Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

derfor dur KL stoker ikke

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 12 jan 2012 21:05

Nå.... det er ved at være tid til det (forhåbentlige) sidste indlæg fra min side i dette emne.

Den lille stoker, blev normal igen, :shock: ved at den dagen efter opførte sig pænt igen, så den kører igen.
Jeg har dog min tvivl til styringen i den, jeg kan altså ikke lide at den skal opføre sig sådan. Men jeg lader tvivlen komme den til gode. Der er varme på.

Den store stoker, fik skiftet alle stumperne, det viste sig at være alt omkring sneglen. Altså sneglerør, snegl, drev, herd og brænderhoved, bunden af tanken. Ja mere eller mindre det meste af anlægget.
Den kører nu, og den varmer værkstedet. Så det er jo gode nyheder.

Så nu kommer der noget overraskende. VVS-eksperten formåede faktisk at få dette problem løst. :great: (langt om længe...) Jeg tror den største ros skal gives til den montør der kom her hos de to, for han var godt nok ihærdig og utrolig dygtig.
Det skal de da have ros for. Måden de kom til løsningen på, er måske ikke på toppen af karakterskalaen. Den er nok nærmere helt nede i bunden af den.

Men det vigtigste er da at de har varme på nu.... Det var også lige på et hængende hår med hensyn til deres værksted og inventar.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
haderslev1234
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 272
Tilmeldt: 17 maj 2011 12:33
Mit fyr: Atmos DC50 & Bioline 20 pillefyr
Areal: 280
Brændsel: Træ/Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Årligt forbrug: 11 tons Træpiller
Givet likes: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af haderslev1234 » 13 jan 2012 08:35

Men det er jo så de udfordringer man kan stå overfor hvis man giver sig ikast med de produkter. Det er ikke altid at pris og kvalitet hænger sammen, men det er det så ofte alligevel. Det fede er at man kan læse om andres meninger/oplevelser og basere sit køb ud fra det. Her får man data fra dagligdagen og så er der ikke penge blandet i de interesser!

michael1978
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17 jan 2012 09:50

Fabriksfejl på pilleovn af mærket MZ Face, købt ved Wws Eksp

Indlæg af michael1978 » 17 jan 2012 10:17

Jeg kan på det kraftigste advare andre mod at handle i wws eksperten, som de ironisk kalder sig selv.

Sidste år var vi 4 der gik sammen om en ordre på lidt over 140.000 kr. I ordren var der bla. 4 stk. pilleovne af mærket Mz Face. Der har været en række af problemer med alle 4 ovne. Der har været gearmotorere, der har været brændt af, samt en del resonans støj fra en motor i den. og den ene ovn fik skiftet printpladen. Og så gider de ikke altid at tænde.

Hver gang man ringer til de såkaldte wws eksperter, så skal man regne med at de prøver at snige sig udenom, og man kan nemt risikere at bliver svinet til, hvorefter de smider røreret på. Så det kræver en del tid og frustrationer at komunikere med dem. De er i øvrigt rigtig flinke indtil man har betalt.

Der er også en fabriksfejl i printpladen ( selve styrringen). En gang i mellem vil den ikke tænde, så skal man slukke og tænde for strømmen mellem 5-10 gange, og så kan man være heldig, at den tænder. Fejlen i styrringen kommer til udtryk hvis man justere på ovnen for at få en bedre forbrænding. Man kan skrue op for blæseren, der blæser luft ind til brænde skålen. Det gør at den brænder renere, og man kan spare piller på den måde. Problemet er så, at når man så har skuret op for den, så sender styrringen strøm ud til blæsermotoren når ovnen er slukket. Strømmen kommer i impulser og får motoren til at knurre i ca. 5 sec. hvorefter den holder pause i ca. 5 sec. hvorefter den fortsætter i den frekvens.

Den fejl har 3 af de 4 ovne. Den ovn der fik skiftet printpladen sidste år, har som den eneste ovn ikke fejlen. Dette er wws eksperten gjort opmærksom på, men er ligeglade og afvisende. Dette har stået på i godt og vel 6 mdr. Jeg har selv handlet ved wws eksperten i Randers, hvilket også skulle være den værste ifølge omtale.

Jeg har efterhånden talt med flere uheldige kunder ved wws eksperten. Hvis man handler hos dem og der ikke efterfølgende er problemer med produktet, så kan man sagtens få en god oplevelse med dem, men hvis der er problemer, så er de de mest ubehøvlede mennesker jeg nogensinde har været i kontakt med.

Det næste skrit for os er at vi har taget kontakt til en advokat, og så må vi prøve at løse det den vej.

Brugeravatar
jg1
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 02 nov 2011 12:23
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 180+100 kursus
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4480
Modtaget likes: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af jg1 » 17 jan 2012 14:56

Lav et nyt emme om Mz face ovne det her handler om kl stoker icon_cheesygrin.gif

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Landlyst » 17 jan 2012 17:32

Ja lav lige din egen tråd om de ovne... Denne tråd handler om KL stokere, den handler IKKE om vvs eksperten, De er blot forhandleren af KL...


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Zarge » 17 jan 2012 18:51

Ovnene hedder nu MCZ (ikke MZ) og er da lidt spænd... De gamle har for et par måneder siden købt en MCZ Club, den kører perfekt men nu må vi se... ;-)

Brugeravatar
jg1
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 02 nov 2011 12:23
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 180+100 kursus
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4480
Modtaget likes: 1 gang

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af jg1 » 17 jan 2012 19:33

Hvis den ikke er købt hos vvs eksperten virker den jo nok :oops:

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Zarge » 17 jan 2012 19:41

Det er lidt det jeg vil frem til.... Lige nettop MCZ er jo et temmelig stort mærke, tror sgu ikke de par stykker som vvseksperten sælger kan sees i regnskabet... Så kontra KL så tvivler jeg på at der ville være så mange forhandlere hvis det var noget lort... Men derfor skal vvseksperten jo naturligvis stadig levet op til sine forpligtelser hvis der er problemer... Men hvis det var mig der stod med 3ud af 4 ovene der havde problemer ville jeg nok ta fat i MCZ direkte... Tvivler på de er intereseret i der er så store problemer med deres produkter, serligt købt gennem samme forhandler...
Ved af egen erfaring at langt de fleste producenter MEGET gerne vil ha at vide hvis der er problemer med forhandlere... Det kan gøre underværker... hvis det bliver gjort sobert naturligvis... ;-)

agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af agentjensen » 18 jan 2012 07:36

Jeg er stadig af den overbevisning at denne tråd har udviklet sig i forkert retning - fra at være om kl fyr, så er det mere blevet en tråd om vvs-eksperten. - Lås dog tråden og lad os få ryddet op...... opret jeres indlæg i de rette grupper og er det et nyt indlæg så bland det ikke ind i en eksisterende tråd. - det er god forum skik.....

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 18 jan 2012 07:43

agentjensen » 18 Jan 2012, 07:36 skrev:Jeg er stadig af den overbevisning at denne tråd har udviklet sig i forkert retning - fra at være om kl fyr, så er det mere blevet en tråd om vvs-eksperten. - Lås dog tråden og lad os få ryddet op...... opret jeres indlæg i de rette grupper og er det et nyt indlæg så bland det ikke ind i en eksisterende tråd. - det er god forum skik.....
:roll:

Jeg synes nu stadig det har god sammenhæng. Det er et produkt, som er solgt med en service. Det er da stadig produktet jeg har omtalt her. Så hvis du ikke kan lide hvad der bliver skrevet her, så lad være med at læse med. icon_cheesygrin.gif

Jeg har ingen steder skrevet at VVS-eksperten er uduelige, jeg har blot genfortalt hvordan servicen af det pågældende produkt er opfyldt. Det giver skam ganske fin sammenhængende mening det hele her.
(pånær lige den med masseovnen, den forstår jeg heller ikke helt placeringen af....)
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar