Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Instillinger af kl 15

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Bisse
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 15
Tilmeldt: 19 okt 2007 17:44
Mit fyr: KL15
Areal: 170m2+40m2+Vvb 140L
Brændsel: 8mm Træpiller
Dagligt forbrug: Ca.25Kg
Geografisk sted: Jerslev J

Instillinger af kl 15

Indlæg af Bisse » 15 dec 2007 09:39

Hej jeg regner med at få mit nye kl 15 på fredag så jeg ville lige høre hvad indstillinger i bruger til Træpiller og til Koks????
Regner med at skal fyre med koks.... Jeg var ved at læse i en anden tråd at det var godt man en ekstra styring til blæseren og en føler til røgtemp ville det væren en fordel jeg fik det med fra starten?


Bo Andersen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 94
Tilmeldt: 01 dec 2007 23:42
Mit fyr: KL15 Stoker
Areal: 207 + 400L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 7 ton

Re: Instillinger af kl 15

Indlæg af Bo Andersen » 16 dec 2007 20:14

Hej Bisse.

Jeg har selv prøvet at fyre med koks i KL'eren og det var absolut ingen success.
Det varmer, ja tak. Det brændte nærmest som krudt, og betød at sneglerøret blev så varmt at den lukkede vand på (Brandslukning)
Fyldte min blæser og brændkammer med vand. smiley121.gif Så kl.0200 var jeg oppe at køre igen, med træpiller.

Mit råd er at få noget erfaring med fyret og træpiller, når du har har styr på det, så forsøg med koks+piller i en eller anden blanding.
Hos mig gik det ikke godt med ren koks.

Dernæst prøvede jeg Nitro-X (sidste vinter) og det kørte meget fint, og meget nemmere at styre.

Ang. styringen så vil jeg klart anbefale en modulerende styring, istedet for den 'on/off' styring der sidder på som standard.
Det kan dog diskuteres hvor god selve blæserreguleringen (på DTC 9002)er, men kig i andre indlæg ang. dette.

Venligst, Bo Andersen.

Besvar