Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hvor mange goliath ejere er der

Spørgsmål vedr. Goliath samt det tilbehør der laves til Goliath Stokerfyr
Besvar
levi

Re: hvor mange goliath ejere er der

Indlæg af levi » 27 feb 2008 19:18

aastrup skrev:ja vi må så nok helere køre til roskilde såkan vi jo få lidt at spise samtidig
I skal være velkommen - jeg har lige tjekket mit lagertal, jeg har ingen goliath med modulerende styring på lager i Roskilde - men skaffer den da gerne.

Hvis du køber den på Fredag (Åbent hus), så sender jeg den hjem til dig fragtfrit.


Brugeravatar
aastrup
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 06 jan 2008 11:32
Mit fyr: goliath 25 kw. modulerende
Areal: 250
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4850
Dagligt forbrug: 25-30 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: FALSTER 4850

Re: hvor mange goliath ejere er der

Indlæg af aastrup » 27 feb 2008 19:27

det ville jeg gerne men skattefar er lidt langsom med at udbetale så jeg må desvære vente lidt endnu
MVH.AASTRUP
Rigtige mænd er far til fem

levi

Re: hvor mange goliath ejere er der

Indlæg af levi » 27 feb 2008 19:36

Vi finder ud af det senere osse :0)

Brugeravatar
aastrup
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 06 jan 2008 11:32
Mit fyr: goliath 25 kw. modulerende
Areal: 250
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4850
Dagligt forbrug: 25-30 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: FALSTER 4850

Re: hvor mange goliath ejere er der

Indlæg af aastrup » 27 feb 2008 19:45

ja ellers kan den stå på en trailer
MVH.AASTRUP
Rigtige mænd er far til fem

levi

Re: hvor mange goliath ejere er der

Indlæg af levi » 27 feb 2008 19:49

aastrup skrev:ja ellers kan den stå på en trailer
Ja nemlig. :0)


diesel
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 02 dec 2008 11:39
Mit fyr: goliat 25 kw med 3/4 rør tilgang til hus
Areal: 200 kvm
Brændsel: træpiller/koks
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: ???

Re: hvor mange goliath ejere er der

Indlæg af diesel » 25 dec 2010 17:34

hva koster en ny modulerende styring til goliat 25 kw
og hvordan virker det helt præcist......

NGC
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 03 mar 2011 09:03
Mit fyr: Scotte BS1016 V7 styring
Areal: 155
Brændsel: Træpiller/brænde
Fremviser gerne i postnummer: 9530
Geografisk sted: Aarestrup

Re: hvor mange goliath ejere er der

Indlæg af NGC » 03 mar 2011 09:39

Hej alle.
Har lige købt hus hvor der er installeret en Goliath 18kw. Det kørte ikke helt som det skulle, men var også fuldstændig lukket af sod og aske. De 9 inderste røgrør var helt lukket og de yderste var der kun ca1 cm hul igennem samtidig var luftrenden fyldt med små kokssten og herden havde også den berømte sodring ( ca 2 cm tyk ) så der var var lige en tre timers rengøring :-) Men efter det hele er blevet renset kører det bare derud af :-)
Mvh. Nicolai

Brugeravatar
honeymonster
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 30 jan 2007 11:20
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Midtjylland

hvor mange goliath ejere er der

Indlæg af honeymonster » 23 dec 2012 13:56

Jeg håber ikke, at der er ret mange ejere, for mage til LORT skal man da lede længe efter:
bare kig på alle de indlæg med problemer i dette forum. Jeg tror, jeg har haft samtlige problemer!

- i skrivende stund sidder jeg og venter på, at fyret går ud, og at huset bliver pissekoldt. (Der er prop i hærden igen igen)
Mit fyr er fra 2007.

1) Sneglen sætter sig fast hvis du bare en enkelt gang ikke fylder brændsel på til tiden.
Dette får splitten til at knække - nåeh ja, det gør den jo iøvrigt hele tiden icon_frown.gif
Når man så bruger en kraftigere split, så går det bare ud over el-motoren til sneglen.
Og hvis man ikke bruger kraftigere split, så kan man ikke forlade fyret ret længe af gangen.

2) El-motoren er også det værste lort. I starten kunne jeg få den til at køre ved at banke på sneglen for enden.
Men i dag er KL Goliath 18kw så snedig, at det både kan være sneglen og motoren der skal bankes på.
Det giver nogle ar og mærker i det lange løb, så det er kun et spørgsmål om tid før el-motoren skal udskiftes til mange
tusinde kroner (ca. 3000 sidst jeg kiggede) Den har iøvrigt fået skiftet sikring to gange.

3) Den kan finde på at smide piller ud af herden, hvis luften ikke er korrekt indstillet, og man får jo
aldrig de samme træpiller, så der er stor forskel på hvor niveauet ligger :|

4) Pausefyring er en by i Rusland. Stort set umuligt at indstille korrekt, så det går vi en lang bue udenom.

5) Slagger, slagger og slagger. Umuligt at undgå. Vejrmæssigt er der ikke to dage der er ens.
Og nej, jeg bruger ikke piller af dårlig kvalitet.

6) Bruger alt for meget brændsel. Med lidt vind og en smule frost bruger den 50kg træpiller /døgn.

7) Alarm 6 der ikke vil dø! Det eneste der virkede for mig var at slå den helt fra via en indstilling i styringen.

08) Styringen: Hm. Der var jeg nødt til at købe en ny "hvid klods" og lodde på, for den var pludselig stået af ?
Inden da fik jeg lige en regning fra elektrikeren der havde været ude og måle, hvor/hvorfor strømmen forsvandt :roll:

9) Godkendt til energikoks ... A hvad ??? Prøv du bare energikoks, og find ud af hvor mange splitter
du skal udskifte på et døgn. Igen: med en kraftigere split brænder du el-motoren af! Den kan ikke trække sneglen med energikoks. Period!

10) Sneglen: Den burde slet ikke være i kontakt med herden! For mig er det den allerværste konstruktionsfejl!
Sneglen slagger til på ingen tid, for du kan slet ikke undgå, at forbrændingen sommetider kommer for langt ned og laver slagger på spidsen af sneglen.

11) En god og fornuftig måde at slukke fyret på: Tror ikke det findes!

God Jul - jeg ved, at min Jul er ødelagt!
õ¿õ

- kan du finde på en overskrift til min underskrift ??

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

hvor mange goliath ejere er der

Indlæg af bioservice » 23 dec 2012 14:25

prøv lige at skrive dine styringsindstillinger....
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

BeanFan
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 23 feb 2007 18:16
Mit fyr: Goliath 25 Kw
Areal: ~300 m2
Brændsel: Træpiller (Stampemøllen)
Årligt forbrug: ~ 8000 kg
Geografisk sted: Vissenbjerg

hvor mange goliath ejere er der

Indlæg af BeanFan » 19 jan 2013 22:13

Hejsa...

Du er da godt nok blevet ramt... :(
Men jeg har selv været igennem en del problemer med min. Og problemer er som regel til for at blive løst..... :great:

Hvis du skal banke på enden af sneglen for at motoren slår igang, skal du helt sikkert have en ny kondensator i motoren.
118 kr hos VVS-eksperten ---> http://www.vvs-eksperten.dk/index/konde ... -6uf-p6760.
(Meget nem at skifte, Been there - done that!)

Øhhhh, og så vidt jeg husker er AL6 noget med at temperaturen i transportrøret er over 98° C. Hvilket i sig selv jo ikke er godt !!
Men det kan altså også skyldes at du har fået "brændt" den lille røde ledning med føleren fast på transportrøret eller også kan det igen være en fejl på styringen.
(Har også selv prøvet begge dele !)

Hvis du hele tiden knækker din split, må motoren da være stærk nok ? Eller også er din split for lille/tynd ! Den der i tidernes morgen sad i min da den blev installeret, var ved "et uheld" en 4 ell 5 mm split som bruges i KL. Og den du skal bruge er iht manual en 6 mm.
(Det kostede altså også mig nogle forkerte splitter inden jeg fandt ud af det.) :evil:

Og hvis du hele tiden, fortsat med fuld respekt for dine problemer, får propper i herden..... Så tror jeg altså ikke på at den er gjort ordentlig ren i herden/sneglen. :oops:
Hvis du kan blæse pillerne op af herden kan den da ihvertfald få luft nok.

Men som Martin skriver, smid lige dine indstillinger incl. røgtemperatur.

Jesper


Besvar