Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Twin heat CPI 12.

Spørgsmål vedr. TwinHEAT samt det tilbehør der laves til TwinHEAT Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
CarstenMB
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05 feb 2010 20:38
Mit fyr: Salamander m. oliebrænder
Geografisk sted: Kolding Omr.

Twin heat CPI 12.

Indlæg af CarstenMB » 05 feb 2010 20:53

Hej i dette fine forum.

Helt ny her og også "ny" hvad angår Stoker fyring.
Har indtil nu været olie slave men vil ud af dette :-)
Har bare svært ved at finde ud af hvad det rigtige fyr til mig skal være.
Data: Ældre hus 180 m2 i to plan Ok isoleret - gulvvarme i underetagen radiatorer på 1 sal. og 160L VVB. på loftet.
Stoker skal opstilles på mit værksted 60M2 og muligvis have en kaloriefære koblet på.
Jeg skal alene fyre med stokeren også om sommeren, derfor kigger jeg på lidt af hvert - specielt de fuldautomatiske anlæg - der kan slukke helt og selv tænde op, er det ikke det rigtige kontra pausefyring meget af tiden i den lune tid ? Jeg har kigge Passat Bio Heat / Benekov / Baxi / ja næsten alt hvad der findes. Så i vildrede - JA ! Vil dog gerne have muligheden for at kunne fyre med andet end kun træpiller. Og skal jeg have et fuld automatisk fyr ( kan selv tænde op ) er jeg vel henvist til træpillerne ?
Håber nogen her i forummet har haft samme overvejelser som jeg - og er nået frem til den helt rigtige løsning.

Glæder mig til nogle gode input - på forhånd tak.


Brugeravatar
Smedstoker
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 216
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:14
Mit fyr: Benekov VL25 m. Iltstyring
Areal: 250m²
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Rebild Syd
Kontakt:

Re: Twin heat CPI 12.

Indlæg af Smedstoker » 05 feb 2010 21:01

http://www.stokergaarden.dk/page_1207395393890.html - er også en alsidig stoker som jeg overvejer som min næste. Desværre er JA stoker: http://www.ja-stoker.dk/index - ikke med tænding ellers er det også et valg som er værd at kigge på da det er med støbejern i kedel og brændehovede. Ikke mindst priserne er da også værd at tage med.
Mvh Gert

Drift og installation for VL25/50, stokerdagbog,
teknisk og servicemanual til TM3006 kan ses på
http://www.familien-smed.dk

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Twin heat CPI 12.

Indlæg af Ole S. » 06 feb 2010 14:30

Hej

Om det hedder passat, baxi eller twin heat, i den klasse tror jeg ikke gør den store forskel. Men vil du sommerfyre skal du klart vælge en der kan tænde selv, og der blir nogle jo sorteret fra.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Brugeravatar
Jan_Al
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 486
Tilmeldt: 09 okt 2008 19:54
Mit fyr: KSM 175-13
Areal: 154
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Dagligt forbrug: ca. 20Kg.
Årligt forbrug: Sæson 09/10= 6,4T
Geografisk sted: Als, Sønderjylland
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: Twin heat CPI 12.

Indlæg af Jan_Al » 06 feb 2010 15:41

http://www.ksm-stoker.dk er jo også en mulighed :great: . Set fra kedelsiden så ligner de jo meget dem som du selv linker til. Jeg kan dog ikke se om du kan fyre med pind og samtidig have et tryksat anlæg. Det kan du med en KSM, da den er udstyret med en nød-køle spiral til formålet (ventil for denne er dog normalt ikke inkluderet i leveringen). Jeg har prøvet at fyre med træpiller, korn og pind i min og jeg må sige at kører uden problemer. For at fyre med pind skal du selvfølgelig have et relativt højt forbrug af energi og helst også en akkumuleringstank for at få det til at køre optimalt. Jeg har hørt en lille fugl synge om at de er igang med at udvikle en ny styring til deres anlæg, så det bliver interessant at se hvad de finder på!


Besvar