Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Lukket eller åben system på en KL2 Combi????

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
sren kedde
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22 apr 2012 19:57
Mit fyr: KL2 Combi og en Vigas25
Areal: 143
Brændsel: træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 6560
Årligt forbrug: 30cm2 træ. Piller???
Geografisk sted: Sommersted

Lukket eller åben system på en KL2 Combi????

Indlæg af sren kedde » 05 jun 2012 18:51

Hejsa alle her inde.
Jeg er den lykkelige ejer af en KL2 Combi købt ved VVS Eksperten. Den er ikke sat op enu, men der bliver startet på det her i weekenden.
Nu kommer det store spørgsmål så, jeg har snakket med min skorstensfejer og jeg må gerne kører det på en lukket system men så skal jeg have en varmevæksler imellem, da jeg også har min gamle Vigas 25 som jeg stadig vil have sluttet til også, så de to kedler skal kører sammen eller ihvertfald være sluttet til, så jeg kan kører i vigas også. Men hvad ville i kører, lukket eller åben som jeg har det nu????

Så en anden ting, har læst meget om at der skulle værfe en bedre styring til sådan en KL2, en modulerende styring eller sådan noget, skal man stætte sådan en på med det samme eller kører det fint ,med standart styring??? Vores hus er på 143cm2, ikke godt isoleret og med et et strengs varme system.

Søren Christian


Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 777
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 15 gange

Lukket eller åben system på en KL2 Combi????

Indlæg af Bjarne B. » 05 jun 2012 22:14

Jeg ville helt klart køre med åben ekspansion, men det er lidt en "religions"sag. Og da jeg går ud fra, at du i forvejen har åben ekspansion på den gamle del af anlæget, er det vel også nemmest bare at slutte din nye keddel på det som det er.

levi

Lukket eller åben system på en KL2 Combi????

Indlæg af levi » 05 jun 2012 22:44

Hvis du kan køre trykekspansion på dit anlæg er det helt klart at foretrække :great:

Du har et konvektionstab i en åben ekspansion :great:


Besvar