Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

derfor dur KL stoker ikke

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af agentjensen » 22 dec 2011 09:13

Jeg må sige at det selvfølgelig er OK at lave indlæg om de negative erfaringer man har gjort sig. Men hvor er alle de positive historier!!!!!
Jeg har en KL15 - den 1.model - den kører nu på 5 år - 100%.
Jeg har ingen problemer haft som ikke er belevet løst af mig selv - og nogle af de udfordringer der har været er selvskabt (forlidt rensning)

Jeg syntes tråden er meget entyding og jeg ved at det er et meget solgt stoker. Så der må være andre end mig som er glade for deres KL.

Som nævnt er det ok med kritik - men der er altså også mange der er glade for deres kl.

Og jeg vil lige understrege at jeg ikke er betalt af vvs-eksperten eller andre for at skrive det jeg gør.

/AgentJensen / Michael


pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af pejle » 22 dec 2011 09:15

Nu ved jeg ikke hvordan fingerne sidder på Bigfoot... :-) Men jeg har monteret noget fra VVS-eksperten som fungerede fint!

TimKenneth: Sælger VVS-eksperten ikke også BAXI - skal VVS'erne så ikke installere BAXI. Iøvrigt så holder der flere VVSer hos den VVS-ekspert som jeg handler ved - og de står da ikke og beklager sig ved disken.

Morale: Overhold købeloven både som køber og sælger - det er det nemmeste for alle parter.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Albert » 22 dec 2011 09:24

Når man står med et produkt som er omfattet af garanti fra leverandørens side,skal man ikke begynde med noget gør det selv,da leverandøren til enhver tid kan fraskrive sig ansvaret,og sådan må det nødvendigvis være.
En mundtlig tilladelse til at pille lidt,er intet værd,den kan leverandøren til enhver tid løbe fra.
Det beskrives som noget ubetydeligt at skifte en springbolt,men at den skal skiftes igen kort efter,giver jo anledning til at fejlsøge,og her skulle man holde fingrene væk og lade leverandøren tage over.

Der er så foretaget en lille ændring på sneglen,det skal man heller ikke gøre,da det kan være anledning til at frasige sig ansvaret.

Det kan undre lidt at der ikke er flere KL ejere der har de problemer som er beskrevet her,da der er solgt en hel del af dem,men det er selvfølgelig ikke alle der færdes her på forum.

Bigfoot har så rodet lidt med en Biomax,den kører iflg. bigfoot heller ikke rigtigt,men her er det tilsyneladende skorstenen der er problemet,altså fejler biomaxen ingenting,så jeg ved ikke rigtigt hvorfor den skulle med i den tråd her????

Det der falder mig for brystet er,hvis nu det var en anden forhandler der solgte de to produkter,kunne det så tænkes at kvaliteten blev bedre :shock:

pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af pejle » 22 dec 2011 09:26

Albert: Spot on
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

Brugeravatar
jg1
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 02 nov 2011 12:23
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 180+100 kursus
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4480
Modtaget likes: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af jg1 » 22 dec 2011 10:04

Hej Bigfoot
Hvad mener du med at biomax ikke kan klare en for stor skorsten ?, håber at du vil svare, jeg har en biomax og har en skorsten på ca 6,5 m har ikke nogen problemer endnu, men det kommer jo nok når fyret er købt hos vvs-grossisten som jo også er en del af vvs experten.
God dag til jer alle


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 22 dec 2011 10:24

Jeg har ikke kritiseret biomax her. Det problem den har her, er at lysningen er for stor, og da biomax kører med princippet om temperaturstigning til opstart, så dur det ikke her, med en skorstenslysning på 40 cm. Det er der vores problem ligger lige nu. Den kan ikke opvarme røgen nok uden ilt. Men vi arbejder på sagen.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af timkenneth » 22 dec 2011 10:29

pejle » 22 Dec 2011, 09:15 skrev:Nu ved jeg ikke hvordan fingerne sidder på Bigfoot... :-) Men jeg har monteret noget fra VVS-eksperten som fungerede fint!

TimKenneth: Sælger VVS-eksperten ikke også BAXI - skal VVS'erne så ikke installere BAXI. Iøvrigt så holder der flere VVSer hos den VVS-ekspert som jeg handler ved - og de står da ikke og beklager sig ved disken.

Morale: Overhold købeloven både som køber og sælger - det er det nemmeste for alle parter.
ja det er lagervare hos dem.
en montør bliver bedt om at udføre et stykke vvs-arbejde og har intet med garanti at gøre eller at kunne stå inde for KL's kvalitet, han skal bare sætte det rigtig sammen osv. jeg tror (hypotese) at 9 ud af 10 smede ville anbefale Baxi frem for KL hvis man som privatmand kom til dem istedet for vvs-eksperten og ønskede vejledning.

jeg er nok bare for farvet i min kritik af vvs-eksperten da jeg har haft 2 dårlige oplevelser og har en konservativ far der siger....: hvad sagde jeg. 8)

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af hahomi » 22 dec 2011 10:33

Bigfoot » 22 Dec 2011, 10:24 skrev:Jeg har ikke kritiseret biomax her. Det problem den har her, er at lysningen er for stor, og da biomax kører med princippet om temperaturstigning til opstart, så dur det ikke her, med en skorstenslysning på 40 cm. Det er der vores problem ligger lige nu. Den kan ikke opvarme røgen nok uden ilt. Men vi arbejder på sagen.
Temperaturstigningen måles jo ikke i skorstenen, men i røret umiddelbart efter kedlen. Temperaturstigningen under optænding er således den samme uanset hvilken skorsten man har. Selv om det er enkelt, så fungerer det :great:
Vælg dine kampe med omhu.

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af hahomi » 22 dec 2011 10:51

timkenneth » 22 Dec 2011, 10:29 skrev: ja det er lagervare hos dem.
en montør bliver bedt om at udføre et stykke vvs-arbejde og har intet med garanti at gøre eller at kunne stå inde for KL's kvalitet, han skal bare sætte det rigtig sammen osv. jeg tror (hypotese) at 9 ud af 10 smede ville anbefale Baxi frem for KL hvis man som privatmand kom til dem istedet for vvs-eksperten og ønskede vejledning.

jeg er nok bare for farvet i min kritik af vvs-eksperten da jeg har haft 2 dårlige oplevelser og har en konservativ far der siger....: hvad sagde jeg. 8)
Jeg tror det er rigtigt, at lokale smede i rigtig mange tilfælde, vil anbefale alt andet end produkter fra VVS-experten, alene af den grund, at de måtte se sig nødsaget til at sænke priserne og der de meget lukurative avancer de havde på produkterne, da VVS-experten kom på banen. Folk begyndte at få øjnene op for at de kunne få de samme produkter til væsentlig lavere priser, men måtte jo så selv sørge for at få dem monteret, da den lokale smed ikke ville, fordi han/hun ikke ville røre ved sådan noget billig lort.

Det der harmer mig rigtig meget, er at der her i forum sker en forherligelse af Dansk VVS center og alle de produkter de sælger samtidig med der drives heksejagt på VVS-experten.
Jeg har ikke noget forhold til nogen af dem som sådan, jo jeg har købt et pillefyr samt en aspirator og andre smådele hos hos VVS-eksperten som jeg er særdeles tilfreds med og elektrisk termostat hos Dansk VVS Center til en fordelagtig pris. Jeg har ikke købt så meget hos Dansk VVS Center, fordi fragten tynger meget, når det skal sendes og jeg kører ofte forbi VVS-experten.

Er der forøvrig ikke noget med der skal holdes en god tone her i forumet og at heksejagt ikke er tilladt, men det gælder måske ikke VVS-experten? :oops:
Vælg dine kampe med omhu.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 22 dec 2011 10:58

Det er ikke lagt ud som en heksejagt mod vvs eksperten. Det er derfor jeg holder mig sagligt tit tingene. Det er ligesom vores emner om leverandører af piller.

Jeg har lavet emnet her, som en advarsel, og også som forklaring på mine holdninger.

Ang biomax, så har vi umiddelbart klaret det ved at flytte røgsonden helt ind til kedlen og isolere røgrøret. Der skal også en trækstabillisator på nu her.
Så forstå mig nu ret... Det er ingen hetz mod forhandleren.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar