Golden Retriever hvalpe

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at sælge noget
Forumregler
Dette er salgsstedet for private.
Her kan du sælge alt hvad du lyster.
"Ingen debat i dette forum" "Spørg kun om relevante ting omkring varen som er til salg"
Når varen er solgt, skriver du dette i emnet samt låser det!
kdp
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 278
Tilmeldt: 06 sep 2012 09:34
Mit fyr: Woody 16KW, Kedel OPOP BlackStar.
Areal: 250m2
Brændsel: Træ piller
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: pt ca 20kg
Årligt forbrug: 10ton
Geografisk sted: Sønder Lem / Spøttrup
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af kdp »

Har haft 2 hunde , nu er den ene desv død.
Jeg gav ca 10 kilo pr hund fordi der var stamtavle :shock:
Jeg brugte aldrig stamtavlerne, da jeg ikke brugte dem til udstilling.
Bare man kender lidt til den "ægte" race's psyke og væremåde, så mener jeg nemt en stamtavle kan undværes :wink:
Min pointe er:
- Udstillingshund, ja så skal der selvfølgelig stamtavle, men dyrt.
- skal man bare have en hund der er sød og en kærlig familie hund, hvad skal man så med en stamtavle :wink:

jeg har / havde hund i 15kg klassen, men er siden flyttet på landet :great:
Så jeg vil gerne gå en vægtklasse op ( det er jeg forøvrigt også selv :D )

Så LAVA jeg er da int i dine hvalpe (tøserne)

Mvh Kasper

calle

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af calle »

Ved godt jeg er dum, men er der noget, der hedder en ægte bastard icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af Oldgaard »

For H****** kdp, du svigter vel ikke sheltierne ;)

Ps. det er ikke hundens pris man skal tænke på ;) der er nogen som ikke havde andet at lave end at regne på hvad en gennemsnits hund koster fra fødsel til grav, omkring 180.000 :shock: hold da op et chok jeg fik da jeg fik det at vide :shock: :shock: 7*de mange penge = puha alt for stort beløb for mig :shock: :oops:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af Lintz »

kdp skrev:Har haft 2 hunde , nu er den ene desv død.
Jeg gav ca 10 kilo pr hund fordi der var stamtavle :shock:
Jeg brugte aldrig stamtavlerne, da jeg ikke brugte dem til udstilling.
Bare man kender lidt til den "ægte" race's psyke og væremåde, så mener jeg nemt en stamtavle kan undværes :wink:
Min pointe er:
- Udstillingshund, ja så skal der selvfølgelig stamtavle, men dyrt.
- skal man bare have en hund der er sød og en kærlig familie hund, hvad skal man så med en stamtavle :wink:

jeg har / havde hund i 15kg klassen, men er siden flyttet på landet :great:
Så jeg vil gerne gå en vægtklasse op ( det er jeg forøvrigt også selv :D )

Så LAVA jeg er da int i dine hvalpe (tøserne)

Mvh Kasper
MAN SKAL BRUGE EN STAMTAVLE FOR AT VÆRE SIKKER PÅ HVORDAN LINJERNE ER - AT DER IKKE ER INDAVL - HVILKEN KAN RESULTERE I AT DIN KÆRLIGE FAMILIEHUND ER SYG I BØTTEN - ELLER KOMMER TIL AT FEJLE NOGET SOM KOSTER KASSEN. DERFOR...

Og til LAVA - Held og lykke med salget - Jeg ved ikke hvad normal prisleje for denne race er, men kan sige at vi blev nød til at sælge vores til næsten halv pris - Hvorfor....Måske krisen og at der er 22 kuld til salg nu - Det er for mange.

Og til OLDGAARD: Hvor har du evig ret - Samt udgifter til udstillinger og måske parringsudgifter til hannen.....Der er ingen af os der tror at vi bliver rige af dette - Men et lille overskud må der da godt blive.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af Tom_AT »

Det koster jo også noget med lim til ører, og hvad man ellers finder på til disse udstillingshunde ;)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af Lintz »

Tom_AT skrev:Det koster jo også noget med lim til ører, og hvad man ellers finder på til disse udstillingshunde ;)
:oops: :oops: :oops: :great: Du husker LIDT for godt icon_frown.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af Tom_AT »

Fordi jeg finder det dybt forkasteligt at de samme folk der kalder sig selv dyreelskere, skælder ud på folk der har en hund der er stukket af.

Og husk nu lige, der er intet personligt i det. Men jeg bryder mig ikke om det der foregår til disse udstillinger. Det har intet med dyrevelfærd at gøre. INTET.

I øvrigt forstår jeg til dels godt at ting må koste det de gør.
Det er klart at når man sælger en hund med papirer, til avl. så skal der også en hvis dokumentation med. Så man ikke bare køber katten i sækken :)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af Lintz »

Tom_AT skrev:Fordi jeg finder det dybt forkasteligt at de samme folk der kalder sig selv dyreelskere, skælder ud på folk der har en hund der er stukket af.

Og husk nu lige, der er intet personligt i det. Men jeg bryder mig ikke om det der foregår til disse udstillinger. Det har intet med dyrevelfærd at gøre. INTET.
ØØHH - Den skal jeg lige have igen - Mener du det er forkasteligt at man binder/taper ørene op på en Chinese crested nogle dage om ugen når den er mellem ca 6 og 10 uger for at få ørene til at stå - Som er kendetegnet for racen.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af Tom_AT »

Lintz skrev:
ØØHH - Den skal jeg lige have igen - Mener du det er forkasteligt at man binder/taper ørene op på en Chinese crested nogle dage om ugen når den er mellem ca 6 og 10 uger for at få ørene til at stå - Som er kendetegnet for racen.
Groft sagt, ja det mener jeg. Det har jo intet med racens naturlige udseende at gøre.
På samme måde som man har avlet boxere og Cavalier King Charles Spaniel til at de næsten ikke kan trække vejret.

Det er en unaturlig indgriben, som intet formål tjener andet end at mennesker skal kigge på det og klappe i hænderne. Og nej, jeg bryder mig heller ikke om halekupering, klippe i ørerne osv.
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af Oldgaard »

Tom_AT skrev:Fordi jeg finder det dybt forkasteligt at de samme folk der kalder sig selv dyreelskere, skælder ud på folk der har en hund der er stukket af.
Hmm har du nogen sinde hørt mig skælde ud over det ? og ja betegner mig selv som dyreelsker ;) jeg elsker da en god bøf :lol:
ANg. halekupering og klippe i øre, så er det forlængst blevet forbudt i Danmark ;)


Tom_AT skrev:Og husk nu lige, der er intet personligt i det. Men jeg bryder mig ikke om det der foregår til disse udstillinger. Det har intet med dyrevelfærd at gøre. INTET.
tro mig, stod det til mig så blev alt kunstigt ved hundene forbudt, men forsøg at forklare det hos DKK :shock: :shock:
Tom_AT skrev:I øvrigt forstår jeg til dels godt at ting må koste det de gør.
Det er klart at når man sælger en hund med papirer, til avl. så skal der også en hvis dokumentation med. Så man ikke bare køber katten i sækken :)
Det var sku dejligt at der endelig er en der kan og vil forstå, at os hobbyopdrættere ikke gør det for pengenes skyld :great:
Hvis der skulle være nogle der mener det modsatte, så vil jeg da gerne fremlægge vores regnskab for sidste år ;)

Ps. det positive ved vores lille diskution, er da at Lava`s tråd bliver holdt varm ;)

Alle husk lige at se de hvalpe der er til salg på side 1 :wink: :wink: icon_cheesygrin.gif
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Besvar