KSM 275-18i sælges

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at sælge noget
Forumregler
Dette er salgsstedet for private.
Her kan du sælge alt hvad du lyster.
"Ingen debat i dette forum" "Spørg kun om relevante ting omkring varen som er til salg"
Når varen er solgt, skriver du dette i emnet samt låser det!
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

KSM 275-18i sælges

Indlæg af leo-pol »

snubbi » 26 Dec 2011, 14:45 skrev:hej kan du ikke leje en flishugger det er kun en 1 til 2 dage med flis huggeren så er der til vinteren forbrug .
jeg kunne godt bruge en lidt mindre kedel for at få lidt bedre økonomi i den baxi 4,0 , samt at fylde siloen knap så tit med flis :great:


Tanken med at leje en flishugger har været inde men den skal godt nok være af større kaliber da de træer vi plejer at skove er de store sataner.... Og det med at leje er ikke lige mig... Hvis det skulle være skal jeg købe en og det er der ikke lige den store lyst til.... Planen var fra starten at der skulle køres piller i den som jeg kunne få rigtigt billigt da min kammerrat er på et lager hvor de bla pakker piller... Men de må ikke sælge direkte fra lager mer..:-( og så ville jeg køre lidt flis da naboen har en flishugger til traktor... Men han er blevet lidt sur på et par fra vejen så nu kan han ikke snakke til os andre heller.... Men jeg har brænde til de næste mange år der er flækket og klar og meget nemt adgang til mer da vi har en masse kampe bøge træer på grunden som skal ned på et tidspunkt.. Samt skoven ligger nede for enden af vejen... Og der er det at en forgasnings kedel kommer ind i billedet.... Det ville nok være bedere på sigt selv om jeg ikke er meget for at indrømme det

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

KSM 275-18i sælges

Indlæg af Tom_AT »

m kirk » 26 Dec 2011, 14:55 skrev:ulrik kan du ikke kontakte mig på tlf 22663309 tak
Hvad fa**** er det også for noget at bryde ind med, midt i en salgstråd ? icon_frown.gif

Ja undskyld for OT.

Leo-pol ->
Har du prøvet at regne på hvad det vil koste at lave det hele om til Gasogen kedel? At de samlede omkostninger ved salg at eksisterende Stoker, indkøb af ny osv. Og så holde det op imod hvad det koster at få muligheden for at håndtere flis og leje af flishugger en gang om året ?
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Blevet takket: 1 gang

KSM 275-18i sælges

Indlæg af snubbi »

hej
en flis hugger kan lejers for ca 12ookr for en weekend .
jeg har også nogle der er meget store dem skær i 110 cm lange stykker det er de længste min flækker kan tage ,
størelse min flishugger(tp660) kan tage ca 15x23 cm ,de tykke stykker for lov til at ligge et år før de ryger igenem flishuggeren.
jeg flise direkte på lager hvis det er muligt.
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

KSM 275-18i sælges

Indlæg af leo-pol »

virkelig ingen der kunne være hugt på sådanne en lækker stoker.....
mthorgaardk
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08 feb 2012 14:26

KSM 275-18i sælges

Indlæg af mthorgaardk »

Hej leo-pol!
Jeg har læst dit snart to år gamle indlæg omkring en ilt%, som hoppede op og ned... Min far anskaffede sig sidste år en stoker stort set magen til din (som du nu vil sælge), og den er begyndt med præcis det samme. Så vidt jeg kan se, var der ingen løsning angivet i tråden, men jeg går ud fra det er i orden nu... Hvad gjorde du?? Både min far og jeg vil være meget taknemmelig for at kende den rette løsning. :)

Mvh.
Michael

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

KSM 275-18i sælges

Indlæg af leo-pol »

problemet med mit var at jeg opgraderede kedlen det med ekstra blæser til brændefyring
og det virker sku godt.... men det var lamdasonden ikke skide glad for.... det viste sig at der blev simplthen for varmt oppe i toppen hvor den sidder....
det viste sig at den skulle rykkes ned i røgrøret.....(og det hade ksm ikke lige fortalt mig eller også hade de ikke fået prøvekørt deres system på lidt længere sigt) :roll:
men hvis du tager lamdasonden ud skal den vise 21% i skærmen mener jeg.... og hvis du smider en lighter under sonden skal den vise noget andet men kan ikke lige huske hvor meget det er.....
men ellers ring og snak med jens eller en anden fra ksm..... de er meget hjælpsomme....
og hvis du skal have en ny lamdasonde mener jeg at jeg har nummeret på sonden i NKT og det burdte de fleste auto reservedele butikker kunne skaffe hjem.....
og de jeg fik ny fortalte ksm at de de sonder som de hade haft hade der været en del problemer med og derfor var de gået over til NKT........

mvh leo-pol
mthorgaardk
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08 feb 2012 14:26

KSM 275-18i sælges

Indlæg af mthorgaardk »

Ok, tak for tippene! Der varda lige nogle ting, der skal afprøves.

Mvh. Michael
ppwj
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 13
Tilmeldt: 06 jan 2012 22:22
Mit fyr: Benekov L 25
Areal: 206
Brændsel: ½ træpiller + ½ korn
Fremviser gerne i postnummer: 8654

KSM 275-18i sælges

Indlæg af ppwj »

Hej Leo-pol

Dit anlæg kunne faktisk lige være sådan et jeg er ude efter der er godt nok lidt langt over og se det men kan du ikke sende billeder til ppwj21@hotmail.com

mvh Peter
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

KSM 275-18i sælges

Indlæg af leo-pol »

jo det kan du tro, men det bliver desvære først onsdag da jeg ikke kommer hjem før....
men jeg kan da lige smide link til ksm`s side hvor du kan se u-hyret hvis du ikke lige ved hvordan den ser ud...


stokeren...
http://www.ksm-stoker.dk/dk/multistoker_fx.php

silo.... det er den de kalder 1m3
http://www.ksm-stoker.dk/dk/flissilo_all.php

kedlen er jo så opdateret med sidste nye styring og ekstre blæser for brændefyring og tanken er blevet malet hvid inde i...

du skrier at der er lidt langt at køre...... hvor kommer du fra.....?? men det er jo også halv pris af nypris :great:
mvh leo-pol
ppwj
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 13
Tilmeldt: 06 jan 2012 22:22
Mit fyr: Benekov L 25
Areal: 206
Brændsel: ½ træpiller + ½ korn
Fremviser gerne i postnummer: 8654

KSM 275-18i sælges

Indlæg af ppwj »

kommer fra silkeborg men overvejer det også da :) min plan var at købe en ny passat c2 650 det er jo ca samme pris. Har du været godt tilfreds med den?

mvh Peter

Besvar