Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Passat c1

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at sælge noget
Forumregler
Dette er salgsstedet for private.
Her kan du sælge alt hvad du lyster.
"Ingen debat i dette forum" "Spørg kun om relevante ting omkring varen som er til salg"
Når varen er solgt, skriver du dette i emnet samt låser det!
Besvar
vvs Lærlingen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 feb 2012 08:15

Passat c1

Indlæg af vvs Lærlingen » 02 feb 2012 08:45

Hej har lige købt en passat c1 men den er under dimisoneret til vores hus
Har talt med passat ! som siger at der skal bruges 65 watt pr m2 til opvarningen af et ældre men renoveret hus
Så nu vil jeg gerne sælge den
spar 10% pris 33000 kr kan ses i drift er 11 dage gamel kan leveres på lolland/falster
Evt.byttes med en nyere c2 eller tilsvarende
C1 ydelse maks 11 kwa med piller og 8 kwa med korn.Den køre upåklagligt og gør vikeligt hvad den kan men det er ikke nok :cry:


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Passat c1

Indlæg af MichaelK » 02 feb 2012 16:48

Hej


Jeg varmer 180 kvm op med et 9,9 kW anlæg, hvor meget større er dit hus da?
Mit er også et ældre hus, men kun delvis renoveret. Jeg har f.eks. ingen lofts-
isolering :shock:



Mvh.




PS.:
Kan det ikke lade sig gøre for sig, at efterisolere dig ud af problemerne?

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

vvs Lærlingen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 feb 2012 08:15

Passat c1

Indlæg af vvs Lærlingen » 04 feb 2012 04:15

Huset er 200 m2 med nyt tag og nye dører og vinduer og taget er isoleret med 200mm også er der et værksted på 40 m2 hvor fyret står ca.20 m væk fra huset men lige nu har jeg tunet vores passat i montør menu den stod på 60% spænding til blæser nu er den 80% og det hat hævet røg temp fra 135 til 155 grader så nu er der mere varme det går lige vi kommer nok til at se den gå i pausefyring engang til sommer
Den gør vikeligt hvad den kan står i 100% det meste af tiden

chopper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28 apr 2011 21:31
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Passat c1

Indlæg af chopper » 04 feb 2012 08:27

Jeg vil nu sige du har købt en perfekt størrelse fyr. Det er kanon når en kedel kæmper for og følge med.. du vil ikke få det bedre med en c2 da den vil være for stor.. eller er det bare mig

kim jensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 okt 2010 23:19
Mit fyr: overdahl K40 kedel ukendt stoker
Areal: 280
Brændsel: piller/affaldstræ
Fremviser gerne i postnummer: 4500
Geografisk sted: nyk.sj
Kontakt:

Passat c1

Indlæg af kim jensen » 19 feb 2012 15:13

har du målt fremløbstemperaturen inde i huset? jeg tænker på tab fra fyrrum til hus

200 mm isolering på loftet og nye døre/vinduer så er det ikke helt galt

er det et 1,5 plans hus altså med 1´ste sal?
hvis det er det og det specielt kniber med at varme 1`ste salen op når det blæser lidt så har du HELT sikkert træk ind i bjælkelaget det har de fleste ældre huse ja såmænd også nyere

en c1 burde passe fint til dit hus der er noget andet galt


Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Passat c1

Indlæg af Bri_Jac » 20 feb 2012 09:27

Jeg har selv en Passat C1 og har haft diverse problemer her i den kolde tid. Den ville fx ikke opvarme VVB da radiatoerne trak alt varmen da det var rigtgt koldt om natten. Så jeg måtte bede mine lejere om at slukke helt for alle radiatorer 30-60min for at fyret kunne varme VVB... Ja det synes de så ikke var så sjovt, men det var en midlertidig løsning indtil problemet blev løst...

Jeg fik det løst selv ved at anvende lang tid foran displayet og skrue på luft og brændselsmængde. Hvis fyret ikke kan levere nok varme falder fremløbstemperaturen til under den temperatur du selv har angivet i displayet.
Men efter en del timer og ændringer på blæser og brændselsmængde kan fyret nu følge med. jeg tjekkede at røgtemperaturen og (fremløbstemp steg denne stiger noget langsommere end røgtemp), hvordan bålet ser ud, iltprocenten... Og så skrive ned inden du ændrer parametre og resultatet af ændringen. Og så ligepludselig har du en forståelse for hvordan du kan optimere parametrene

Fyret står i en udlejningsejendom, på 145m2 med 2 lejligheder. huset er middel isoleret (Regner med at jeg skal isolere lidt på loftet til efteråret for at formindste forbruget)

Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

Passat c1

Indlæg af Kjeld P » 20 feb 2012 09:55

Jeg har ikke Passat, men Biomax...jeg mener dog at din passat nemt kan klare den opgave, men når det er koldt skal den virklig op i ydelse for at lave det overskud der kræves for at få det hele op i temperatur. derefter bør den gå ned i ydelse.Uanset fyr fabrikat...så skal der køres 2,7kg (11KW) piller ind i den pr time for at den kan yde max...det kan du bruge som et indikering. Derefter handler det om med div indstillinger at den brænder rigtigt.

Min er indstillet til max ydelse på 7KW og den kører typisk 40% af det...huset er 180m2...der er dælme varmt over det hele. Du har et fint fyr, men det skal bare køre rigtigt...det er stort nok.
mvh
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

Vigg0
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12 maj 2012 11:56

Passat c1

Indlæg af Vigg0 » 12 maj 2012 12:03

Hej ville lige høre om dit pille fyr stadig til salg.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Passat c1

Indlæg af newpas » 12 maj 2012 12:29

Hvad med at bytte med Diham?

Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 694
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

Passat c1

Indlæg af Flyball » 12 maj 2012 12:41

vvs Lærlingen » 04 Feb 2012, 04:15 skrev:Huset er 200 m2 med nyt tag og nye dører og vinduer og taget er isoleret med 200mm også er der et værksted på 40 m2 hvor fyret står ca.20 m væk fra huset men lige nu har jeg tunet vores passat i montør menu den stod på 60% spænding til blæser nu er den 80% og det hat hævet røg temp fra 135 til 155 grader så nu er der mere varme det går lige vi kommer nok til at se den gå i pausefyring engang til sommer
Den gør vikeligt hvad den kan står i 100% det meste af tiden
Jeg ville ikke få et større fyr, jeg ville først se om jeg ikke kunne få det klaret med bedre indstillinger til de absolut koldeste dage. Fyret burde kunne klare det, måske skal du ha' en uldsok på, når det bliver -30 grader, men så slipper du samtidigt for en masse problemer, når det er mere almindelige temperatur her i Danmark.

Behold, ikke sælg. OMHO


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons


Besvar