Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Styring Goliath kl 18

Spørgsmål vedr. Goliath samt det tilbehør der laves til Goliath Stokerfyr
Brugeravatar
aastrup
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 06 jan 2008 11:32
Mit fyr: goliath 25 kw. modulerende
Areal: 250
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4850
Dagligt forbrug: 25-30 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: FALSTER 4850

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af aastrup » 05 jan 2009 19:06

når du går ind i montøropsætning hvad står dit brændsel så til efter min erfaring så køre jeg med ca 3 kg men den står såvidt jeg husker meget højere
MVH.AASTRUP
Rigtige mænd er far til fem


Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Julehund » 05 jan 2009 19:07

har mon fået den hjælp han skulle bruge?? :roll:

Haderslev
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 22 dec 2007 16:56
Mit fyr: RTB 16
Areal: 240
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Geografisk sted: Haderslev

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Haderslev » 05 jan 2009 21:45

fætter sjusk skrev:den plade mangled også i min ...men den ændrede ikke forbruget på min ....
jeg syntes også den bruges alt for mange piller
og jeg har også haft en ud og indstille fyret...
så jeg er ikke vildt tilfreds med en goliath og vil ikke anbefale den....kender dog så også andre folk med andre fyr som heller ikke kan få der forbrug ned på det som andre snakker om...så måske nogle ikke er så gode til fortælle deres reelle forbrug...lidt ligesom når folk handler handler biler, der er mange der tjener kassen nå de sælger deres bil...jeg er er ikke blevet rig endnu på den måde hehe
sjusk
Hej Fætter,

har Du et billede af hvordan den plade ser ud? Evt. gerne hvor eller hvordan den er monteret, hvad skulle den plade gøre?

Jeg vil også sige, at jeg ikke er tilfreds med fyret. Baseret ud fra:
- pilleforbruget er ALT for stort, et gæt på mit daglige forbrug ligger omkring 35-40 kg, selvom jeg har også haft en ude at indstille fyret. nu ved jeg ikke hvad dit og andres forbrug er?
- Jeg synes også det er meget svært at gøre rent og man skal helst have 8-10 led på din arm.

Jeg ville heller ikke anbefale fyret til andre, har også lidt fortrudt jeg har købt dette fyr.

Mvh
Thomas

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Ole S. » 05 jan 2009 22:01

Haderslev skrev: Hej Fætter,

har Du et billede af hvordan den plade ser ud? Evt. gerne hvor eller hvordan den er monteret, hvad skulle den plade gøre?

Jeg vil også sige, at jeg ikke er tilfreds med fyret. Baseret ud fra:
- pilleforbruget er ALT for stort, et gæt på mit daglige forbrug ligger omkring 35-40 kg, selvom jeg har også haft en ude at indstille fyret. nu ved jeg ikke hvad dit og andres forbrug er?
- Jeg synes også det er meget svært at gøre rent og man skal helst have 8-10 led på din arm.

Jeg ville heller ikke anbefale fyret til andre, har også lidt fortrudt jeg har købt dette fyr.

Mvh
Thomas
Hej

Ærgeligt at du ikke er tilfreds med dit anlæg, man har jo som regel ikke råd til at vælge om. :cry:

Ang. dit forbrug, nu kan man jo ikke sammenligne direkte med andre, men synes da ikke det er helt skævt.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

fætter sjusk
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 115
Tilmeldt: 17 jun 2007 22:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Gram sønderjylland

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af fætter sjusk » 06 jan 2009 18:26

hej
jeg kan tage et billed af den næste gang jeg renser fyret...men jeg mærker ingen forskel med eller uden
vvs eksperten sendte den gratis til mig da jeg sagde at fyr indstilleren der..han sagde den mangled...
jeg ligger vist også omkring de der 40-45 kg...måske mere nu her hvor det er så koldt...dog har jeg fået 75 m2 første sal med på fyret men det har ikke rigtig ændret mit forbrug...men på en eller anden er det som om at det kører bedre...måske det bare passer lidt bedre mit mit hus str nu.195 m2.nogle steder godt isoleret andre steder ikke....gammelt hus der er renoveret.
sjusk


Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Bop » 06 jan 2009 19:13

Hej Fætter altså det er jo koldt og så er en ca 40 kg i døgnet i en stoker vel ikke voldsomt afhængig af huset selvfølgelig.
Jeg har haft en italiensk såkaldt pilleæder den var sgu sultent når det var koldt som nu der lå forbruget tættere på 80 kg i døgn end på de 40 såå
helt ude i hampen er du ikke du kan måske justere dig til bedre forbrug med hjælp fra andre brugere.

Hvis du er helt ked af fyret kan du jo forespørge dem om du evt kan købe en anden type fyr af dem hvis det ikke er ret gammelt kan i jo måske bytte for fornuftig pris.

Men det koster også så tror måske det er bedre at justere det du kan sørge for at rør osv er tiptop isoleret.

:great:

Haderslev
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 22 dec 2007 16:56
Mit fyr: RTB 16
Areal: 240
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Geografisk sted: Haderslev

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Haderslev » 06 jan 2009 21:38

Ole S. skrev: Hej

Ærgeligt at du ikke er tilfreds med dit anlæg, man har jo som regel ikke råd til at vælge om. :cry:

Ang. dit forbrug, nu kan man jo ikke sammenligne direkte med andre, men synes da ikke det er helt skævt.
Ja, det er det vel lidt, men hvad skal man forvente, er jo stadig lidt ny i fyrbranchen, men jeg ved ikke om mit forbrug er normalt eller om det bare er sådan.

Nu ved jeg hvad man skal undersøge inden man køber et fyr, men det varer lidt inden, fyret skal skiftes.

Thomas

Haderslev
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 22 dec 2007 16:56
Mit fyr: RTB 16
Areal: 240
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Geografisk sted: Haderslev

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Haderslev » 06 jan 2009 21:44

fætter sjusk skrev:hej
jeg kan tage et billed af den næste gang jeg renser fyret...men jeg mærker ingen forskel med eller uden
vvs eksperten sendte den gratis til mig da jeg sagde at fyr indstilleren der..han sagde den mangled...
jeg ligger vist også omkring de der 40-45 kg...måske mere nu her hvor det er så koldt...dog har jeg fået 75 m2 første sal med på fyret men det har ikke rigtig ændret mit forbrug...men på en eller anden er det som om at det kører bedre...måske det bare passer lidt bedre mit mit hus str nu.195 m2.nogle steder godt isoleret andre steder ikke....gammelt hus der er renoveret.
sjusk
Hej,

det ville bare være super dejligt, hvis du ville tage et billede.

Også jeg mangler, at tilslutte omkring 70-90 kvm, ligeledes en 1. sal, det er ligeledes et gammelt hus, som er ved at blive renoveret.

Igen tusind tak.

Thomas

fætter sjusk
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 115
Tilmeldt: 17 jun 2007 22:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Gram sønderjylland

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af fætter sjusk » 22 jan 2009 20:05

er der nogen jeg kan sende billed til ,magter ikke at få den lag på den er vist for stor fil
som kan lægge den ind
sjusk

Haderslev
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 22 dec 2007 16:56
Mit fyr: RTB 16
Areal: 240
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Geografisk sted: Haderslev

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Haderslev » 24 jan 2009 23:26

Hej Fætter sjusk

har sendt dig privat besked

mvh

Thomas


Besvar