Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tekniker nødvendig?

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
IdaHansen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 nov 2007 15:47

Tekniker nødvendig?

Indlæg af IdaHansen » 01 nov 2007 15:57

Hej allesammen
Jeg står i den situation at oliefyret plus tilbehør skal skiftes ud med KL 15 KW...Jeg skal købe stokeren i Esbjerg og de nægter at hjælpe mig med indstillingerne, hvis ikke jeg køber et teknikerbesøg :cry: Jeg skal give knap 2000 kr og synes godt nok det er dyrt...jeg tænker på om I brugere kan hjælpe mig med indstillingerne eller anbefaler I at jeg betaler de sure penge :|
På forhånd tak :great:
Mvh Ida Hansen


levi

Re: Tekniker nødvendig?

Indlæg af levi » 01 nov 2007 16:31

Hej Ida.

Jeg tror nu ikke de nægter dig hjælp vedr. indstillingerne - de mener nok bare det er for svært telefonisk at guide, og komme med de rette indstillinger til dit nye fyr.

Vi anbefaler altid et opstartsbesøg - det er ikke sure penge, da fyret bliver indstillet efter dit behov - og du dermed også har en teknisk support at ringe til hvis du får problemer (Tager for det meste også telefonen i weekenden).

Derudover viser det sig meget ofte der er mange penge at spare ved et opstartsbesøg - netop fordi stokeren trimmes til dit unikke forbrug/behov - og du derfor undgår at fyre for gråspurvene.

Det er derfor en servicepakke vi ynder at sælge - og det er for kundernes skyld.

Jeg kan dertil tilføje det er en service mange af vores kunder har efterlyst siden starten af 2000 - og netop derfor vi har valgt at tilbyde den.

Opstarten koster 1495 plus moms = 1868,75 kr.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Tekniker nødvendig?

Indlæg af Ulrik » 01 nov 2007 16:41

Du har krav på at få en forståelig vejledning til styringen.
Og den skal være forståelig nok til at du kan finde ud at at indstille styringen.

Jeg ved ikke om du skal vælge servicebesøget, men hvis du absolut ikke ved noget om det, kan det være en god idé.
Men det ville da være foirnuftigt hvis den forretning i Esbjerg lagde prisen på servicebesøget oven i prisen inden det sælger.
Så kender man jo prisen.

Men det kan være at der kommer en forbi der kan hjælpe dig her.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Re: Tekniker nødvendig?

Indlæg af Fyrteknik » 01 nov 2007 17:31

IdaHansen skrev:Hej allesammen
Jeg står i den situation at oliefyret plus tilbehør skal skiftes ud med KL 15 KW...Jeg skal købe stokeren i Esbjerg og de nægter at hjælpe mig med indstillingerne, hvis ikke jeg køber et teknikerbesøg :cry: Jeg skal give knap 2000 kr og synes godt nok det er dyrt...jeg tænker på om I brugere kan hjælpe mig med indstillingerne eller anbefaler I at jeg betaler de sure penge :|
På forhånd tak :great:
Mvh Ida Hansen
Hej Ida

Nu er det nok ikke fordi at de ikke vil hjælpe dig i Esbjerg, men de kan jo ikke stå i forretningen og se hvordan din stoker
køre og om der skal mere eller mindre luft til forbrændingen.

Og ja det er da ikke gratis at få et besøg, men som regel er det tjent hjem i sparret brændsel.

Mit værste eks. var en som brugte ca. 125 kg træpiller i døgnet og efter et besøg, så brugte han 36 kg, så kan man jo hurtig regne ud hvor meget han havde sparet på en hel vinter, ved et besøg.

Og til sidstvil jeg sige at jeg da gerne vil hjælpe dig med indstillingerne, men du må på regne at det aldrig bliver det samme
som et besøg.
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.

pillen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 04 jan 2007 19:22
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 150
Brændsel: Træpiller

Re: Tekniker nødvendig?

Indlæg af pillen » 02 nov 2007 08:15

Hejsa.

Hvad firma drejer det sig om.??

Claus AKA pillen


IdaHansen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 nov 2007 15:47

Re: Tekniker nødvendig?

Indlæg af IdaHansen » 27 nov 2007 22:18

Hej igen allesammen
Tusinde tak for svarene
Jeg valgte at betale de "sure" penge, for så burde jeg kunne få al den hjælp jeg evt har brug for... Har langt om længe fået startet den op, det har godt nok været en råkold fornøjelse,,,huset havde en rumtemperatur på 7 grader i dag inden fyret blve sparket i gang icon_cheesygrin.gif
Ingen opstart uden problemer, den komplette styring var røget, ventilatoren fik ingen strøm, så heldigvis havde de en reserve i Esbjerg, nice. Nu kører jeg desværre kun på træpiller, troede Nitro koks kostede ca.1950 i Tyskland, men jeg tog da grueligt fejl...det er steget 400 kr per ton, fordi tilbuddet åbenbart kun gjalte til 1.nov :shock: Totalt ØV nu koster det lige pludseligt 2350 kr per ton, hvor føler jeg mig narret
Håber bare vvs-eksperten fjerner sine "falske" reklamer fra deres brochurer om KL stokere, det er da det mindste de kan gøre, selvom de siger at de kun er "forhandlere" af produktet og som sådan ikke har noget med det at gøre :| Hallo, det står I vvs-ekspertens brochurer, hvordan kan det ikke være deres ansvar???
Ja undskyld, det har været en lang dag, dumme fyr, billige elendige træpiller. Jeg måtte bare lukke lidt damp ud :roll:
Hvis nogen kender billigt Nitro Koks, må I endelig sige til :wink:
Men Tak igen

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Re: Tekniker nødvendig?

Indlæg af Klaus » 28 nov 2007 06:27

Godt du fik varme på, det har været en kold nat..
Hvis du udfylder din profil er der jo en chance for der er en der vil være med til samkøb og så kan du jo få en lidt billigere pris på Nitro.

Brugeravatar
dreamer81
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 10 sep 2007 10:54
Mit fyr: scotte 20kw og Pellux100 20kw
Areal: 530
Brændsel: fireheat :(
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: 15T
Geografisk sted: Randers

Re: Tekniker nødvendig?

Indlæg af dreamer81 » 28 nov 2007 20:14

ida, kan du ellers anbefale vvs eksperten? jeg overvejer selv at købe fra dem... men lyder da ikke godt med den styring som ikke virker.

Tester de ikke inden det kommer ud til kunden?

agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: Tekniker nødvendig?

Indlæg af agentjensen » 29 nov 2007 07:24

Jeg bved ikke med andre, men jeg har købt KL 15 hos vvs-eksperten og har fået den betjening jeg mener at have krav på.

OK rådgivning pr telefon, både ved køb af stoker og efterfølgende tilbehør.

OK responstid på levering og svar på henvendelser.

Generelt helt OK herfra.

Om de ikke tester.... de tror jeg ikke DE gør, men det gør producenten sikkert.
Men fejl kan ske og alt kan gå i stykker af forskellige årsager.
Det er vel derfor vi har reklamationsret :-)

Hvis alt skulle være fejlfrit ville det koste kassen og KL er jo absolut et billigt produkt, men med OK kvalitet i forhold til prisen.

mvh

Michael.

agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: Tekniker nødvendig?

Indlæg af agentjensen » 29 nov 2007 07:26

Et lille suk....

Fyrteknink som skal komme og lave mit opstartstjek har ladet vente på sig i snart en måned.
Det er for ringe og jeg har bedt om mine penge retur for denne del.

Men om det er VVS-ekspertens skyld det ved jeg ikke :-)


/Michael.


Besvar