Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Valget blev en Kl Combi 25 KW

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Valget blev en Kl Combi 25 KW

Indlæg af KimW » 20 feb 2008 22:52

Klaus skrev:Det jeg mener er hvor får brændet luft fra ? Når man smider meget brænde på kommer der jo et stort bål der kræver meget ilt/luft, og mere end blæseren normalt giver.
Det jeg har oplevet med min er man kan smide et par kævler på men ikke mange da det så giver os og dårlig forbrænding da blæseren ikke giver nok luft, iltstyringen kompenserer lidt ved at nedsætte mængden af stokerbrændsel, men ikke mere end kun et par kævler brænder rent, jo større forbrug jo mere brænde kan den tage for at brænde rent !
Uden at det skal være en sammenligning af to forskellige modeller, så vil jeg prøve at fyre op som du beskriver. Jeg har kun brugt den til affaldstræ og ikke fyring over en længere periode med store mængder kævler, så det bliver interessant og se effekten på min kedel.

Jeg fandt dette i manualen omkring manuel fyring og blæseren:

Gennem den øverste dør anbringes papir og træ på de vandkølede rist. Tænd det gennem
forbrændingskammerdøren (den midterste). luk døren og langsomt åben den nedre dør, for at give adgang for
luft i forbrændingskammeret. Læg tynde lag af træ eller kul ovenpå det brændende træ, tænd for blæseren i
manuel drift på GECO kontrolleren og sæt den ønskede temperatur (i.h.t kontroler manual). Når ilden brænder godt
til føres mede brænde (sluk for blæseren når der fyres). Skift til automatisk drift på GECO kontroleren


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Valget blev en Kl Combi 25 KW

Indlæg af Klaus » 21 feb 2008 10:24

Så er den ged da barberet, gad vide om det virker på samme måde i en Benekov R25 ?

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Valget blev en Kl Combi 25 KW

Indlæg af KimW » 24 feb 2008 23:16

Jeg fandt forøvrigt uf af at stenene var lagt ind som 'korn fyr' udgaven, nu har jeg ændret indstillingen så de ligger i 'pille fyr' udgaven.

Det var under en nærlæsning af manualen, at jeg fandt ud af at stenene lå forkert :)


Besvar