Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

derfor dur KL stoker ikke

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 28 jun 2012 23:29

NÅ..... nyeste opdatering.

Den lille KL2, den kører stadig hos ham den gamle. Den står slukket nu her, da hans solvarme tager det varme der skal laves.
Jeg glæder mig til vinter, om vi overhovedet får liv i den igen. Det skulle ikke undre mig at den har taget en styring eller sådan. Det skulle da lige mangle.

Nå... selve opdateringen går da på den store af dem.
Den er jo på papiret 50 eller 55Kw, noget af en skiderik kan jeg sige jer.
Den har på ingen måde kunne levere det varme der skal til. Så man gik juridisk i dialog med VVS-eksperten, og kom frem til at han skulle købe en energimåler af dem, få den monteret i anlægget, og så sætte det til at køre fuld hammer, så kunne de jo se hvad de lavede af KW på den måde.
Nogen der tør byde ind med hvad den lavede?????? I tror det ikke når jeg skriver det.

Men pyt, jeg skriver det alligevel. Hele vanvittige 28Kw kan den levere. Flot!!!!
Så den ryger retur nu. Done Deal.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


levi

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af levi » 28 jun 2012 23:32

Bigfoot » 28 Jun 2012, 23:29 skrev:NÅ..... nyeste opdatering.

Den lille KL2, den kører stadig hos ham den gamle. Den står slukket nu her, da hans solvarme tager det varme der skal laves.
Jeg glæder mig til vinter, om vi overhovedet får liv i den igen. Det skulle ikke undre mig at den har taget en styring eller sådan. Det skulle da lige mangle.

Nå... selve opdateringen går da på den store af dem.
Den er jo på papiret 50 eller 55Kw, noget af en skiderik kan jeg sige jer.
Den har på ingen måde kunne levere det varme der skal til. Så man gik juridisk i dialog med VVS-eksperten, og kom frem til at han skulle købe en energimåler af dem, få den monteret i anlægget, og så sætte det til at køre fuld hammer, så kunne de jo se hvad de lavede af KW på den måde.
Nogen der tør byde ind med hvad den lavede?????? I tror det ikke når jeg skriver det.

Men pyt, jeg skriver det alligevel. Hele vanvittige 28Kw kan den levere. Flot!!!!
Så den ryger retur nu. Done Deal.
Hvem kommer til at betale for udgiften til energimåleren ?

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 28 jun 2012 23:34

Ja den undrede jeg mig også over, men det er sku ham som ejer stokeren som blev tvunget til at købe den. Han spurgte om han måtte låne en af mine, men det sagde VVS-eksperten, at den gik ikke, det skulle være deres egen.
Så den var han tvunget til at købe først, og den ejer han nu. Den tager de ikke retur, for den er jo brugt.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

levi

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af levi » 28 jun 2012 23:37

Bigfoot » 28 Jun 2012, 23:34 skrev:Ja den undrede jeg mig også over, men det er sku ham som ejer stokeren som blev tvunget til at købe den. Han spurgte om han måtte låne en af mine, men det sagde VVS-eksperten, at den gik ikke, det skulle være deres egen.
Så den var han tvunget til at købe først, og den ejer han nu. Den tager de ikke retur, for den er jo brugt.
Måleren skal de da også tage retur - anlægget er jo også brugt :shock:

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 28 jun 2012 23:43

levi » 28 Jun 2012, 23:37 skrev:
Måleren skal de da også tage retur - anlægget er jo også brugt :shock:
det vil de ikke.... måleren lever jo op til det den skal. Det gør anlægget ikke. Han snakker dog om at den er god at have, så jeg tror faktisk han vælger frivilligt at beholde den måler. Den er jo god til at se hvordan det hele kører.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
MartinLau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 785
Tilmeldt: 21 feb 2012 17:28
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 204
Brændsel: Fågelfors 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 10-15 kg
Årligt forbrug: 5,5 tons
Geografisk sted: Nørre Vedby (Falster)
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af MartinLau » 29 jun 2012 07:09

Alternativt ville jeg nok lige vende den med Forbrugerombudsmanden. Det er helt sikkert IKKE accepteret, at "tvinge" kunder til at købe udstyr, for at kontrollere det andet udstyr man har købt er defekt, og så undlade også at refundere det.

Men hvis han gerne vil have den er det jo lige meget.

Blot til info.
Venlig hilsen

Martin Lau
-----------------------------------------------
Better to reign in hell, than to serve in heaven!

agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af agentjensen » 29 jun 2012 07:16

Jeg mener at hele bevisbyrden i denne sag ligger på vvs-eksperten, så har din kunde mod, så hyr en advokat og kør en erstatningssag - eller via forbrugerrådet - men de er kun vejledende !!
Hvis fyret returneres og vvs eksperten har accepteret dette, så har de dælme da også bare at acceptere retur af måler....

Hilsen
Michael

t-staff
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af t-staff » 29 jun 2012 07:23

Det er sgu flot af VVS eksperten. Jeg glemmer ikke da jeg var inde i VVS eksperten i Esbjerg for at købe en rensebørste og skulle da lige kigge på deres fyr og jeg snakkede med dem om jeg nok ville købe en scotte og fik bare den store sviner på scotte at det var nåde lort og der var en grund til det at de ikke forhandlede scotte mere og jeg skulle da købe en af deres pillefyr

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 29 jun 2012 07:33

jeg må hellere lige skynde mig at sige, at måleren synes han faktisk er lidt en fed gadget, så han ønsker at beholde den. Det var mig som havde misforstået det fra starten af.

Men han er glad for at fyret ryger retur, for det dur ikke....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 07 feb 2013 20:57

Nå....

den store stoker har vi jo fået en afslutning på, den blev jo trukket tilbage.
Den lille derimod, er en helt anden historie nu.

Gode gamle Poul, døde desværre her lidt før jul, af et pludselig hjertestop. Igår blev min vvs makker så kontaktet af de arvinger der står for salget af ejendommen. At stokeren havde fyldt hele garagen med røg, og han nu havde fundet ud af at der var noget helt galt med den.
brændkammer og askeboks var TOTAL proppet med piller, og sneglen kørte bare konstant piller ind.
Da de så havde gravet det ud, opdager de at vandtrykket er faldet voldsomt i anlægget. Og de kan nu se at vandet pibler ind i brændkammeret, så kedlen er revnet.
På typepladen står der år 2010, så det er ikke længe sådan en skiderik kan holde.

de vil nu prøve at kontakte VVS-eksperten omkring det. Jeg er ret så spændt på hvad de siger til det.....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar