Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

derfor dur KL stoker ikke

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 11 jan 2012 06:35

Ollii » 10 Jan 2012, 23:42 skrev: Nu er luftkassen under brænder vel ikke fuld af aske?
Er tallerknen tæt rundt i kanten mod herd?
stokeren har kørt siden 2. juledag... så om den er kittet, så aner jeg det ikke. Er det ikke kun ved benekov det er et problem?

Men selve forbrændingen kører perfekt, og præcis som den skal og har gjort alle dage (de få den har kørt)
Skorstenstemp er også i orden. Den er også tjekket efter i røgkassen om den skulle være tilstoppet, men det er heller ikke tilfældet.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Per J.
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 130
Tilmeldt: 08 dec 2009 15:52
Mit fyr: KL 2 15 Kw
Areal: 178
Brændsel: 8 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Vojens

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Per J. » 11 jan 2012 07:12

Prøv at gå ind i :Indstilling P10 – Serviceoptioner og gå ned i punkt 2 (tror jeg det er) Max kedeltemperatur. Den står måske på 60 grader, hæv den til 80 grader.
Du kommer ind til serviceoptioner ved at taste pil op, pil ned, grøn tast, pil venstre.
Kedlen kommer ikke op i højere temp. end den er stillet til her.
/Per

agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af agentjensen » 11 jan 2012 07:24

Helt ærlig.... denne tråd har mere og mere udviklet sig til at være kritik imod vvs-ekspertens manglende service - og det finder jeg er OK med de oplevelser der er skrevet om - men overskriften på tråden passer nu ikke længere - DERFOR DUR KL IKKE - kan vi ikke få ændret overskriften til noget retvisende - eller startet en ny tråd op!!!!

Jeg gentager gerne at jeg er yderst tilfreds med mit 5 år gamle KL - den køre lystigt derud af - uden problemer og andre størrer udfordringer. Det der har været er blevet løst - mest ved hjælp af dette glimrende forum :-)

Mvh
Michael.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 11 jan 2012 07:30

Per J. » 11 Jan 2012, 07:12 skrev:Prøv at gå ind i :Indstilling P10 – Serviceoptioner og gå ned i punkt 2 (tror jeg det er) Max kedeltemperatur. Den står måske på 60 grader, hæv den til 80 grader.
Du kommer ind til serviceoptioner ved at taste pil op, pil ned, grøn tast, pil venstre.
Kedlen kommer ikke op i højere temp. end den er stillet til her.
/Per
vi er altså langt foran dig.... den står til 70
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Per J.
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 130
Tilmeldt: 08 dec 2009 15:52
Mit fyr: KL 2 15 Kw
Areal: 178
Brændsel: 8 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Vojens

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Per J. » 11 jan 2012 08:17

Bigfoot » 11 Jan 2012, 07:30 skrev: vi er altså langt foran dig.... den står til 70
Hvad mener du med at være langt foran mig?


Brugeravatar
haderslev1234
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 272
Tilmeldt: 17 maj 2011 12:33
Mit fyr: Atmos DC50 & Bioline 20 pillefyr
Areal: 280
Brændsel: Træ/Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Årligt forbrug: 11 tons Træpiller
Givet likes: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af haderslev1234 » 11 jan 2012 09:09

Det gode ved det her forum er at man kan få hjælp, høre andres meninger og oplevelser uden at der er penge imellem. Man får den ægte vare! Der skal være plads til at høre både om dårlige og gode oplevelser og vi er jo alle forskellige. :great:

holberg19
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 384
Tilmeldt: 18 jul 2010 15:10
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 4 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af holberg19 » 11 jan 2012 10:26

Per J. » 11 Jan 2012, 08:17 skrev: Hvad mener du med at være langt foran mig?
Undrede mig også. I min bog var det et arrogant svar til én, der forsøger på at hjælpe. Det er fandme en ommer.

Per J.
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 130
Tilmeldt: 08 dec 2009 15:52
Mit fyr: KL 2 15 Kw
Areal: 178
Brændsel: 8 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Vojens

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Per J. » 11 jan 2012 10:39

haderslev1234 » 11 Jan 2012, 09:09 skrev:Det gode ved det her forum er at man kan få hjælp, høre andres meninger og oplevelser uden at der er penge imellem. Man får den ægte vare! Der skal være plads til at høre både om dårlige og gode oplevelser og vi er jo alle forskellige. :great:
Du har helt ret i at der skal være plads til både kritik og ros.
Denne tråd er i min verden, kørt helt af sporet. Det er for mig at se blevet en hadekampagne mod vvs.eksperten og jeg føler at det til dels også gælder os der har en KL2 stoker som er tilfreds med den og kan finde ud at betjene den.
Denne meget negative holdning har man da lov til at ha´. Jeg vil blot ikke medvirke i et sådant indlæg længere.
Dette var derfor min sidste kommentar i denne tråd.
/Per

Brugeravatar
hestetyv
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 149
Tilmeldt: 19 dec 2011 12:42
Areal: 136
Brændsel: Naturgas
Fremviser gerne i postnummer: 5672
Geografisk sted: V.Hæsinge
Modtaget likes: 2 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af hestetyv » 11 jan 2012 10:47

Jeg forstår så ikke hvorfor folk der har KL og er tilfredse med det, så egentligt deltager ? Hadekampagne det er det ikke, eller jeg kan kun svare for mig selv egentligt, men jeg anser det som en YDERST praktisk oplysning, som jeg personligt vil bruge til at vurdere hvor jeg skal placere mine 50000kr henne, når jeg skal have sat pillefyr m.m. op. Med den ringe service det omtalte firma leverer gang på gang, og ligeledes mangelfulde og defekte produkter, ja så er det sørme selvsagt at jeg aldrig ville være et sekund i tvivl, om at de i hvert fald ikke skal blive fede af mine penge.
Så jeg finder tråden her yderst brugbar. KL og vvseksperten, tyder på at være en pænt dårlig kombination.
/Claus

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

derfor dur KL stoker ikke

Indlæg af Bigfoot » 11 jan 2012 12:12

nu var det ikke for at være arrogant at jeg sagde vi var langt foran... men det var skam tjekket inden. Jeg har skam rigeligt forstand på at justere på en stoker. Roder jo regelmæssigt med min egen også.
Så hvad angår indstillinger, så har vi skam alt det på plads. Montøren var også forbi mandag eftermiddag for at kigge til den, og alt blev meldt OK. Så der er et eller andet galt i styringen, for den varmer fint nok, og vi kan også se på returtemperaturen at den stiger som den skal under opvarmning, men så snart at kedlen når 60 grader, så går styringen i stå, så fremløbet står stille, og returen fortsætter. Men da den er lavet sådan at fremløbstemperaturen skal være givende for om kedlen kører eller ej, så går den jo i fejl, og registrerer det som om at der ikke er noget brændsel.

Jeg har fuld forståelse for jer som skriver i er tilfredse med jeres produkt, jeg har heller ikke på noget tidspunkt sagt de bør skifte eller noget som helst. De er heller ikke blevet bedt om at skride fra emnet her.
For at komme tilbage til mit udgangspunkt, så var det for at forklare folk hvorfor jeg IKKE mener de bør købe det. Det har mange ment var ubegrundet, og her er nu min grund.

Ang kombinationen af KL og VVS-eksperten, så er det jo kun dem som sælger det produkt. Jeg ved så også at KL udgår af programmet, for at give plads til biomax'en istedet, da de åbenbart har part i fabrikken dernede????

At den nu laver det lort her i styringen, er det ikke en kritik af produktet?? den har kørt sammenlagt tre uger maksimalt nu, og så kommer den allerede med sådanne fejl. Skal vi suge lommen tom på ham pensionisten her? Der er snart ikke den ting vi ikke har haft bøvl med ved de stokere, og vi har kun to at kigge på.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar