Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

KL 15. Sneglproblemer

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
GDS-stoker
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15 sep 2007 10:25
Mit fyr: DOR16kw / SCOTTE16kw.
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3200
Årligt forbrug: ca. 5 tons
Geografisk sted: Nordsjælland

KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af GDS-stoker » 29 mar 2008 12:48

Jeg skriver påvegne af en kammerat som har et problem med en KL15
Kan andre nikke genkendende til følgende problem .:
Han fik indstalleret stokeren i efteråret, købt og leveret af VVS-Grossisten i Roskilde, indstalleret ef en montør de anbefaler, og den har kørt upåklageligt indtil for et par dage siden, hvor motor/gear til sneglen åbenbart raslede af, boltene er gået løse, hvorefter motor/gear så drejer rundt i stedet for sneglen, indtil kablet bliver for kort og bliver revet ud af motoren, derudover bliver der en stor bule i Pillebeholderen.

VVS-Grossisten er villige til at SE på problemet, HAN KAN BARE KOMME MED STOKEREN, så vil de se om det er noget der er dækket af garantien !!!!
De vil ikke sende en montør ud og klare problemet.


Så mit spørgsmål er, har andre her på Stoker Pro samme erfaringer med KL15 m.m.


GDS-Stoker.
Jens.


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af Ulrik » 29 mar 2008 18:02

Det var en træls historie. Helt hen i vejret at skulle afmontere en Stoker og sende den til syn?!?
Du skriver VVS Grossisten i Roskilde, men mener du ikke VVS Eksperten?
MvH Ulrik©

levi

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af levi » 29 mar 2008 18:03

Hej Jens - jeg har nu undersøgt sagen.

Stokeren er købt i Næstved, og sælgeren dernede (Ove) har orinteret mig om at han har aftalt med kunden at kunden leverer motor/Gear i Næstved, og naturligvis får en ny da den er dækket af garantien.

Han skal naturligvis ikke komme med stokeren til Næstved - der er udelukkende tale om motor/Gear, som så vil blive ombyttet til ny på garantien.

Det er første gang jeg oplever en sådan skade - og formoder at stokeren må have fået et slag under transporten i sin tid - og derfor er blevet svækket i aluminiummen hvor motoren har kontakt til gearet.

Derudover hedder vi Vvs-eksperten :0)

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af Ole S. » 30 mar 2008 10:19

Hej

Sådan levi, det er sku god service fra din side. Ethvert seriøst firma er klar over at tilfredse kunder er alfa og omega, og en enorm god reklame værdi.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

GDS-stoker
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15 sep 2007 10:25
Mit fyr: DOR16kw / SCOTTE16kw.
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3200
Årligt forbrug: ca. 5 tons
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af GDS-stoker » 30 mar 2008 13:03

Hej Søren O. - og i andre der har svaret på mit indlæg.
Først må jeg lige undskylde mine forviklinger omkring hvor stokeren er købt. helt klart min fejl.
Dernæst må jeg sige at min holdning til spørgsmålet omkring reparation af gear/motor er at VVS-eksperten burde sende en montør ud og udføre arbejdet da der jo stadig er garanti på stokeren da den kun er ca. 6 måneder gammel, og ikke være kunden selv der skal afmontere-ombytte og genmontere det beskadigede gear/motor.

Men OK, det er ikke mit problem, jeg måtte bare have luft for mine holdninger.
Og jeg vil også understrege af min kammerat ellers er meget tilfreds med Stokeren.

Hilsen
GDS-stoker
Jens


danni-nielsen
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 642
Tilmeldt: 20 dec 2006 18:45
Mit fyr: TwinHeat CPI 12
Areal: 350
Brændsel: Træpillersmuld
Fremviser gerne i postnummer: 8970
Årligt forbrug: 9 tons
Geografisk sted: Mariagerfjord

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af danni-nielsen » 30 mar 2008 13:30

hvad med garantien på fyret, bliver den ved med og dække når man har været ved og skrue i det selv?
a-b-c-d-e-f-g-h-i-j-k-l-m-n-o-p-q-r-s-t-u-v-w-x-y-z-æ-ø-å
. ,
Så kan i selv sætte ind hvor der mangler :)

levi

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af levi » 30 mar 2008 13:38

Ja naturligvis dækker garantien stadig - det er kun ved grove direkte ændringer man kan sige at garantien bortfalder.

Det er slet ikke tilfældet i denne sag :0)

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af KimW » 30 mar 2008 17:52

levi skrev:Ja naturligvis dækker garantien stadig - det er kun ved grove direkte ændringer man kan sige at garantien bortfalder.

Det er slet ikke tilfældet i denne sag :0)


:great: Fin service.

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af Klaus » 30 mar 2008 20:54

GDS-stoker skrev:Hej Søren O. - og i andre der har svaret på mit indlæg.
Først må jeg lige undskylde mine forviklinger omkring hvor stokeren er købt. helt klart min fejl.
Dernæst må jeg sige at min holdning til spørgsmålet omkring reparation af gear/motor er at VVS-eksperten burde sende en montør ud og udføre arbejdet da der jo stadig er garanti på stokeren da den kun er ca. 6 måneder gammel, og ikke være kunden selv der skal afmontere-ombytte og genmontere det beskadigede gear/motor.

Men OK, det er ikke mit problem, jeg måtte bare have luft for mine holdninger.
Og jeg vil også understrege af min kammerat ellers er meget tilfreds med Stokeren.

Hilsen
GDS-stoker
Jens
Man får jo hvad man betaler for, VVS-E sælger jo en stoker til en lav pris og derfor er der kun garanti at hente og du skal selv have fingrene af lommen. Altså minimal service.
Køber du en stoker, så er det en god ide at tjekke hvilken service du kan forvente ved en reklamation.
De fleste stokere der koster det dobbelte, har indbygget service, så som montørbesøg og opstartshjælp uden merpris!

levi

Re: KL 15. Sneglproblemer

Indlæg af levi » 30 mar 2008 21:30

Klaus skrev: Man får jo hvad man betaler for, VVS-E sælger jo en stoker til en lav pris og derfor er der kun garanti at hente og du skal selv have fingrene af lommen. Altså minimal service.
Køber du en stoker, så er det en god ide at tjekke hvilken service du kan forvente ved en reklamation.
De fleste stokere der koster det dobbelte, har indbygget service, så som montørbesøg og opstartshjælp uden merpris!
Hvis jeg sælger en Baxi, en passat - eller en twinheat - til over det dobbelte i pris, er der ikke montørbesøg eller opstartshjælp fra producenten med i prisen overhovedet!. (Længere, det var der for 8-10 år siden).

Jeg har haft reklamationer på f.eks twinheat - det kan "danni-nielsen" nok nikke genkendende til, men twinheat dækkede da også "kun" reservedelen til udbedring - de sendte da ikke en montør, så hvor er forskellen der ?

Jeg har også haft skader på baxi, hvor svaret hos leverandør var at vi selv måtte finde fejlen, og sende den defekte del retur - så vi kunne få en ny. Jeg har faktisk en sag kørende "as we speak" på en baxi motor der er brændt af, og som kunden selv skal skifte - hvorefter han får en ny - der kommer ikke nogen og gør det for ham.

Den der dækker reperationen er den som monterer anlægget, da kunden selv køber anlægget vil montøren/kunden selv - meget ofte henvise/kontakte forretningen hvor anlægget er købt - da han ikke har tjent på anlægget, og derfor ikke vil udbedre en reklamation på stokeren.

Det eneste en forretning/Producent kan - er at udlevere en ny stump til dækning af skaden, medmindre der naturligvis er tale om en stor skade på anlægget som køber umuligt selv kan udbedre - f.eks en utæt kedel eller des lige.

Jeg vil ikke sige det er god service, eller dårlig service - det er normal forretningsgang, og måden hvorpå "små" reklamationer udbedres.

Sagen er naturligvis helt anderledes ved store skader - men det er der ikke tale om i denne tråd.

Man bliver nødt til at trække en streg i sandet, og definere en reklamations størrelse - skal man også sende en montør hvergang en keramisk sten går i stykker - eller når en split knækker pga. manglende rensning ? - Hvis svaret var ja ville alle forretninger gå konkurs i løbet af ganske få år.

I denne sag drejer det sig om at løsne 4 bolte, og tage splitten ud - det tager ca. 10 min - og defineres som en meget lille reklamation uanset hvordan den er opstået.

Hvis man vil have mere service, så få vvs-manden til at købe den stoker du har udset dig - så er det ham der leverer den, og ham der skal sørge for at udbedre skaden i samarbejde med forretningen - tilgengæld betaler man typisk 20-30 procent mere for produktet, og de penge vil 99 procent af alle forbrugere naturligvis gerne spare.

Vil I betale 5000 kr mere for samme stoker, for at have dækket 20 min. arbejde af en smed - også når man selv uden problemer kan udbedre skaden ?

Nej vel - det vil jeg heller ikke selv.


Besvar