Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at købe noget
Forumregler
Denne kategori kan bruges af alle der ønsker at købe noget.
Når varen er købt, skriver du dette i emnet samt låser det
levi

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af levi » 17 maj 2011 21:33

Kaptajn Krogh » 17 May 2011, 21:30 skrev:Zarge- Hvordan ser din hardware ellers ud ??? Ingen tvivl om at den test er liiiiiiiiidt bob-bob-bob, men det ændre nu ikke ved at sådan en ssd opgradering, gør STORE underværker på en "almindelig" bilka-lap-top(beklager udtrykket men i ved sikkert hvad jeg mener). Så hvad ligger der ellers under hjelmen på din pc ???


Levi- Har købt en brugt power-pc G5, af en kammerat. Den har stået i et studie hele sin levetid. Den skal kun fungere som medie-center, forbundet på mit netværk og med et kabel til tv'et :-) Det bliver sat'me SWEET !
WOW en gammel G5, - i alukabinet og det hele ?... - Det er en lækker maskine, - sådan en håber jeg også jeg får råd til engang...


Kaptajn Krogh
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 04 feb 2011 14:29
Mit fyr: Scotte 10kw, Opop Blackstar 20
Areal: 165
Brændsel: Barlinek eco pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: Ca. 11kg
Årligt forbrug: ???

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af Kaptajn Krogh » 17 maj 2011 21:40

Får råd til engang ????? De kan anskaffes til omkring 2 af de lange, så der er da til at komme til for penge. JEg har fået min MEGA-BILLIGT :-() Og du bliver grøn i hovedet af misundelse hvis jeg fortæller hvor lidt jeg har betalt for min ;-) MEn ja, af de fede med alukabinet, den kommer til at pynte i stuen !

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af Zarge » 17 maj 2011 21:43

Min maskine er som nævnt i en anden tråd den aldi kører for tiden (model 8890 så vidt jeg husker)
En i5 2300 med 4gb ram (jeg kører så med to sata2 diske a 250gb i RAID0 som system for tiden da den pre installerede fes af...)
Så alt i alt hvad jeg selv mener er en ok standart pc idag, absolut ikke noget voldsomt, men naturligvis heller ikke det sløveste, men I må da inrømme at if de specs han nævner i "reklamen/demoen" så skal det ikke ta 3-4 min at state op!!! Er vi ikke enige om det...

Landbo
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af Landbo » 17 maj 2011 21:50

Hej.

Hmm, tøws den her demo, http://www.youtube.com/watch?v=pJMGAdpCLVg ser lidt gusten ud. Hvorfor laver man ikke også en skrivetest ?

Åh, en ssd er sikkert så langsom og skrive på, at Zarges frue hurtig lære at tage enkeltbilleder igen ? icon_cheesygrin.gif

Spøg tilside. De er faldet gevaldigt i pris siden jeg så den første. Egentelig burde et sådanne ssd drev være oplagt som et externt backupdrev til privat brug, da det burde kunne overleve en tur på gulvet.
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.

Kaptajn Krogh
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 04 feb 2011 14:29
Mit fyr: Scotte 10kw, Opop Blackstar 20
Areal: 165
Brændsel: Barlinek eco pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: Ca. 11kg
Årligt forbrug: ???

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af Kaptajn Krogh » 17 maj 2011 21:51

Nååååå j det var den Medion pc der. Jamen den havde OK specs, hvis jeg ikke husker helt galt. Naaaaaa de nævner jo heller ikke hvad der er af specs, på de laptops i testen. Videoen er også lagt op får et årsiden, så det kan jo være alt muligt, når de siger "mid-range", "standard-pc's" eller hvad det er de kalder dem :-/


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af Zarge » 17 maj 2011 22:04

Kaptajn: ja, min er en i5 2300 med 4gb ddr3 ram.
i testen siger han at det er en i3 med 4gb ddr3 ram, så, jo den er naturligvis langsommere, men det er dog en del af "den nye serie" som er noget hurtigere end de gamle, så jeg mener ikke at de skulle være voldsomt langsommere end min i opstarten...

Landbo: Tjo den test virker lidt... Altså en 60gb hardisk er samsynligvis temmelig langsom da datatætheden er meget lav. Men ellers virker tiderne noget mere realistiske. Hvad angår skrive hastigheden på SSD så er det vist ikke den der ligger på den lade side... Ud fra hvad jeg kan finde, så er det eneste hvor et ordenligt hhd drev (evt RAID) kan følge med, sekvensiel læsning, her er SSD ikke så voldsom, MEN alle andre læse/ skrive hastigher er dog ca den samme, og her kan "dreje skiverne" IKKE være med... og slet ikke når det kommer til søge tid, da de jo skat flytte hovederne mekanisk... :-)

Landbo
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af Landbo » 17 maj 2011 22:41

Tja Zarge, det er lidt svært at blive klog på. Hvis jeg ikke husker helt galt sagde man i gamle dage at boublememory var rimeligt langsom at skrive på. Måske det er grunden ?

Om der er sket forbedringer sidenhen, har en overhovedet ingen aning om.
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af Zarge » 17 maj 2011 23:01

Igen hvad tests angår, så ligger intel x25-m vist ca på 250MBs i read, og 75MBs i write det er rimelig nice, og især fordi sec og ramdom er nogenlunde det samme, hvor en "topdollar" disk kan ligge fra land måske i sekventiel read, men bestem i write, så kommer den voldsomt til kort i ramdom...


Besvar