Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Klimosz falder i temp

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Stella
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26 jan 2015 13:48

Klimosz falder i temp

Indlæg af Stella » 15 feb 2015 18:59

hey bare lige en Update hvis folk skulle være interreseret.
Har renset fyr Idag og fandt aldrig de 6 huller som blev nævnt. Havde ellers blæser og det hele af. Ledte med lys og spejl men ingen held.
Fandt dog 2 slidser i Herden ca 5 * 30 mm som blev renset....ved ikke om der kan være flere varianter....?
Havde også købt en ny topring til Herden da jeg havde lagt mærke til at ca 25% af pillerne aldrig blev til aske og bare endte i skuffen halvbrændt!
Så havde den oppe og ligge på noget plant og fandt så udaf at den var skæv.
Nu har den fået glassnor mellem herd og topring ( har den aldrig haft før) ,ny topring , ny pakning på blæser. Og nu kan det godt være det er mig som er blevet lidt fyrskør men HOLD NU OP DE PILLER LIGGER BARE SNORLIGE I HERDEN/TOPRING. icon_cheesygrin.gif ...intet som falder ud over som ikke er aske!
Ved ikke om det har noget at sige forbrugsmæssigt men lad os nu se :great:


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10375
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Klimosz falder i temp

Indlæg af thy » 15 feb 2015 20:22

Stella skrev:hey bare lige en Update hvis folk skulle være interreseret.
Har renset fyr Idag og fandt aldrig de 6 huller som blev nævnt. Havde ellers blæser og det hele af. Ledte med lys og spejl men ingen held.
Fandt dog 2 slidser i Herden ca 5 * 30 mm som blev renset....ved ikke om der kan være flere varianter....?
Havde også købt en ny topring til Herden da jeg havde lagt mærke til at ca 25% af pillerne aldrig blev til aske og bare endte i skuffen halvbrændt!
Så havde den oppe og ligge på noget plant og fandt så udaf at den var skæv.
Nu har den fået glassnor mellem herd og topring ( har den aldrig haft før) ,ny topring , ny pakning på blæser. Og nu kan det godt være det er mig som er blevet lidt fyrskør men HOLD NU OP DE PILLER LIGGER BARE SNORLIGE I HERDEN/TOPRING. icon_cheesygrin.gif ...intet som falder ud over som ikke er aske!
Ved ikke om det har noget at sige forbrugsmæssigt men lad os nu se :great:
Alle tiders ny fyrbøder har haft sin ilddåb...
Ja det er lækkert når man får tavet på svinet(soen) så bliver det bare sjovere at se resultatet..

Forbruget bør blive reduceret i et vist omfang..
Nu kommer luften den rigtige vej gennem bålet,det betyder at der måske kan justeres lidt ned for den..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

shrek
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21 feb 2015 21:35
Mit fyr: Kl 15 eco 3000 styring
Areal: 130
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9900

Klimosz falder i temp

Indlæg af shrek » 24 feb 2015 13:56

hey hey der er flere typer af det samme fyr,der er en med lodrette rør og en med en låge i fronten du skal rense,har selv den sidste model med eco 3000 styring,mit har kørt uden problemer siden 2009 :-) og jeg har lavet nolge elkelte ændringer på mit og jeg har brændt alt fra korn/div foder og træpiller :-) så skriv hvis har brug for hjælp

Stella
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 26 jan 2015 13:48

Klimosz falder i temp

Indlæg af Stella » 28 feb 2015 19:55

SHREk
Jo tak, det vil jeg gøre hvis der dukker problemer op, men det køre sgu godt siden fyret fik en glassnor, topring og diverse.
Ved godt det er blevet lidt varmere i vejret men forbruget er sænket 150-200 kilo siden forrige måned :D


Besvar