Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Goliath 18 kW styringsproblemer

Spørgsmål vedr. Goliath samt det tilbehør der laves til Goliath Stokerfyr
Besvar
dmitri
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21 okt 2014 09:32

Goliath 18 kW styringsproblemer

Indlæg af dmitri » 21 okt 2014 10:50

I går aftes var jeg i gang med at hjælpe en ven med hans Goliath 18 kW, hvor sneglen var holdt op med at køre.
Han har tjekket at sneglen kan køre ved direkte eltilslutning og konkluderede derfor, at det var styringen, den var gal med og bestilte en ny.
Den nye, en GECO G-403, smækkede han så direkte på de gamle stik, uden at tjekke hvorvidt in- og output passede, og kunne ikke overraskende ikke få liv i den. Jeg kom forbi, da han havde taget den fra igen, og fik byttet in- og output stikkene til blæser, snegl, overkogssikring og elforsyning sat rigtigt til - da vi så tændte for den, virkede displayet til styringen fint, men ingen reaktion fra hverken snegl eller blæser.

Nu er mit spørgsmål så, om han kan have brændt noget af i den nye styring ved at sætte den forkert til i første omgang? Og hvad det i så fald kunne være?
Jeg ville gerne, hvis jeg kunne nøjes med at skifte en komponent i styringen, fremfor at købe en ny, da de er pebrede - og det er ressourcespild..

På forhånd tak!
Mvh
Mads


xkfc

Goliath 18 kW styringsproblemer

Indlæg af xkfc » 21 okt 2014 11:06

Hvis indgangene har fået 230v så er jeg rimelig sikker på at noget går kaput :( Indgange til følere og potential-fri indgange tåler ikke at der kommer spænding den vej ind.

Du skriver ind/output stik til blæser/snegl/overkog/elforsyning.. Umiddelbart skulle det ikke betyde noget om man miksede disse ting.
Dog kan der godt være strømvagt på udgangen til sneglen, så i tilfælde af at udgangen hænger kan styringen gå i alarm i stedet for at proppe en masse piller ind i fyret.

Måske styringen skal have en reset, hvis der da findes en mulighed.

Hilsen Kenneth

dmitri
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21 okt 2014 09:32

Goliath 18 kW styringsproblemer

Indlæg af dmitri » 28 okt 2014 12:50

Tak for svar, Kenneth. Det viste sig, at der blot manglede en forbindelse mellem overkogssikringen og styringen.
Nu kører fyret snurrende igen..


Besvar