Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

derfor dur KL stoker ikke

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 23 dec 2011 12:48

agentjensen » 23 Dec 2011, 12:31 skrev:Måske er emnet ved at være udtømt og tråden kunne låses!!!
Hvorfor? Det ser jeg ingen grund til. Sagen er jo ikke slut endnu. Stokeren står uden snegl og motor... Så vi er endnu ikke nået slutningen.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af snubbi » 23 dec 2011 17:28

det er meget når de kommer til sadan et fyr at de ikke har resevedele med til fyret. De ved hvad det er for fyr ,de skal ud og fejl finde på.
Hvis jeg som elektriker bliv send ud ,eks.til en vand varmer . og jeg viste hvad fabrikat det var ,vil jeg tag lidt forskellig stumper med, .
det er for dyrt at skulle køre flere gange. :great:

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Tom_AT » 23 dec 2011 17:33

levi » 22 Dec 2011, 22:45 skrev: Hahomi - Jeg tror vi snart har fået slået HELT fast at det her ikke er ment som en heksejagt fra Bigfoot´s side, - der er kun 1 der bliver ved med at råbe heksejagt, - og det er dig Hahomi!

Og så lige en helt anden ting, - det kan godt være det irriterer dig at der er en del brugere herinde der har handlet med mig (Og henviser til mig), - men lad venligst af den årsag være med at hive mig ind i denne tråd igen og igen, - det kan jeg overhovedet ikke se noget formål med, - og ej heller se nogen retfærdighed i!

Og JA - alle her på forum ved godt du er tilfreds med dit anlæg, - og din leverandør, - hvis du har lyst til at fortælle det til hele verden, - så lav en tråd om det istedet for at ødelægge det denne tråd handler om!

Alle har sku ret til at ytre sig på et forum, - så længe det foregår på en god måde, - din måde Hahomi er ikke god den er ligesom med indvandrernes retfærdighedssans - Hvergang de bliver dømt for noget, - eller føler sig uretfærdigt behandlet, - så kalder de alt og alle for racister!

Pointen er - man skal kun råbe ULV hvis der er en ULV.

Slut herfra, - GOD JUL!
Du har fuldstændigt ret Søren.
Selvfølgelig skal tilfredse kunder have muligheden for at henvise til dig. Det har jo intet med skjult reklame eller noget at gøre, selvom enkelte personer åbenbart har svært ved at skelne mellem disse to ting.

Og selvfølgelig oplever du og dvcenter.dk en masse ros her på siden når I nu leverer en helt igennem fantastisk service. Utroligt at det kan tages ilde op af andre med lidt ondt i røven.

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af abn » 23 dec 2011 19:58

Der er desværre mange mennesker her i verden som ikke kan se positivt på noget og som bare skal kritisere alt og alle. Har arbejdet med et par stykker og de bliver aldrig bedre, for de har været sådan de sidste 30 år eller mere.
Mvh Anders

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Tom_AT » 23 dec 2011 20:11

abn » 23 Dec 2011, 19:58 skrev:Der er desværre mange mennesker her i verden som ikke kan se positivt på noget og som bare skal kritisere alt og alle. Har arbejdet med et par stykker og de bliver aldrig bedre, for de har været sådan de sidste 30 år eller mere.
Sådan er det jo desværre engang i mellem. Så er det godt man bare kan lukke ørerne :wink:

Jeg nøjes bare med at kritisere VVS-eksperten og deres produkter 8)


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 24 dec 2011 08:34

nu bliver det spændende i dag.
montøren ringede igår, at han kommer med en ny snegl i dag, og monterer det hele.
Motoren skulle angiveligt ikke have taget skade af at være blokeret og kørt varm......
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Albert » 24 dec 2011 09:52

En ny snegl løser vel ikke problemet,når det er brændehovedet fejlen ligger i ???

Montøren kommer med en ny snegl der er intakt,incl.den sneglevinding som vender modsat,og som bigfoot mente var en fejl, og fjernede på den snegl der sad i stokeren.

Den modsatrettede sneglevinding har det formål at løsne brændslet i enden af sneglen hvis det har tendens til at pakke.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 24 dec 2011 10:53

du har ret albert.... men skal man lave en snegl med den funktion, som f.eks benekov kører med, så kræver det faktisk at du springer en vinding over, og så laver du en modsatrettet vinding i enden, for netop at løsne brændslet, og skubbe det opad i brænderhovedet.... Eller tager jeg fejl der? Det giver ikke mening ellers for mig.

Men her, da er det jo bare den sidste vinding, der har fået et slag med en hammer, det ser ihvertfald sådan ud. Det gør jo så nærmere, at inden brændslet er kommet ud af sneglen, så pakker det sig istedet.
Sneglen er ikke længere end at den kun lige kigger ind i brænderhovedet. Det er jo ikke særlig smart, når man så har sådan en vinding der pakker. Så den modsatrettede vinding starter inde i sneglerøret.

Jeg har ingen tillid til at det kommer til at virke... men de skal jo have muligheden.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Per J.
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 130
Tilmeldt: 08 dec 2009 15:52
Mit fyr: KL 2 15 Kw
Areal: 178
Brændsel: 8 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Vojens

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Per J. » 24 dec 2011 11:14

Hvorfor skulle det ikke virke. Det virker jo på masser af KL2 stokere, herunder også mit.

M.v.h.
Per

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Albert » 24 dec 2011 14:45

Jeg forstår sq stadig ikke hvorfor sneglen skal skiftes,når det er brændehovedet der er defekt :shock:


Besvar