Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Akkumuleringstank

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at købe noget
Forumregler
Denne kategori kan bruges af alle der ønsker at købe noget.
Når varen er købt, skriver du dette i emnet samt låser det
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Akkumuleringstank

Indlæg af Landlyst » 02 sep 2012 19:48

tjavs1 » 30 Aug 2012, 10:09 skrev:Hej ..

Jeg mangler en akkutank til mit Atmos dc 22 s fyr.. Hvis der er nogen der vil sælge et sådant kan i/du sende en mail til karstenbd@hotmail.com med billede helst 1000 l eller derover..

Med venlig hilsenm

Karsten
Der mangler du ihvertfald at fortælle os om det skal være til tryk eller åben ekspantion??
tjavs1 skrev:Hej Mejeristen
Man kunne jo også forestille sig scenariet at folk der eventuelt havde haft en tank til salg, havde haft interesse i at henvende sig på trods af "risikoen" for at afstanden er for stor.. Desuden troede jeg ærlig talt det var tydeligt for enhver, at indlægget med hentydninger til feminine træk var smækfyldt med ironi og ikke et tværet/fornærmet svar...
At vi her inde spøger til et cirka område er da bare for at hjælpe.... Og det var ikke lige tydeligt... :shock: Har da selv flere tanke stående men det nåede jeg jo ikke at tilbyde...


Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Akkumuleringstank

Indlæg af mejeristen » 02 sep 2012 19:50

Hmmm

Kald mig bare en sur gammel stivstikker. men du glemmer et par vigtige facts når man udtrykker sig på tekstform så er risikoen for at blive misforstået ret stor da man ikke kan gøre brug af kropssprog og tonefald.

Jeg som udenforstående læser af dit indlæg finder det direkte ubehøvlet, flabet og uvenligt!

Ovenstående er min personlige forståelse og opfattelse af omtalte indlæg, om end de ville undre mig hvis jeg var deneneste der har den opfattelse! :wink:
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Akkumuleringstank

Indlæg af Landlyst » 02 sep 2012 19:54

Trykker endnu en gang på "knappen"

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 810
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 319 gange
Modtaget likes: 42 gange

Akkumuleringstank

Indlæg af Bri_Jac » 02 sep 2012 21:01

tjavs1 » 01 Sep 2012, 19:40 skrev:Sjælland er for langt.. Ellers er jeg frisk bare tilbuddet er i orden.. Har du da noget der kunne være interessant eller var det bare klassens duks der lige fik overtaget... :)
Tak for kommentaren :-(
Jeg forsøgte kun at hjælpe dig, og derfor kom jeg med kommentaren at det er klogt at ville vise måske bynavn eller anden geografisk placering. For jeg er ikke sikker på at at folk herinde nødvendigvis ville skrive før at de ved at du er i 'nærheden' og kunne komme og selv hente tanken, uden at det skal blive for dyrt i brændstof og evt. broafgift.

Men anyway jeg vil prøve at undgå at kommentere på nogle af dine indæg fremover så jeg undgår at du tiltaler mig ubehøvlet...

tjavs1
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 48
Tilmeldt: 15 feb 2009 15:08

Akkumuleringstank

Indlæg af tjavs1 » 02 sep 2012 21:16

Ja der kan man bare se hvor forskelligt verden opfattes.. Jeg opfattede selv indstillingerne om geografisk angivelse som irettesættende og belærende.. Min holdning er den, at man burde lade eventuelle sælgere om at bede om nærmere oplysninger (det ville de jo nok gøre hvis de var interesserede i at sælge) og så lade køber og sælger om den sag... Hvis ens udgangspunkt er negativt, er risikoen for at tolke skrevne indlæg som sådan også større.. Indlægget var ovenikøbet fyldt med smileys for at understrege at det skrevne var med glimt i øjet..
Mvh Karsten, 6818 Årre. :) = for sjov


Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Akkumuleringstank

Indlæg af mejeristen » 03 sep 2012 09:34

Fyldt med smileys der er 2!!! såe fyldt med :shock: :shock: :shock:
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Akkumuleringstank

Indlæg af mejeristen » 03 sep 2012 09:36

Men som jeg skrevt du er selv herrre over kvaliteten af svarene på dine indlæg/spørgsmål
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

Akkumuleringstank

Indlæg af EKP » 03 sep 2012 11:54

Lige præcis når det handler om at købe en gammel tank så er geografien alt afgørende. Tanken i sig selv koster jo sjældent det helt store med mindre den skal være til trykekspansion. Jeg købte f.eks. en 2500 liters tank i guloggratis til 500 kr. Den skulle så transporteres 10 km. og det kostede også 500 kr. Skulle den transporteres 200, 300, 400 km. og måske med broafgifter oveni ville det blive totalt urentabelt og løbe op i flere tusinde kroner. Min pointe er at ved køb af lige præcis en gammel tank så er det det vigtigste afstanden mellem køber og sælger.

Jeg er sikker på at hvis det var en shuntventil du ville købe så var folk ikke så insisterende på at få dit postnummer. Det tager jo også lidt tid at få beskrevet den tank man nu har stående, med mål, stand, studser og evt. et billede. Jeg gad personligt ikke gå ud i laden for at tjekke den tank jeg havde stående hvis jeg ikke var sikker på du boede i hvert fald i Vendsyssel.

V.h. Emil

tjavs1
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 48
Tilmeldt: 15 feb 2009 15:08

Akkumuleringstank

Indlæg af tjavs1 » 03 sep 2012 13:01

For mig betyder det intet at køre 400 km hvis jeg får løst et problem.. Som tidligere skrevet er min holdning at disse spørgsmål udelukkende må være af interesse for sælger og køber og ikke udenforstående.. Jeg er på ingen måde enig med jer og det modsatte er vist også tilfældet. Nu kan der vist ikke presses mere ud af den citron uden der går æv bæv i den. Kan se vi nu er begyndt at tælle smiley'er, så står jeg altså af.. For god ordens skyld vil jeg understrege at der ikke er nogen sure miner herfra, men jeg står naturligvis fast på hvad jeg tidligere har skrevet..

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 810
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 319 gange
Modtaget likes: 42 gange

Akkumuleringstank

Indlæg af Bri_Jac » 04 sep 2012 07:48

Hej igen, hvis du er villig til at køre efter en akkutank, kan du tjekke ebay og se om der er nogle billige i Tyskland
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=puff ... &_osacat=0


Besvar