Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Cykellig

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at købe noget
Forumregler
Denne kategori kan bruges af alle der ønsker at købe noget.
Når varen er købt, skriver du dette i emnet samt låser det
Besvar
Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Cykellig

Indlæg af Kosmic » 11 nov 2018 15:23

Hvis du har et par cykellig liggende, som egentlig burde være kørt på affaldsdepotet, så er jeg måske interesseret i at afhente dem. Dog ikke rasende langt fra Billund - Esbjerg området.

Situationen er at jeg har erhvervet mig en havetraktor i rimelig god stand, bortset fra at styretøjet er slidt op. Noget med en halv omgang på rattet for at få forhjulene hjulene til at reagere. :shock:

Nu er det jo således at almindelige havetraktorer er lavet med ret simpel teknik. Har du prøvet at dreje lidt på rattet på en spritny traktor i butikken, og iagttaget forhjulene imens, så kan du sikkert konstatere at de er født med flere graders ratslør. :cry:

Nu har jeg så tænkt mig at skaffe et par krankaksler og styr/kronrør fra et par slagtede cykler, og bygge et styretøj op, så ratslør kan elimineres.
Alternativet er selvfølgelig originale dele, men de koster kassen og man nøjes med blot at få "det nye resultat" som beskrevet ovenfor.


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Cykellig

Indlæg af thy » 12 nov 2018 17:34

Kosmic skrev:
11 nov 2018 15:23
Hvis du har et par cykellig liggende, som egentlig burde være kørt på affaldsdepotet, så er jeg måske interesseret i at afhente dem. Dog ikke rasende langt fra Billund - Esbjerg området.

Situationen er at jeg har erhvervet mig en havetraktor i rimelig god stand, bortset fra at styretøjet er slidt op. Noget med en halv omgang på rattet for at få forhjulene hjulene til at reagere. :shock:

Nu er det jo således at almindelige havetraktorer er lavet med ret simpel teknik. Har du prøvet at dreje lidt på rattet på en spritny traktor i butikken, og iagttaget forhjulene imens, så kan du sikkert konstatere at de er født med flere graders ratslør. :cry:

Nu har jeg så tænkt mig at skaffe et par krankaksler og styr/kronrør fra et par slagtede cykler, og bygge et styretøj op, så ratslør kan elimineres.
Alternativet er selvfølgelig originale dele, men de koster kassen og man nøjes med blot at få "det nye resultat" som beskrevet ovenfor.
ja styrtøj på en havetraktor er skod på de fleste...
hva med tandstang fra en gammel bil uden servo
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Besvar