Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

derfor dur KL stoker ikke

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Tom_AT » 18 jan 2012 10:03

Tidligere var der brok over at montører blev nævnt i denne tråd. Nu er der brok over at VVS-ekspertens manglende service nævnes.

Det er da ikke for nemt at være hr Bigfoot :-)


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Landlyst » 18 jan 2012 14:03

Tom_AT » i dag 10:03

Tidligere var der brok over at montører blev nævnt i denne tråd. Nu er der brok over at VVS-ekspertens manglende service nævnes.

Det er da ikke for nemt at være hr Bigfoot :-)
Hmm nej men jeg tror skisme han har fødderne til at bære det..... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
jg1
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 02 nov 2011 12:23
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 180+100 kursus
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4480
Modtaget likes: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af jg1 » 26 jan 2012 20:06

Hej Bigfoot
hvordan går det med dine kl storkere køre de stadigvæk :oops:

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 26 jan 2012 20:29

Ja jeg har slet ikke fået opdateret her på det sidste.

Den store kørte to dage, med alle de nye stumper, så stod den stille igen.
Deres montør tog så herd og sneglerør af, og konstaterede at de ikke kunne ligge lige overfor hinanden.
Det blev slebet ned, og nu kører det igen, men utroligt at det skal tilpasses på den måde.

Den lille kører, men har nogle udfald med fejlmeldinger omkring manglende brændsel.
Så sent som i dag var det galt igen.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

spedy
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 feb 2012 12:27

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af spedy » 01 feb 2012 13:46

Lige en kommentar har selv en KL 35 KW (KL 1) der kører på 7 år uden problemer, varmer 4 lej op ca 360M2
i de 2 første år blev der fyret med nitro koks et fantastisk produkt indtil de stoppede og den sidste sending jeg fik var meget dårlig
Nu fyrer jeg med 8mm Barlinek bruger ca 20 T om året alt efter vinter slukker fyret om sommeren
skiftende lejer står selv for at rense fyret op fylde efter med piller, har kun skiftet brændhovedet og stenene mange gange da de hurtig bliver skrøbelige
lidt træls at rense ellers et fyr jeg kun kan anbefale

Var selv på udkig efter lidt erfaring med KL 2 35KW Da jeg ikke selv bor der og tænker på hvor længe det gamle fyr kan blive ved
og må sige jeg er kommet lidt i tvivl efter at have læst en del i forummet her
bare svært at forstå når jeg har haft gode erfaringer med KL1, at KL2 skulle være så meget dårligere
da de jo ligner hinanden meget bortset fra at det er noget nemmere at rense KL 2
og at prisen så også er ca den halve i forhold til en BAXI er jo heller ikke i vejen


Jan G hansen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18 jan 2012 12:37
Mit fyr: atmos dc50 s
Areal: 630
Brændsel: atomkraft / birk / gran
Fremviser gerne i postnummer: 2300
Dagligt forbrug: 300 kwt varme
Årligt forbrug: 100000 kwt varme
Geografisk sted: Sverige, Trelleborg.. det er ikke så langt væk

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Jan G hansen » 01 feb 2012 14:23

Hej
Jamen jeg syntes da også det var et godt indlæg, og vigtigt da det er mange penge for almindelige mennesker, når lortet ikke virker. Jeg har selv måttet kæmpe med varmepumpe installation som jeg var usikker på m.m.

Mht juraen er jeg selv igang med at færdiggøre jura,og kan sige følgende.
Såfremt der er fejl eller mangler ved en levering, har køber ret til udbedring, - dvs efterlevering eller udbedring af mangler. Således også ensaldo breda, selvom de ikke kunne finde ud af at bygge tog, og det tog man konsekvensen af til sidst med et afslag i prisen - alternativet var at hæve og levere togene tilbage. Ensaldo fik ganske gode margener, og med det vil jeg sige at varens karakter har lidt indflydelse på hvor meget man skal tolerere at sælger må have ret til at forsøge at udbedre fejl/mangler. Jo nemmere det er at tage produktet tilbage, levere en anden, skrotte eller udbedre fejl/mangler ved det oprindeligt solgte, jo mindre skal man acceptere. Og det er der jo sund fornuft i. Da det virker til at der er en egentlig konstruktionsfejl ved produktet, og ikke bare en enkeltstående fejl) er det nok bedst at sælger konfronteres med dette. Med mindre han har en god ide som kan løse problemet permanent, må han tage lortet (ikke juridisk term) tilbage og levere en ny uden fejl og mangler, (dvs et andet produkt) eller pengene tilbage. Hvis i er så heldige at en af jer ikke tjener så meget (i hvert fald hvide penge), så tag eventuelt kontakt til en retshjælp (eventuelt Københavns retshjælp)

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 04 feb 2012 17:43

Nå.... Det vil jo ingen ende tage. Den store stoker, kan ikke køre med alle kalofaire tilkoblet i disse dage, ergo er den alt for lille.

Så nu bliver det spændende at se hvad løsningen bliver.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Modtaget likes: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af hestetyv » 04 feb 2012 18:08

Det er jo forfærdentligt ! Jeg tænker så lidt på nu om det er ved at være på tide at få sat juristerne i position, og få fundet en løsning for kunderne, som de (kunderne) kan være tilfredse med ?
/Claus

levi

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af levi » 04 feb 2012 18:57

Bigfoot » 04 Feb 2012, 17:43 skrev:Nå.... Det vil jo ingen ende tage. Den store stoker, kan ikke køre med alle kalofaire tilkoblet i disse dage, ergo er den alt for lille.

Så nu bliver det spændende at se hvad løsningen bliver.
Har I akkumuleringstank på anlægget ?, - hvis I ikke har det, - er der INGEN stokerfyr der kan klare 2 kaloriferer der kører på samme tid...

Der er en grund til en kalorifere kaldes for en kedeldræber, - anlægget skal laves helt korrekt hvis det skal fungere, - og fyret skal kunne følge med...

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 04 feb 2012 19:54

Der er ikke tank på anlægget. Der er 5 kalofaire på anlægget, men det blev fortalt at det kunne køre sådan.

Personligt mener jeg også der bør en stor akkutank på.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar