år efter produktets udmeldelse. I tilfælde, hvor BAXI ikke er lagerførende, skal vi kunne rådgive om, hvor reservedelen alternativt kan købes.

Hedestoker.dk:

Du har altid 2 års reklamationsret i henhold til gældende dansk lovgivning.
På enkelte vare er der udvidet garanti mod evt. fabrikations fejl, dette vil særskilt være angivet på de pågældende varer.
Gem din faktura/ordrebekræftelse, da det er din garantibevis hvis uheldet skulle ske.
Er du uheldig og har du en varer der går i stykker returnere du blot varen til os(franko) sammen med en kort beskrivelse af fejlen, samt faktura/ordrebekræftelse.
Kontakt os venligst inden varen sendes retur, så vi kan behandle og løse sagen hurtigst muligt.

En computer leverandør har f-eks denne service:

Onsite service gør at der kommer en tekniker ud på din privat adresse eller på din skole og udfører reparationen så længe reparationen er en garanti/reklamationsberettiget reparationssag. Dette gælder de første 24 måneder. Hvis man køber en 3 års onsite, skal man selv betale reservedelene de sidste 12 måneder.

levi

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af levi » 28 maj 2008 23:12

Den garanti du napper fra hedestoker er sådan set mere eller mindre magen til vores retningslinier generelt, det er jo lovpligtig garanti/reklamtionsret - og eventuel længere garanti fra producenten som "overgår" dansk købelov.

De 2 andre er interessante, og dem skriver jeg lige ned.

Tak for feedback Kim :0)

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af KimW » 28 maj 2008 23:28

Det kan faktisk lade sig gøre at købe f.eks en KL´er gennem en montør uden at den koster mere end hos vvs-eksperten.
Det vil sige at det 'ekstra' man betaler for er kun monteringen til almindelig timepris, og så er det montøren der hænger på garantien over for kunden.
På den måde betaler man selv for en 'garanti/service' og slipper samtidig for at rode med skidtet selv.

levi

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af levi » 29 maj 2008 11:11

Helt korrekt Kim, det er sådan det faktisk er.


Peter simonsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 07 sep 2007 19:49
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af Peter simonsen » 08 jun 2008 16:10

Ulrik yder du en bedre service ? - Hvis det er tilfældet, så skal vi lige snakke sammen - jeg har en af dine kunder som meget gerne vil have lavet sit dyrt indkøbte anlæg (80000 kr) - Du husker sikkert sagen ganske klart (Ringsted), kunden kørte hjem til dig privat for at finde en løsning, men kørte tilsyneladende forgæves ?...

Jeg skal gerne formidle kontakten, så denne kunde kan få sit anlæg op at køre - det har han ventet på i snart 8 mdr nu!
Den kunde vil jeg meget gerne møde. Jeg har desværre også haft en mere end sørgelig omgang med Ulrik Hermansen og hans højst besynderlige måde at drive "forretning" på! I min bog er Ulrik hermansen et menneske man skal holde sig langt fra.

Mvh

Peter simonsen

Stokerservice
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 336
Tilmeldt: 02 sep 2007 22:36
Mit fyr: PT Woody DOR ellers KSM
Areal: 162
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nyk Mors
Kontakt:

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af Stokerservice » 08 jun 2008 22:33

Peter simonsen skrev:
Fik du løst problemet
Kristian Poulsen

servicetekniker Pricatech-KSM-BAXI-WOODY-SCOTTE-DENVIRO-TB MINI-VVS-EKSPERTEN
http://www.stokerservice.dk
info@stokerservice.dk

Peter simonsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 07 sep 2007 19:49
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af Peter simonsen » 09 jun 2008 08:46

Stokerservice skrev: Fik du løst problemet
Nej så absolut ikke da...noget af det er ordnet, men ikke med Ulriks hjælp!

MVH

Peter Simonsen

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af Ulrik » 09 jun 2008 09:17

Bare for en god ordens skyld var det måske en idé at definere hvem "Ulrik" er i dette tilfælde?
Jeg er den eneste herinde med det brugernavn, dog er jeg ret sikker på det ikke er mig der henvises til...
MvH Ulrik©

Peter simonsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 30
Tilmeldt: 07 sep 2007 19:49
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af Peter simonsen » 09 jun 2008 09:37

Ulrik skrev:Bare for en god ordens skyld var det måske en idé at definere hvem "Ulrik" er i dette tilfælde?
Jeg er den eneste herinde med det brugernavn, dog er jeg ret sikker på det ikke er mig der henvises til...
Du har fuldstændig ret. jeg henviser til Ulrik Hermansen og dennes såkaldte firma Servteqh.

Jeg undskylder en evt forveksling og for evt forvirring!..da jeg er ret sikker på ikke mange ved ders fulde 5 ønsker en sådan.

MVH

Peter Simonsen


Besvar